Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidentää hiuksien pesuväliä?

Vierailija
30.03.2021 |

Pesen yleensä joka toinen päivä, vähintään kolmannen päivän kohdalla sillä päänahka alkaa kutista aika paljon.
Olen koittanut useaan kertaan pitää hiuksia leteillä, nutturoilla ym ettei likaisuus ruve mua häiritsee, ja jotta saisin pidennettyä tosiaankin hiusten pesuväliä.
Haluaisin, että tarvitsisi enää pestä 1-2 kertaa viikossa.
En jaksaisi edes huuhdella joka päivä niitä, koska mulla puolipitkät hiukset jotka ovat erittäin paksut, ja kuivuminen ilman hiustenkuivaajaa vie useita tunteja.
Jos käyn kello 15:00 suihkussa, ja huolellisesta kuvaamisesta huolimatta mun päänahka voi edelleen paikoitellen olla kostea kello 21:00.
Kuivashampoita (:D onks toi oikein ees kirjoitettu?), jne vaikka mitä oon koittanut kokeilla, mutta silti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No peset vain 1-2 kertaa viikossa.

Vierailija
2/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan tiukalle poninhännälle. Kun tukka on kiinni, se näyttää siistiltä. Pesen kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi järkevältä ajatukselta, kun päänahka kutiaa jo nykyiselläkin pesuvälillä.. Ehkä kannattais pestä jopa useammin ja kuivata hiustenkuivaajalla, niin ei tarttis muhitella kosteutta päänahassa tuntikausia.

Vierailija
4/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää enemmän päiviä väliin että ei pese.

Vierailija
5/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yrittänyt pidentää pesuväliä kahteen kertaan viikossa. Kieltämättä ärsyttää rasvaiset, länässä olevat hiukset. Käytän ajoittain kuivashampoota. Koville ottaa, mutta yritän vain jatkaa. Onneksi hiuspohjan kanssa ei ole ongelmia.

Vierailija
6/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voi ongelman tehdä. Sitä mukaa pestään asioita kun likaantuvat. Käytä fööniä.

Vierailija
7/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti pestä ennen 3-4 kertaa viikossa. Sitten jätin shamppoon, kokonaan. Nyt pesen kerran viikossa pelkällä vedellä. Totutteluvaiheessa letit auttoivat, mutta vain jos ne oli letitetty päälaelta asti. Taisin kerran käyttää huivia. Kuivaan päänahkaan auttaa rasvaaminen esimerkiksi öljyllä.

Vierailija
8/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti pestä ennen 3-4 kertaa viikossa. Sitten jätin shamppoon, kokonaan. Nyt pesen kerran viikossa pelkällä vedellä. Totutteluvaiheessa letit auttoivat, mutta vain jos ne oli letitetty päälaelta asti. Taisin kerran käyttää huivia. Kuivaan päänahkaan auttaa rasvaaminen esimerkiksi öljyllä.

Yök!

Voisitteko vielä kertoa, miksi hiuksia ei saisi pestä? Päänahka on kehon likaisimpia osia. Miksi se pitää jättää paskaiseksi? Kas kun ette välttele pyllyn pesuakin.

Ja btw se pesemätön pää haisee, vaikkette itse huomaakaan!

Vierailija
9/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen nyt korona-aikaan vain kerran vkossa. Hiukset sopeutuvat siihen kyllä. Aluksi kun näyttää rasvaiselta, käytän kuivashampoota ja juuriväriä ja ponnaria. Sitten pikku hiljaa hiukset tottuivat ja nykyään rasvoittuvat harvemmin.

Myös pipo peittää. Jos tuoksahtelevat, laita jokin ponnari öisin.

Vierailija
10/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset kerran viikossa ja välillä jopa harvemmin.

Käytän luonnonmukaista shampoota, on rahoittanut päänahan kutinaa.

Lopuksi huuhdon päänahan viileällä vedellä.

En millään jaksaisi pestä vahvaa kuontaloani vaikka joka toinen päivä.

Vierailija
11/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnistunut vähentämään perseen pesun kertaan kuussa. Kuivasampoota vähän karvoihin ja talkkia nivusiin. Hajuvettä voi vähän pirskottaa välillä.

Jos tuoksahtaa, laitan vaan paksummat pöksyt.

Vierailija
12/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pesin päivittäin. Nyt vuosi etätöitä takana ja pesen kerran viikossa. Eivät edes tunnu likaisilta useammin. 

Vierailija
13/15 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin monen vuoden ajan pidentää pesuväliä.

Ei toimi mulla, hiukset oli niin rasvaiset ja päätämyöten ettei ollut mitään asiaa ihmisten ilmoille.

Joten pesen joka päivä.

Vierailija
14/15 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole naisella niin kauheeta kun likaiset hiukset, päänahka alkaa haista aika nopeasti. Kuivashamppoista on toki apua sillointällöin, mutta hiukset alkavat nopeasti näyttämään kuivilta ja tönköiltä. Nykyään shamppoot ja hoitoaineet ovat hyvinkin hoitavia. Tuotteista löytyy myös sellaisia suihkehoitoaineita jotka nopeuttavat hiusten kuivumista pesun jälkeen, kannattaa kokeilla. Jokainen tyylillään, mutta jos hiukset on likaiset, niin tulee mieleen että pitääköhän tuo nainen muitakin paikkojaan likaisena. Itse pesen joka toinen päivä.

Vierailija
15/15 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro14 jatkaa vielä sen verran että, hiukset ovat kuollutta solukkoa, joten sillä ei ole hiusten kannalta merkitystä pesetkö joka päivä vai kerran viikossa, likaiset hiukset eivät pesemättömänä ainakaan jalostu millään tavalla.