Stressi ja oireet
Kovaa stressiä jo kauan. Nyt keho alkanut oireilemaan. En tiedä voiko kaikki olla vaan stressin syytä.
Oireina päänsäryt, huimaus, rytmihäiriöt. Kummallinen kehonsisäinen vapina, nykinä myös ympäri kehoa. Ahdistus.
Miten teillä on stressi oireillut ja mikä siihen auttoi?
Jos on aivan umpiväsynyt, kannattaako vaan levätä vai mennä kävelylle tms?
Stressiä varmasti pahentaa se ettei tällähetkellä pysty tekemään juurikaan itselle mieluisia asioita, nautin matkustelusta, ihmisistä, kaupungin humusta, vaikka kahvilakäynnistä.
Kommentit (12)
Käy kävelyllä umpiväsyneenäkin, vaikka 15-30min. Raikas ilma virkistää ja erityisesti aurinko, jos onnistut aurinkoisella säällä ulkoilemaan. Enemmän väsyttää, jos on vain kotona, mutta pienikin happihyppely auttaa siinä, ettei koko päivä mene sumussa. Saa myös rauhassa tuulettaa ajatuksia.
Itsellä on verensokeri koholla enimmäkseen stressin takia (mutta on kyllä muutenkin sokereiden kanssa ongelmia), mihin myös tuo liikunta auttaa.
9 kk unettomuus + paniikkihäiriö.
Työperäinen stressi ja tulokseton työnhaku siihen päälle.
Elämä on pelkkää selviytymistä. Kaikki on kokeiltu, mikään ei auta.
Eipä kuulosta hyvältä.
Kyllähän tähän nyt joitakin keinoja on oltava!
Vai onko se vaan kiinni ihmistyypistä, toiset kestää stressiä ja toiset ei?
Mulla lisääntyy paniikkikohtaukset ja dissosiaatio-oireet, en tunne olevani ollenkaan tässä maailmassa. Nukun huonosti, heräilen jatkuvasti, näen painajaisia ja on vaikea nukahtaa uudestaan.
Verenpaine ja syke heittelee. Pari päivää sit pulssi oli 40, nyt välillä 90, normaalisyke on noin 50.
Jatkuva päänsärky, joka tulee niskan jännityksestä ja väsymyksestä, raajojen vapina, sydän muljahtelee, saan huimauskohtauksia ja jopa kuume nousee. Eilen oli kuumetta 37,7 pelkästä stressistä, normaalilämpöni on noin 35.
Aiemmin yritin hoitaa stressiä rankalla liikunnalla joka on virhe, se vain lisää oireita. Ehkä rauhalliset lenkit olisi oikea tapa.
Hengitysharjoitukset, mindfulness, meditaatio.
https://sydan.fi/fakta/stressin-hallinta-mindfulnessin-avulla/
Myös tubesta löytyy laaja kirjo erilaisia harjoituksia.
Samat oireet kuin ap. Alkoi kun olin saanut AZ rokotteen. Pelko ja ahdistus ovat sitä luokkaa että tuntuu että olisi ollut parempi odottaa toista rokotetta. Ahdistus ei siis johdu itse rokotteesta, vaan pelosta sen vaikutuksista.
Ootko käynyt verikokeissa? Mulla oli nuo oireet sekä lisänä leposyke yli sata. Töissä oli ollut kamalaa jo pidemmän aikaa ja minut laitettiin sairauslomalle työuupumuksesta. Verikokeet kuitenkin paljastivat kilpirauhasen liikatoiminnan.
Jatkuva vatsakipu, suolisto ei tykkää stressistä. Rytmihäiriöt, pamppaileva leposyke (= tuntuu että sydämen lyönnit normaalia kovempia, leposyke n. 70 - 80). Univaikeudet, erityisesti herääminen aamuyöstä miettimään kaikkia ongelmia.
En usko että on muuta ratkaisua kuin poistaa jatkuva stressi elämästä. Jonkun verran voi järkeillä stressin aiheuttajia, ja jos ne on sellaisia joihin voi itse vaikuttaa niin muuttaa niitä.
Verikokeet otettu, ne ok.
Tiedostan itse stressitekijät, mutta niitä en pysty poistamaan. Tarvitsisi oppia hallitsemaan stressiä. -ap
Jos keho huutaa lepoa, anna lepoa äläkä lähde mihinkään ulkoilemaan tai urheilemaan.
Mitä kilpirauhasarvot sanovat?
Jospa etsisit self helpistä rauhoittumistapoja?
Up