Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jatkuviin microsoft Scam puheluihin?

maskia
31.03.2021 |

He soittavat joka päivä ja puhelu tulee "Kymiltä", eri numero joka kerta niin numeron blokkaus ei auta. Joskus vahingossa vastasin kyllä, mutta he soittavat edelleen.

Mitä asialle voi tehdä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan vääntämään niille sillä intian aksentilla jotain takaisin. Kyselen vaikka vihjeitä, että miten huijaus onnistuu.

Vierailija
22/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala lukemaan englanninkielisestä raamatusta otteita helvetistä. Käytä paatoksellista sävyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille voi puhua suomea, lukee monotonisesti vaikka kirjaa tai jotain, ei ne soittele kovin useasti sen jälkeen.

Vierailija
24/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tuli taas kolme, puhun melko hyvää brittiaksenttista englantia (olen asunut siellä vuosia) niin huomaan että soitajat vähän hämääntyvät  ja lopettavat aika nopeasti kun rupean kyselemään tarkoitusperiään (tahallaan kiusaan). Viimeksi taisin sanoa että te siellä Microsofilla olette poikkeuksellisen huolestuneita erittäin hyvin suojatusta työkoneestani kun puheluja on tullut jo kolme peräperään.

Vierailija
25/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan heille aina englanniksi ylikorostetun iloisesti että olipa hyvä kun soititte! Annako heti luottokorttini numeron? 10/10 kertaa soittaja katkaisee puhelun samantien :)  

Vierailija
26/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta voi etsiä videon näistä huijareista jossa huijari tulee huijatuksi soittaa sitä hetki ja kysyä että oletko sinä tässä ja nauraa räkäsesti päälle.

Vierailija
27/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle ei voi mitään comrade

Vierailija
28/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu, että mulle ei oo tuollaista soittoa tullut vielä koskaan. Numero on kuitenkin julkinen, ollut minulla yli 20 vuotta ja löytyy vaikkapa monilta nettisivuilta yhteystietona.

Vierailija
29/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mies.

Ne huijaavat pääsääntöisesti vanhuksia (miehiä sekä naisia), lapsia (poikia sekä tyttöjä) mutta 18-50v demographista vain naisia. He näkevät nämä ryhmät kaikista helpoimpana ja alimpana.

Vierailija
30/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole mies.

Ne huijaavat pääsääntöisesti vanhuksia (miehiä sekä naisia), lapsia (poikia sekä tyttöjä) mutta 18-50v demographista vain naisia. He näkevät nämä ryhmät kaikista helpoimpana ja alimpana.

Onko jollain intialaisella huijariporukalla tietoa siitä että minkä suomalaisen puhelinnumeron takaa löytyy vanhoja naisia?

Vierailija
31/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet nyt ulkona etkä ehdi puhua, pyydä soittamaan 15 min kuluttua "toimistonumeroosi" ja anna joku maksullisen linjan numero. Vaikka joku hyväntekeväisyysjärjestön varainkeruunumero, niin saadaa huijarien lantit hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
32/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelut tulee työpuhelimeen, johon soitetaan ympäri maailmaa, niin aika turha neuvo sanoa "älä vastaa tuntemattomiin numeroihin".

Mä työskentelen pienehkön keskisuuren yrityksen IT:ssä (IT-osasto kokoluokkaa 5 ihmistä) ja työkaveri sai yhden tuollaisen puhelin työnumeroonsa. Kyseli sitten soittajalta pokkana, että minäkin olen IT:ssä, kukas sinä olet kun en tunnista nimeä?

Vierailija
33/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mies.

Onko jollain intialaisella huijariporukalla tietoa siitä että minkä suomalaisen puhelinnumeron takaa löytyy vanhoja naisia?

Ei. Eivätkä he edes tiedä, kenelle ovat soittamassa tai toimiiko edes numero. Ne soittolistat on arvottu tietokpneella, siksi niitä puheluita tulee myös salaisiin numeroihin.

Vierailija
34/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mies.

Niillä on usein netissä semmoisia pop up linkkejä vanhuksille ja teknologiasta ymmärrättömille... yleensä juuri ne women in your area viestit joilla yritetään kalastaa teknologiasta ymmärrättömien tai vanhusten puhelinumeroita. Jos painaa noita linkkejä niin usein jos rekisteröityy puhelinnumerollaan niin niihin numeroihin skämmicentteri laittaa niiden kaikki parhaimmat ja kokeneimmat skammaajat. 

Vierailija
35/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on usein netissä semmoisia pop up linkkejä vanhuksille ja teknologiasta ymmärrättömille... yleensä juuri ne women in your area viestit joilla yritetään kalastaa teknologiasta ymmärrättömien tai vanhusten puhelinumeroita. Jos painaa noita linkkejä niin usein jos rekisteröityy puhelinnumerollaan niin niihin numeroihin skämmicentteri laittaa niiden kaikki parhaimmat ja kokeneimmat skammaajat. 

Jatkuu....

Mutta usein juuri muut aloittelevat skämmääjät yms soittaa vaan random numeroihin ja tälleen. Ja yleensä niissä ne tekee niin että jos mies 18-40v vastaa ne yrittää parhaansa noin 5min ajan mutta jos ei pääse siinä ajassa alkuun ne vaan sulkee puhelimen. Mutta jos nainen vastaa yrittää about 40min - 2h. Jos vanhus tai lapsi niin yleensä yrittää yleensä niin pitkään kunnes on varmoja että ei tule saamaan skämmättyä.

Vierailija
36/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut tänään jo kaksi puhelua toinen joku 05 alkuinen ja toisessa lukee Tanska ja pitkä litania numeroita pareittain.

Painoin ensin vihreää luuria ja heti perään punaista.

Mulle tuli kanssa 05 (KYMI) ja Tanska-puhelut tänään. En vastannut kumpaankaan.

Vierailija
37/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudat vain luuriin NOOOO INGLIIISH ja lyöt luurin korvaan.

Vierailija
38/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele punjabinkielisiä kirosanoja ja vastaat niillä siihen puheluun.

Osaan kyllä sanoa urduksi ”tyhmä”. Se on paagal.

Vierailija
39/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja ”valehtelet” on ”tum tchuurtte bolee”. Ja on tämmöinen laulukin, mutta se on kylläkin rakkauslaulu.

Vierailija
40/42 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin heille yhden lahjoitusnumeron eli kun siihen soittaa, lahjoittaa samalla 20e. Sanoin, että tästä puhelusta loppuu akku pian ja pyysin soittamaan minulle "pöytäpuhelimeen" eli lahjoitusnumeroon. Eipä ole puheluita nyt tullut pariin viikkoon. :D Aikaisemmin tuli 2-5 per päivä. Rahat meni hyväntekeväisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän