Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit ja jatkuvat menkat. Hyvä keksintö joo

Vierailija
30.03.2021 |

Aloitin syömään pillereitä lääkärin kehoituksesta. Runsaat vuodot saatais loppumaan kokonaan. Mutta niin vain menkat alkoivat päivälleen ja nyt ne sitten ovatkin jatkuneet 2 vkoa jippii! Meneekö näihin tottuessa pidemmän aikaa? Loppuuko tää vuoto millonka?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön cerazetteä. Tuli akne kasvoihin ja 6kk kestävät jatkuvat menkat. Nyt ei ole moneen kuukauteen ollut aknea tai menkkoja. Monilla totuttelu kestää sen 6kk ja lääkäri sanoi että jos ei helpota voidaan aloittaa kaksinkertainen annostus.

Vierailija
22/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön cerazetteä. Tuli akne kasvoihin ja 6kk kestävät jatkuvat menkat. Nyt ei ole moneen kuukauteen ollut aknea tai menkkoja. Monilla totuttelu kestää sen 6kk ja lääkäri sanoi että jos ei helpota voidaan aloittaa kaksinkertainen annostus.

AP cerazette on sama kuin azalia. Azalia on vaan halvempi rinnakkaisvalmiste mutta sama aine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda yhdistelmä pillereihin, noita moni pillereitä kai lähinnä käytetään jos imettää...

Älä puhu josset tiedä. Noita käytetään jos on yli 35, ylipainoinen, tupakoi, korkea verenpaine, migreeni, estrogeeniherkkyys jne. Syitä on monia.

Vierailija
24/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tulin minipillereitä käyttäessä ekasta kierrosta raskaaksi, että silleen (silloin ainakin oli vielä markkinoilla sellaisia, jotka olivat tehottomia 1/20 naisille koska osalla on säilynyt joku sikiöaikainen aineenvaihdunnallinen entsyymijuba, joka hajotti koko horkan...) Nyt sitten laitettiin pitkästä aikaa hormoniehkäisy kun lapset on tehty enkä jaksa enää kumeja mieheni kanssa. Hormonikierukka siis minipillereitä vastaava, muttei raskaudenriskiä, näin kerrottiin, vuodotkin jää pois jne. .. no ekan puoli vuotta vuotoa oli joku ajan, usein runsasta ja välillä melkein olematonta, mutta joka päivä kuitenkin. Alkoi hempat oli aika matalat .. ja sitten, ihanaa, menkkavuoto loppui. Alkoi tulla sellaista outoa, beigeä valkovuotoa koko ajan. Välillä haisi ihan vaatteiden läpi vaikka olin juuri päätynyt ja puhtaat vaatteet, alapää vaan haisi ja ihan kauhealta. Ei kalamaiselta eikä ollut bakteerivaginoosi vaan pistävältä, kävin gynelläkin, "semmosta se on, koita kestää, kapselin poisto on vaikeeta". Huviksebi kävin spt-testeissä, muttei mitään. Sit taas välillä menkkaakin siihen väliin ilman että vois ennakoida. Mies välillä mietti, että olisko jokin kasvain kun menkat sattuu pahenemaan aika usein seksin jäljeen, mutta se kai liittyi supistuksiin. No kuitenkin menkkaa ja hajua oli koko ensimmäinen vuosi. Olin just jo luovuttamassa, mutta sitten loppui, ensimmäisen vuoden jälkeen.... Ihan normaalia? Suosittelen?

Vierailija
25/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia! Yritin käyttää pari kuukautta ja koko se aika oli jatkuvaa pms:ää.

Vierailija
26/26 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda yhdistelmä pillereihin, noita moni pillereitä kai lähinnä käytetään jos imettää...

Tai jos on yli 35. Tai jos on ylipainoa. Tai jos tupakoi.

Olen eri, mutta ainakin itselleni minipilleri on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto koska olen yli 45 ja lievästi ylipainoinen. Vaihtoehto olisi kyllä kiva löytää, koska minullakin on usein kuukautiset kahden viikon välein ja kestävät lähes viikon... eli kiva.

Ehkäisyrengas. Kuukautiset puolikas teelusikallinen yhtenä päivänä. Ei ollenkaan, jos ei pidä tauko viikkoa. Sopii lihavalle ja yli 35v naiselle. Helppo, ei tarvitse muistaa kuin kolmen viikon välein.

Ei koskaan enää pillereitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi