Kannattaako lapselle ostaa softshell-takki?
Pienestä lapsesta kyse. Lähinnä kesän kylmiä päiviä ajatellen. Onko se lämmin, hiostava vai kylmä vai millainen? Ei ilmeisesti sadetakkina toimi kuitenkaan.
Osaisiko joku selittää mikä on softshell-takin funktio?
Kommentit (13)
Mä oon ostanut enemmin gore tex takin ja housut, koska nää pitää hyvin sadetta, mutta ei ole kuumat ja hiostavat. Esim lassie ja Reima tex.
Softsehell pitää kosteutta ja on melko lämmin materiaali.
Vierailija kirjoitti:
On tosi kätevä. Tykkään näistä eniten lasten ulkovaatteina.
Osaatko yhtään selittää mihin ja miksi se on hyvä? Onko siis kuoritakki? Pitääkö vettä? Lämmittääkö? Vai hiostaako?
Ap
Sellainen sadehaalari on paras sateeseen, helppo pukea ja pitää kuivana.
Toimiikoo softshell-takki hyvin/huonosti kurahousujen alla?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ostanut enemmin gore tex takin ja housut, koska nää pitää hyvin sadetta, mutta ei ole kuumat ja hiostavat. Esim lassie ja Reima tex.
Softsehell pitää kosteutta ja on melko lämmin materiaali.
Ostan kaksivuotiaalle, joka kasvaa nopeasti ja goretakki on vähän kallis. Katsoin että softshellejä saisi halvemmalla. Olen siis itse tottunut käyttämään gore-kuorta talvitakkina, mutta en ole sitä kesätakiksi mieltänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Softsehell pitää kosteutta ja on melko lämmin materiaali.Ostan kaksivuotiaalle, joka kasvaa nopeasti ja goretakki on vähän kallis. Katsoin että softshellejä saisi halvemmalla. Olen siis itse tottunut käyttämään gore-kuorta talvitakkina, mutta en ole sitä kesätakiksi mieltänyt.
Ap
Meillä on ollut kesällä myös, sellainen missä on vaan verkkovuori..
Jollyroomissa on tosi hyviä alennuksia aina.
Hm ja lindex myy edullista ja toimivaa lasten vaatetta.
Kyllä niillä Softsehell vaatteilla pärjää jos nyt ei oikeasti istu jossain lätäkössä, nykyään ulkovaateissa on hyvät ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä Softsehell vaatteilla pärjää jos nyt ei oikeasti istu jossain lätäkössä, nykyään ulkovaateissa on hyvät ominaisuudet.
Pitääkö ne paidan kuivana rankkasateessa?
Sopii keväälle ja syksyyn mutta kesällä hiostava.
Eikö nää softsellit ollu pahinta mikromuovia mitä voi päällensä vetää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko yhtään selittää mihin ja miksi se on hyvä? Onko siis kuoritakki? Pitääkö vettä? Lämmittääkö? Vai hiostaako?
Ap
Minusta ne on suurimmaksi osaksi juuri sopivan lämpimiä. Usein kesälläkin on koleaa tai tuulee. Ne mitä meillä on ollut ei ole varsinaisesti vedenpitäviä, mutta kosteuden pitäviä kyllä. Goretakkikin hiostaa lämpimänä päivänä kesällä sen vedenpitävyytensä ansiosta, joten ei sekään mikään joka sään takki ole. Softshell ja siihen lisäksi vaikka sadeviitta, niin sillä pärjää puolet vuodesta. Niinä päivinä kun softshell on liian lämmin, ei yleensä edes takkia tarvi.