Olen sh ja annan ilmaisen neuvon masentuneille
Kommentit (37)
Tänään ei oo paistanut mutta viimeksi kun oli aurinkoinen päivä, tein 2 h lenkin aamulla ja päivällä makasin aurinkotuolissa parvekkeella toiset 2 h. Silti masennustestissä yli 40 pistettä [=vaikea masennus] ja sairauslomalla jo neljättä kuukautta. Kauankohan siellä auringossa siis tulisi olla että parantuisin masennuksesta josta olen kärsinyt viimeiset 18 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Paras neuvo masennukseen on lopettaa vinkuminen ja alkaa tehä jotain.
Paras neuvo sinun naamaasi on käyttää se juustoraastimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Itse paranin masennuksesta olosuhteiden muutoksella.
On ikävää, että masennus ja alakulo usein sekoitetaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
hankalaa
Hups, väärä ketju 😬
Tyhjän saa pyytämättäkin, todisti tässä ap.
Minäkin olen sh ja annan aloittajalle ilmaisen neuvon: Suksi v**tuun!
Ei se pelkkä auringossa istuminen auta, jos et käy tai pääse psyykalle purkamaan ongelmiasi.
Taasko sä tätä, ap? Aamupäivällä et ollut vielä sh vaan silloin aloituksessasi paitsi jankkasit tätä samaa samojen hymiöiden kera, myös horisit jotain pensk astasi.
Olen itse psyk SH ,ja hoidan omaa masennusta ryyppäämällä.
Miten auringossa oleminen poistaa/auttaa yksinäisyyteen? Rakkauden puutteeseen? Rumuuteen? Huonoon itsetuntoon?
Onpa typerä trolli. Keväisin itsemurhat juurikin lisääntyvät, kun aurinko alkaa paistaa.
Masennukseeni on auttanut pitkäkestoinen laadukas terapia kunnollisen ja fiksun ammattilaisen kanssa.
Jos joku neuvo pitäisi masentuneille antaa, niin se on, että kannattaa heivata k*sipäiset ja myrkylliset ihmiset elämästään h*lvettiin, ja pistää rajat kaikille sikailijoille.
Helpottaa todella paljon, kun luopuu kynnysmaton roolista ja lakkaa olemasta toisten p*skapyttynä.
Sen aurinkosi tosiaan voit tunkea sinne, minne tuo yksi jo sanoikin.
Yksinkertaiset ihmiset hyvin mielellään jakelevan ylhäältä päin neuvojaan, jotka ovat täysin pa s k o ja.
Yksinkertainen ihminen, jolla ei itsellään ole ongelmaa x, z tai y, kokee olevansa pätevä neuvomaan ihmisiä, joilla on ongelma x, z tai y.
Yksinkertainen ihminen ei ensinnäkään tajua, että hänen normaali tilanteensa ei ole sama asia y:n, z:n tai x:n kanssa.
Yksikertainen ja tyhmä yksilö lapsekkaasti uskoo, että ongelmassa y on kyse vain tyhmyydestä. Ja ongelma y ratkeaa kun lakkaa olemasta tyhmä.
Jos ongelma on vaikka unettomuus, lapsettomuus tai muu vastaava, niin yksinkertainen typerys olettaa automaattisesti, että ongelmasta kärsivä on niin tyhmä, ettei älyä vain rentoutua. Siksi yksinkertainen ihminen antaa ilmaisen neuvon, että kannattaisko vähän rentoutua ja lakata stressaamasta. Painaa pään tyynyyn vain ja antaa unen tulla.
Masennus on yksinkertaisen mielestä niin ikään tyhmyyttä, joka paranee kun älyää sen, mitä yksinkertainen jo viisaampana tietää. Piristymällä.
Ei ole mitään ongelmaa, johon yksinkertainen ihminen ei keksisi yksinkertaista, lapsekasta ja typerää neuvoansa.
Yksinkertainen ei osaa hävetä mitään typeriä neuvojaa, koska järki ei riitä tajuamaan omaa yksinkertaisuutta ja tyhmyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä, että monelle masentuneelle kevät on pahinta aikaa? Itse en kärsi masennuksesta, mutta olen uupunut töistä ja kirkas auringonpaiste on viimeinen asia mitä haluan, lenkkeilen vasta illan pimeydessä.
Juttelin tänään yhden kampaajan kanssa, hän ihmetteli kevät masennusta, ei ollut kuulema koskaan kuullutkaan. Syksy masennuksen hän tiesi, kun on pimeetä aikaa.
Mutta sitten en saa Kelan tukia.