Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehty liha-kasvissose?

13.08.2006 |

Millaisesta lihasta olet tehnyt lihakasvissosetta? Ja miten paljon laitat lihaa suhteessa kasviksiin (esim. perunaa ja porkkanaa)?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella pieni kaupankin " liha" soseissa, n. 10% kun kattelee etikettejä. Eli jo yhdestä broskun rinnasta riittää moneen ateriaan : )

Vierailija
2/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa tms tarvitaan vain 30-50g / annos

Kasviksia 250g(esim. 3 perunaa ja 1 porkkana)

n.2,5 dlvettä

Tästä annoksesta riittää 2-4 ateriaa

Kuutioituja lihoja keitetään ensin 10min, sitten porkkanat joukkoon, lopuksi perunat

Itse olen hauduttanut hiljaisella tulella,pitää olla vain tarkkana ettei vesi haihdu. Olen laittanut kokonaisen mustapippurin joukkoon ja ottanut sittenpois ennen soseuttamista. Samoin olen laittanut pienen kesäsipulin mukaan kiehumaan ja antamaan makua.

Lihan voi myös keittää kokonaisena palana ja pakastaa, jäisestä lihasta voi raastaa pieniä määriä kasvissoseen joukkoon.

Parhaiten onnistui naudan palapaistista, possusta tuli joskus sitkeää.

Kesäkurpitsasta kannattaa ottaa siemenet pois, ainakin jos vauva ei ole tottunut vielä karkeaan ruokaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt. Eli jauhalihasta, possun sisäfileesta, naudansuikalaista ja kaikenlaisesta broilerista ja kalkkunasta. Keittää vaan kypsäksi ja soseuttaa niin kyllä siinä kaikki lihat pieneksi menee. Ja keittäminenkin on nopeaa jos ensin vähän pilkkoo lihaa. Melko vähän olen lihaa laittanut, jostain muistelen kuulleeni että aika aluksi riittää noin 1tl lihaa ateriaa kohti, eli ei sitä kovin paljoa tarvita.

niin ja kaikkia vihanneksia olen käytättänyt.

Tipy