Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykin lajittelu?

Vierailija
30.03.2021 |

Kuinka tarkkaan katsot mitä koneeseen menee yhtaikaa? Pesetkö alusvaatteet erillään vai haittaako jos menee samassa vaikka keittiöpyyhkeiden kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen värin ja pesulämpötilan mukaan. 

Vierailija
2/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lajitellaan valkomustaraidallinen paita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat pesen erillään vaatteista, siinä se. Muuten kaikki samaan läjään. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Vierailija
4/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen valkoiset omassaan, printtipaidat omassaan, mustat + värilliset omassa sekä pyyhkeet + lakanat omassa.

Vierailija
5/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samaan.

Vierailija
6/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset pyykkikori 60 ja 40 asteen pyykille.

60 lakanat, pyyhkeet, siivousvälineet, sukat ja kalsarit.

40 loput.

Yleensä lappaan vaan koneeseen, välillä vaatteita lajittelen vaaleat ja tummat metodilla ja käytän valkoisen tai mustan pyykin pesuainetta, jos niitä on. Raidalliset satunnaisesti fiiliksen mukaan jompaan kumpaan pinoon.

Vierailija
7/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiallinen jako minulla on värien ja pesulämpötilan mukaan, tosin aika paljon pesen kuudessakympissä vaikka pesulapussa olisi 40 (esim. puuvillavaatteita). Tyttären valkoisia urheilusukkia pesen (hänen luvallaan) muun väristen vaatteiden kanssa, lähinnä mustien treenivaatteiden mukana, muuten noita saisi pestyksi suunilleen vain silloin, kun vaihtaa lakanat. Kirjavien kanssa käytän yleensä värinkeruuliinoja mukana pyykissä estämässä värjäytymistä.

Vierailija
8/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jako kolmeen: Tummat 60, vaaleat 60 ja muut.

Vierailija
9/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun alusvaatteet ei kyllä kestä 90 astetta, mikä on ihan pakko olla keittiöpyyhekoneella, että saa sen rasvan niistä irti Eli suurin osa 40 astetta, värikäs lakana- ja pyyhepyykki 60 ja valkoiset lakanat ja just ne siivous ja keittiöpyyhkeet 90 astetta.

Vierailija
10/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat 60, tummat 40, vaaleat 40. Minä pesen kestovaipat erillään 60, mies pesee muiden kuuskymppisten joukossa. Lakanat tulee käytännön syistä pestyä erillään, kun koneeseen ei mahdu muita. Osa lastenvaatteista on koneen täyttöasteesta riippuen kuuskymppistä tai nelikymppistä.

Vierailija
11/11 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jako tummat ja vaaleat, tummia tulee yleensä 40 ja 60 asteen satsi. Valkoisia ja vaaleita tulee ehkä yksi vajaa koneellinen kuukaudessa. Lakanoissa on yhdet valkoiset joita en pese kuin muun vitivalkoisen kanssa, muiden kanssa olen suurpiirteisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan