Kaksostenvaunut(ko) 1v4kk ikäeron omaaville?
Hei!
Meillä on kohta 10 kk vanha poika ja pikkusisarus syntyy helmikuun lopulla. Olen tässä miettinyt vaunuasiaa...
Molemmat nukkuvat päiväunia vielä keväällä ja olisi kiva päästä itse päiväunien aikaan ulkoilemaan. Siis, olisiko kaksostenvaunut hyvä vaihtoehto?
Onko jollakin kokemusta, miten sujuu yhteiselo 1 v 4 kk ikäeron (tai vastaavan) omaavilla sisaruksilla vaunuissa?
Asutaan maalla, joten vaunuissa tulee olla hyvät ja isot pyörät. Olisiko suosituksia merkistä?
Kiitos kaikesta tiedosta ja vinkeistä!
t. Harju
Kommentit (4)
Esikoinen syntynyt lokakuun lopulla ja toinen tulossa tammikuun alussa, eli n 1v2kk tulee ikäeroa. Joskus lueskelin lokamammojen pinoa ja muistankin sut Harju sieltä.
Mä kanssa pähkäilin millaset vaunut ostaisin. Päädyin kapeisiin rinnakkain istuttaviin, eli joko Ora Land tai Brio Twinette. Niissä kokonaisleveys on 74cm. Meidän on esim mahduttava bussin ovesta(80cm). Ja ilmakumipyörät kanssa ovat ehdoton kun talvella hangessa tarvotaan. Orat on uutena todella kalliit, Briot halvemmat.
Mä bongasin vauvan kirppispalstalta viikonloppuna puolivuotta käytössä olleet Orat ja kävin ne eilen ostamassa, edullisesti sain. Oran pehmeä kantokassi näytti aika kätsyltä.
Tutustupa kyseisiin vaunuihin www.orasel.fi ja www.brio.fi.
Mukavaa odotusta!
Jepa, tytteli 10kk ja nasu
-sitruuna- ja jepa76 vinkeistä ja linkeistä.
Onnellista odotusta myös jepa76 sinulle! Jep, kirjoittelin lokamammoihin vielä alkukesästä, mutta nyt on hieman jäänyt. Kun on toi kesä ja lomat ja ulkohommat. Ja pojukaan ei enää pysy paikallaan ja saa juosta sen perässä...:)
t. Harju
Meillä on lapsilla juurikin 1v4kk ikäeroa (syntyneet 10/04 ja 2/06) ja meillä on kaksosten rattaat olleet tosi tarpeelliset. Poika istuu vielä edelleen rattaissa lähes kaikki matkat. Seisomalauta ei vieläkään tule kyseeseen koska poika on niin vilkas ettei pysyisi siinä hetkeäkään ja itse usein oikein vinkuu päästä kyytiin.
Meillä on emmaljungan kaksostenrattaat ostettu käytettynä, niissä saa selkä ja jalkatuet säädettyä erikseen ja työntösuunnan vaihdettua ratasosaa kääntämällä. Melko mukavasti on matkat menneet,, välillä isoveli tökkii pienempää ja vie tuttia yms, mutta pahempaakin ois voinu olla.
Meillä tuli lapsien ikäeroksi 1v7kk. Poika syntyi 7/04 ja tytto 2/06.
Ostettiin brion kaksostenrattaat käytettynä. Tarkemmin en merkistä tiedä, mutta on sellaiset tavalliset rattaat, mistä saa selkänojat käännettyä erikseen alas ja menosuunta on kasvot menosuuntaan. Ilmakumipyörät, ei kauhean isot, mutta pääsi hyvin talvella eteenpäin. oliskos pyörän halkaisija ollut jotain 15-20cm. turvavaljaat löytyy.
Mä en olisi kyllä päässyt mihinkään ilman kaksostenrattaita. Poika tykkää edelleen kulkea rattaissa, eikä millään malta/jaksa kuitenkaan vieläkään kävellä kovin pitkiä matkoja, eikä autollakaan viitsi aina kulkea.
Eli kyllä meillä oli ihan hyvä ratkaisu ostaa rattaat. Käytössä ovat edelleen! Kannattaa katsoa, löytyykö mistään rattaita käytyttyinä, ovat uusina aika arvokkaita.