Onko laillista syrjiä koronaa sairastamattomia työpaikalla? Hyväksyisitkö tällaista?
Mun työpaikalla koronaa muutaman sairastamattomien pitää kulkea eri sisäänkäynnistä eivätkä he saa edes käydä taukotilassa ja pitää käyttää vain yhtä vessaa. Ruoka pitää syödä työpisteessä. Meillä on myös maskipakko ja jäämme ulos palavereista.
Koronan sairastaneet saavat olla ja kulkea vapaasti. Yksi on ottanut mut silmätikuksi ja syyttelee mua siitä että voi joutua mun takia karanteeniin.
Ymmärrän että tällä yritetään estää altistumisia.
Siis onko tällainen laillista? Huono fiilis tulee ja ulkopuolinen olo.
Kommentit (6)
Meillä on töissä yksi osasto, jossa vaaditaan viikottain negatiivinen testitulos. Työnantaja maksaa kyllä testin, mutta kuitenkin. Olen miettinyt, että täytyy alata selvittämään tuonkin laillisuutta jos vaikka meidänkin osastolla vastaavaa keksitään.
Kuulostaa oudolta touhulta teilläkin. Eihän työnantajalla ole kaiketi oikeutta tutkailla kenenkään terveystietoja edes.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi osasto, jossa vaaditaan viikottain negatiivinen testitulos. Työnantaja maksaa kyllä testin, mutta kuitenkin. Olen miettinyt, että täytyy alata selvittämään tuonkin laillisuutta jos vaikka meidänkin osastolla vastaavaa keksitään.
Kuulostaa oudolta touhulta teilläkin. Eihän työnantajalla ole kaiketi oikeutta tutkailla kenenkään terveystietoja edes.
Kuulostaa ihmisoikeuksien vastaiselta. Juuri tällaiselle hysterialle meidän ei pidä alistua.... perusoikeuksiamme viedään kovaa vauhtia ja hysteerikoille se on mannaa!
Jos on immuniteetti, ei myöskään ole kovin todennäköinen tartuttaja. Eli te terveinä pysyneet olette turvassa niiden jo sairastaneiden kanssa. Aika vaikea kuitenkin uskoa, että työpaikallanne on tuo tilanne. En ole lukenut, että missään maassa olisi tuollaista tilannetta. Suomessa tilastollisesti sairastaneita on reilu 1%, joten sadan hengen työpaikalla keskimäärin 1 on sairastanut koronaviruksen.
Älä valehtele ap. Olet todella sekopää ja täynnä lääkkeittä ja viinaa.
Luulisin, että se voisi olla laitonta, että ei päästetä taukohuoneeseen. Muut asiat eivät välttämättä ole.
Jo sairastanut on monella tapaa etuoikeutetussa asemassa. Ei tarvitse enää pitää maskia ainakaan koronan vuoksi (katupölyn vuoksi voisi kyllä pitää), voi elää suhteellisen normaalia elämää. Hänellä on immuniteetti tietyn aikaa, vielä on epäselvää kuinka kauan mutta voi sanoa että ainakin 6kk.