Ihmiset ei tiedä, mitä flunssa on ja menevät siksi kipeinä töihin
"Mulla on yskää ja kurkkukipua, mutta ei flunssaa."
"Ei tää koronaa ole, mulla on joka vuosi tämmöstä ja se on ollut poskiontelotulehdus ni menin nyt töihin. Ei mua ole testattu mut ei tämä koronaa ole."
"Mulla viiltää poskipäitä ja yskittää, eikä ole kuumetta. Eli ei ole koronaa. Oon jo töissä."
Ihmiset, KAIKISSA FLUNSSA -PAHOINVOINTI - JA RIPULIOIREISSA JÄÄTÄVÄ KOTIIN JA MENTÄVÄ TESTIIN.
Kommentit (10)
Mutta nythän ei voi mitenkään mennä töihin, jos on pientäkin nuhaa tai yskää tms., vaan on pakko mennä testeihin. Ei meidän työpaikalla ainakaan annettaisi niiskuttaa hetkeäkään, pomo tulisi heti sanomaan. Enkä kehtaisi edes mennäkään, olisi aika hirveää, jos koronatartunaketju alkaisi työpaikalla itsestäni.
kiinteistöpalvelualalla on sairauslomakarenssi ja työtekijöillä ei ole varaa ottaa sellaista
terveisiä Sol:ista
No kyllä mä olen sen verran pitkään elänyt, että tiedän tämän niiskuttamisen ja pääkivun johtuvan allergiasta ja pienen kuumeen johtuvan kuukautisista ja stressistä.
Vaikka tiedän ettei ole koronaa niin käyn silti testeissä.
Mites allergikot? Joutuuko he käymään joka toinen päivä kun oireet vaivaa parhaimmillaan kuukausia?
Muistaakseni yksi testi maksaa kunnalle 200 euroa, kalliiksi tulee.
Niin, joka sairauspoissaoloon vaaditaan LÄÄKÄRIN todistus.
Jos asut 30km päässä työnantajan osoittamasta työterveyshuollosta, helpompaa on mennä pikkuflunssaisena töihin kuin hakea saikkulappu.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä olen sen verran pitkään elänyt, että tiedän tämän niiskuttamisen ja pääkivun johtuvan allergiasta ja pienen kuumeen johtuvan kuukautisista ja stressistä.
Vaikka tiedän ettei ole koronaa niin käyn silti testeissä.
Mites allergikot? Joutuuko he käymään joka toinen päivä kun oireet vaivaa parhaimmillaan kuukausia?
Muistaakseni yksi testi maksaa kunnalle 200 euroa, kalliiksi tulee.
Eivät. Samanalaisena jatkuva vaiva joka on jo kerran testillä todettu muuksi kuin koronaksi ei edellytä uusia testejä jatkuvasti. Tämän ohjeen sain itse kroonisesta nuhasta kärsivänä henkilönä.
Assburger kirjoitti:
Niin, joka sairauspoissaoloon vaaditaan LÄÄKÄRIN todistus.
Jos asut 30km päässä työnantajan osoittamasta työterveyshuollosta, helpompaa on mennä pikkuflunssaisena töihin kuin hakea saikkulappu.
Nythän ei olekaan kyse sinun elämäsi helppoudesta vaan vastuusta kanssaihmisten terveydestä.
Kyllä ihmiset tietää. Flunssan takia vaan kun ei saa saikkua.
Mitäs sanot siihen jos kaverit luulee että lintsaat vaan pienistä syistä? Että jokaisesta niiskutuksesta vaa lääkäriin?
meil oli töis keskustelu älä jää kotiin pikkuniiskutuksen takia.Nuha menee ohi paris päivässä.Hirvee show jos flunssan takii oot pois ilkeilyä.Eli flunssa ei oo vakavaa.Minusta tää asmul silmät avaat kahel kanaval jauhetaan koko ajan covid.Rokotteista joka päivä uusi juttu sama asia.Rokotetta ei saada.Seki tappaa.
Jep. Ärsyttää juosta testeissä. Olen tehnyt sen kuitenkin pelkän nuhan vuoksi jo kolme kertaa. Miksikö? Siksi, että nyt ei todellakaan voi diagnosoida tyyliin: se on vain allergiaa, pikkunuha, vähän vatsa sekaisin.
Voin vannoa, että suurimmalla osalla työpaikoista ei kaikki ole perusterveitä ja osalla on vakavasti sairas perheenjäsen. Ette tiedä työkavereistanne kaikkea.