Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusteluja sille miksi halvimman leivät tulisi maksaa ruokakaupassa vähemmän kuin 5 euroa?

Vierailija
01.04.2021 |

Aloitetaanpa keskustelu vaikka sitten tästä jotta täällä olisi kerrankin edes jotain puolijärkevää keskustelua josta keskustella AV:lla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pihi enkä halua tuhlata senttiäkään siksi että joku muu rikastuisi.

Vierailija
2/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi euroa on jo tosi paljon leivästä, en varmaan koskaan osta niin kallista leipää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hintaa nostaa liikaa, myynti vähenee ja leipomobisnes kaatuu.

Vierailija
4/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee aloituksesta puolijärkevän?

Vierailija
5/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hintaan alkaisin taas tehdä leipäni itse. Toimiva leipäkone edelleen varastossa, en ole pariin vuoteen käyttänyt. Itse asiassa voisikin näin pääsiäisen kunniaksi 🤔

Vierailija
6/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi euroa on jo tosi paljon leivästä, en varmaan koskaan osta niin kallista leipää. 

Harva enää nykyään edes syö leipää vaan jättää sen mieluummin kaupan hyllyyn. Kaupasta saa kuitenkin muitakin ruokia niin ettei pelkällä leivällä sentään tarvitse enää nykyisellään täyttää vatsaa nälkäänsä kuten on ollut joskus vuosisatoja sitten. Leivät ja muut hiilarituotteet voisivat kuitenkin ihan pelistä terveyssyistä olla nykyistä reilummin kalliimpia eikä tavalliset ihmiset siltikään kärsisi siitä vaan ainoastaan terveys paranee ja ylipainon määrä vähenee.

Vierailija
7/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne maksakin? Vähän päälle 2 e, maksaa ne leivät mitä minä ostan. En etes tiedä leipää, joka maksaisi yli 5 e.

Vierailija
8/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan aukene tuo ap:n agenda. 

Vierailija
9/9 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ruokakaupoissa olevista leivistä maksaa alle viisi euroa. Ikävää tietenkin on se, että ne kalliimmat leivät ovat usein herkullisempia (jolleivät sitten vain yksinkertaisesti ole hyvin suuria). Itse olen ratkaissut tämän ostamalla harvemmin leipää, mutta silloin parempaa - tämä vähentää myös tolkutonta (juusto)leipien syöntiä, mikä on isoimpia syöntipaheitani.

Jos tarkoitit leivän kilohintaa, myös sillä puolella löytyy helposti hinnaltaan 2-3 EUR/kg maksavaa leipää, joskin siinäkin asiaan pätee tuo yllä kerrottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän