Lue keskustelun säännöt.
Epätoivoinen tilanne
01.04.2021 |
Takana on pari epäonnistutta ivf-hoitoa ja 2 keskenmenoa.
1. IFV 11/20, rakkuloita saatiin 7, kaikkien jakautuminen päättyi 3.päivään. Ei mitään siirrettävää.
2. IVF 1/21 tuli vain vain yksi rakkula, ei punktiota. Tehtiin kuitenkin inseminaatio, josta raskaus, mutta raskaus keskeytyi vkolla 7.
Aiemmin kevät 20 inseminaatiosta alkanut raskaus päättyi keskenmenoon vkolla 6.
Kannattaako vielä aloittaa 3. ivf hoito vai siirtyä lahjoitettuun munasoluun? Lääkäri näkee, etteivät hoidot ole tuottaneet tulosta.
Olen nyt 39v.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Varmaan kannattaa harkita sitä lahjamunasolua, se lienee varmempaa, jos olet OK sen asian kanssa, että lapsella ei sitten ole äitinsä geenejä.
Minulla on kaksi lasta omista soluista (vanhempi 7v), ja täytyy sanoa, että välillä kyllä ihmettelen kovasti, keneltä kaukaiselta sukulaiselta he ovat ihmeelliset piirteensä perineet. Luulin jotenkin että biologinen lapsi olisi selvemmin isänsä tai äitinsä näköinen tai oloinen, mutta nämä ovat kyllä ihan omanlaisiaan (ja hyvin suloisia) lapsia. Näin jälkikäteen tuntuukin selvältä, että vanhemmuus ja äitiys on jotain ihan muuta kuin yhteinen geeniperimä; joka tapauksessa lapseen pitää tutustua, alusta alkaen, kuin ihan vieraaseen ihmiseen, ja rakentaa se keskinäinen yhteys ja luottamus ja löytää ne yhteiset kiinnostuksenkohteet yms. Itse en epäröisi ottaa vastaan lahjamunasolua.