Miksi yksityiset lääkäriasemat myyvät influenssarokotuksia ei-riskiryhmäläisillekin? Se ei ole kannattavaa.
En ole koskaan ottanut työnantajan järjestemää influenssarokotusta. Joulukuun alussa sairastuin sitten elämäni kirkkaasti rankimpaan tautiin. Mulla ei ollu korona vaan valitettavasti A-virus ja se oli sitten menoa.
Tulin aivan tolkuttoman kipeäksi, kuume nousi 40,7 asteeseen ja se on pahinta mitä olen kokenut! Synnytyskin on lastenleikkiä influenssaan verrattuna! Söin useita reseptilääkkeitä ja kävin taksilla lääkärissä ja erilaisissa tutkimuksissa kymmenen kertaa. Työnantaja siis maksoi nämä paitsi taksin. Kahden viikon jälkeen mut vietiin sairaalaan ja olin siellä kolme viikkoa, kun voimat loppuivat täysin (oksensin kotona sänkyyn liikuntakyvyttömänä). Sen jälkeen sairaslomaa helmikuuhun asti ja ihan kunnossa en ole ennen kesää.
Jokainen ymmärtää että kyseinen lääkäriasemaketju teki hyvät rahat sairastumisellani. Myös mieheni sairastui pahasti ja kävi toisella lääköriasemalla ja melkein samat lääkkeet. Influenssarokotteesta olisivat saaneet vain muutaman kympin.
Eikös lääkäriasemien ole vähän hölmöä myydä influenssarokotteita, kun vaihtoehtona olisi iso rahakas hoitoprosessi ja sairaalahoito menee yhteiskunnan piikkiin? Siis jos bisnesmielessä ajattelee.
Voisko joku vähän selittää miksi kuitenkin myyvät?