Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Saroke kirjoitti:
Maksaisin omat ja äitini velat pois. Hankkisin paremman auton. Remonttaisin kodin. Hankkisin siivoojan. Ei tarvis katsoa minkähintasta ostaa. Kenties hyväntekeväisyyteenkin.
sitten vielä 89,9 miljoonaa jäljellä
Mistä tiedät paljonko velkoihin, hyväntekeväisyyteen ja paljonko menee remppaan ja eläes muihin kuluihin.
Ohjaisin itse sen Mannerheim- elokuvan, joka jäi Rennyltä kesken jo kalkkiviivoilla. Siihen menisi 10 miljoonaa. Loput sijoittaisin. Tai sitten päinvastoin - ja osinkoilla ohjaisin!
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka tekisi jotain hyödyllistä maailmalle? Vaikka ostaisi jota8n aluetta jonka vois laittaa luonnonsuojelualueiksi? Pistäis vähän hyväntekeväisyyteen? Ei? Tämän takia saamme mitä tilaamme, maailma on menossa … kaivoon.
Jos todella joku olisi niuho ettei tuosta summasta lahjoittaisi hyväntekeväisyyteen, melkein tekisi syntiä.
Teettäisin erilaisia kenkiä eriparijaloilleni mittojen mukaan. Ostaisin keskeltä kaupunkia, ylimmästä kerroksesta 5 h ja keittiön itselle ja piialle yksiön. Leikkauttaisin likinäköiset silmäni ja roikkuvat yläluomet. Hammasremontin teettäisin viimmosen päälle. Ottaisin pt:n ja ravintovalmentajan, piika ( joka olis kokkikoulun käynyt) valmistaisi herkulliset ja terveelliset ateriat. Velkoja ei minulla eika vähillä sukulaisillani ole, niin pitää pari miljoonaa heillekin, ihan tolkun ihmisille, lahjoittaa, tehköön mitä haluavat rahoilla. Olen ennen koronaa matkustanut ja asunutkin eri maissa, minä tykkään nykyään asua turvallisessa, tutussa ja toimivassa Suomenmaassa, en kaipaa ulkomaille, olen jo nähnyt ne. Minulla ei ole läheisiä perijöitä, niin testamenttaisin loput miljoonani nuorten koulutukseen ja lasten syöpien tutkimukseen.
Lahjoittaisin muutaman millin niille uskovaisille jotka avustivat minua, Jeesus sanoi: ei jää palkkaansa vaille, joka antaa maljan kylmää vettä yhdelle näistä vähimmistä veljistä.
Seuraavaksi heille jotka eivät avustaneet jos he pyytäisivät anteeksi Jumalalta.
Kai köyhäkin voi pyytää vahvistusta yläkerrasta.
Maksaisin velkani, ostaisin auton ja rakennuttaisin semmosen mukavan asumuksen itelle, lapsen perheelle ja muutamille kavereille. Jottei kovin tylsää olis niin pari heppaa vois laittaa kun yhdelle kaverille lupasin jos onnenkantamoinen käy. Koiria, kanoja... Oma ryyti- ja mansikkamaa, marjapensaita. Suunnitelma on jo valmiina. Ulkomaille hyvässä seurassa. Mammalle voisin ostaa oman mukavan asunnon ja siivouspalvelun niin sais rauhassa viettää vanhuudenpäiviä. Veli sais valita itelle mieluisensa auton ja jotain mitä tarvii. Sitten vois perustaa hyväntekeväisyys säätiöitä. Pikku sijoituksia. Kyllä tommosella rahalla tekis vaikka mitä hyvää toisten ihmisten eteen.
Velat ja lainat maksaisin pois mutta muuten tuskin mitään ihmeellistä joitain matkoja, aktiviteetteja, tai tapahtumia lukuunottamatta. Vakio päivittäiselämä säilyisi muuttumattomana.
En ainakaan luonnonsuojelualueita olisi perustamassa, niitä on jo nyt niin paljon liikaa, että haittaa yhteiskunnan normaalia toimintaa!!
Sijoittaisin koko summan. Tekisin täyden valtakirjan varallisuudenhoitosopimuksen jonkin luotettavan varainhoitajan esim. OP Private kanssa. Vuosituotosta (esim. 5% vuosituotto olisi 4,5M€) sijoittaisin suurimman osan ja loput käyttäisin mukavaan elämään, reissaamalla ympäri maailmaa. Ostaisin ehkä purjeveneen ja purjehtisin Karibian saarten välillä vuoden päivät ja ehkä ostaisin kalastusveneen ja alkaisin harrastamaan syvänmeren kalastusta. Sijoituspotti kasvaisi ajan kuluessa ammattilaisten hoidossa ja minä eläisin huoletonta elämää.
Perustaisin säätiön, jonka tarkoitus on tukea taiteita ja kulttuuria.
Kai sitä mualimoo ensin vähän kiertäs.
En kyllä tiedä mitä tekisin - olen tyytyväinen työhöni ja tykkään asunnostani.
Ehkä auton vaihtaisin, vaikkei vanha olekaan.
Maksaisin oman pikku muuttotappiokuntani velat pois. siihen menisi 20 miljoonaa. Muu vaatiikin sitten enemmän järkeilemistä.
No se on vaan 90 miljoona. NO voisin vaihtaa vuoden 2009 Toyota Corollaan hieman uudempaan saman malliseen joku vuoden 2012 malli. Ja kai sitä voisi voileivän päälle laittaa juustoa sekä gotleria samaan aikaan. Töitä en jättäisi!
asun kaksiossa pikku kunnassa näkö vammaisena ostaisin kesä mökin kävely matkan päästä. muuten kaikki vimpan päälle.
Ostaisin skodan, mutta en suinkaan tavallista, vaan ihan rs version.
Lopettaisin työt. Opiskelisin ja alkaisin kehittää omaa yritystoimintaa, joka liittyy terveydenedistämiseen. Minulla on erilaisia ideoita, mutta 90 miltsiä takaisi sen, että voin olla luova ja rohkea.
Lähipiirin raha-asiat kuntoon. Urheilisin paljon. Mulla olisi siivooja ja kokki ja kävisin säännöllisesti kampaajalla ja muissa kauneushoidoissa.
Sijottaisin, ehkä muutamaan asuntoon ja rahastoihin.
Jossain kohtaa ostettaisiin unelmien talo. Olisi kiva asua myös pidempi pätkä ulkomailla.
Suomen vanhuspalveluun 10 miljoonaa, lasten syöpäsäätiöön 10 miljoonaa, World Visioniin 10 miljoonaa, wwf:lle 10 miljoonaa. Loput 50 miljoonaa pidän itselläni, lopetan työt ja matkustelen.
Ottaisin loparit ja alkaisin oloneuvokseksi.
Alkaisin vain pröystäilemään , pöyhkeilisin ja muuttuisin omahyväiseksi.
(...ehkä sen vuoksi onkin parempi etten sitä lottovoittoa ikinä saisikaan. )
Nämä kaikki Suomen paska politikot ja Sipilän siinä sivussa auttamaan vähävaraisia..