Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan vessanpöntön avattua

Vierailija
30.03.2021 |

Tulin töistä kotiin ja vessassa odotti piripintaan asti likavettä täynnä oleva pönttö. Mies ja lapset pyörittelee päätään, ei kuulemma tietoa mistä johtuu.

Yleensä olen avannut pöntön vessaharjalla putkea "tökkimällä", nyt sekään ei auta. Turhauttaa. Onko jotain niksejä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinitrotolueeni on ainakin tehokas aine hankalampien tukkeumien avaamiseen.

Vierailija
2/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies avaa pönttöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiainetta pönttöön, sitten annat vaikuttaa ainakin 30 min, tai tunnin. Toimii ainakin jos vedenpinta jossain vaiheessa laskee tarpeeksi, että voit kaataa sankollisen lämmintä vettä päälle. Vanha niksi.

Vierailija
4/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansi avautuu helpoiten ihan käsin. Tukoksen avaamiseen suosittelen kokeilemaan karhupumppua, eli alipainetta. Jos ei aukea, niin soita putkari paikalle.

Vierailija
5/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omakotitalo, jossa sakokaivot?

Vierailija
6/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä olen avannut pöntön vessaharjalla putkea "tökkimällä", nyt sekään ei auta."

Jotain ongelmaa on lähtökohtaisesti vessan käytössä, jos vessa menee useinkin tukkoon.

Vierailija
7/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskiainetta pönttöön, sitten annat vaikuttaa ainakin 30 min, tai tunnin. Toimii ainakin jos vedenpinta jossain vaiheessa laskee tarpeeksi, että voit kaataa sankollisen lämmintä vettä päälle. Vanha niksi.

Kokeilin tätä. Vesi meni hiljalleen alas, kaadoin lämmintä vettä päälle ja nyt ei valu enää millään alas. Tukos tuntuu olevan jossain sen verran syvällä, ettei tunnu kun sitä yrittää kaivella.

Karhupumppua meillä ei ole, pistin kyselyä löytyisikö tuttavilta jos lainaisin.

Ei ole omakotitalo, vaan vanha kerrostalo.

Vierailija
8/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yleensä olen avannut pöntön vessaharjalla putkea "tökkimällä", nyt sekään ei auta."

Jotain ongelmaa on lähtökohtaisesti vessan käytössä, jos vessa menee useinkin tukkoon.

Ei onneksi mene usein, mutta onhan noita vessoja ehtinyt elämän aikana availemaan yhden jos toisenkin :D

Vierailija
9/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärivaijeri meillä ainakin on aina tepsinyt. Kun sen saa niin pitkälle hoonattua että aukee kyllä oli se mikä tahansa.

Vierailija
10/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi mene usein, mutta onhan noita vessoja ehtinyt elämän aikana availemaan yhden jos toisenkin :D

Jotain ongelmaa on silti vessan käytössä, jos se menee tukkoon.

Vierailija
11/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin siellä voi olla ihan mitä vaan. Meillä oli tungettu muovinen jugurttipurkki pönttöön... no tukoshan avasi putkivuodon naapuriasuntoonkin. Voi apua, sitä kakkaveden määrää ja siivouslaskun suuruutta. 

Vierailija
12/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimiehen soitat paikalle.

Vierailija
13/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut pahatkin tukokset auki sillä, että kaadan kuumaa vettä ämpäristä mahdollisimman korkealta ja nopeasti. Ikinä ei ole tällä kikalla jäänyt aukeamatta, ensin kokeilen aina vessaharjaa. Suosittelen tuota vettä kaatamaan, kaikista nopein ja helpoin. 

Vierailija
14/14 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin munaton mies on löytynyt että ei omin avuin ole tuostakaan selvinnyt ilman että mami tulee apuun?