mitä yli suojelevien vanhempien päässä liikkuu
Olen 17, mutta silti vanhemmat kohtelevat mua kun pikku lasta. En saa koskaan viettää yhtäkään yötä yksin kotona ja mun on aina pakko mennä joka paikkaan mihin hekin menevät. Sen lisäks puhelimen jäljittimen on oltava päällä 24/7 ja vaativat säännöllisesti nähdä kaikki mun viestit. Kotoa ei myöskään saa poistua ilman heitä klo 19:00 jälkeen. Tajuavatkohan he, että eivät tule näkemään mua enää ikinä sen jälkeen ku täytän 18
Kommentit (6)
Oletko kysynyt miksi he toimivat noin?
Taas tämä sama poliisi, joka kyttää muiden kirjoitusvirheitä, mutta jää hänellä itse pointti vastaamatta.
Missä asut? Riippuu varmaan asuinpaikasta ja paikasta ja seurasta, jossa liikkuisit.
Meidän 17 v saa mennä, kun siitä sovitaan, mutta harvoin menee. Saa kyydin kotiin, kun on myöhä. Viestejä ei tarkasteta, mutta kysytään ja kertoo sen minkä kertoo. Jokaisen pitäisi tietysti saada tehdä jotain tyhmää. Meidän 17 v teki kerran tyhmästi, vaikka häntä siitä varoitimme etukäteen. Hän päätti ihan itse, että toiste ei tee. Huomasi olleensa liian hyväuskoinen. On tärkeä taitoa oppia suojautumaan, suojelemaan itseään.
He pelkäävät omia tunteitaan.
Muistan kerran äidin ja pikkutytön (n. 5 v) yhdessä seikkailupuistossa. Lapsi olisi halunnut laskea isoa liukumäkeä. Äiti sano lapselle: "isi antaisi sun mennä, mutta minä pelkään, että sinua sattuu!"
Lapsiparka. Omat lapseni saivat mennä mäkeen, eikä kellekään sattunut mitään.
Ylisuojeleva on yhdyssana.