Onko täällä muita jotka haluavat muuttaa Suomesta pois?
Nyt eli tarvitse kirjoittaa mitään hyvä että lähdet-viestejä, ne on jo nähty.
Mutta onko täällä muita joita tämän Suomen meno alkaa huolestuttamaan?
Itse vakavissani mietin muuttoa ulkomaille miesystäväni luokse, eikä toisinpäin. En enää halua jäädä katsomaan mitä tälle maalle tapahtuu.
Kommentit (215)
Olisi suurin unelmani päästä pois täältä. Täällä ei ole mitään minulle, en ole yhtään samalla aaltopiduudella suomalaisten kanssa, en yhtään.
Realistisesti, en. Haaveissa, kyllä.
Paljon mukavammat miekkarit tuolla etelässä.
Mä olen jo muuttanut ajat sitten, mutten mitenkään suomi-vihan takia vaan ihan vaihtelun vuoksi ja jäin sille tielleni.
Mihin maahan olet muuttamassa ap?
Minä. Olen haaveillut ala-asteelta lähtien pois muuttamisesta eikä näytä iän myötä lähtevän. Pikemminkin vuosi vuodelta ahdistaa vain enemmän. Opiskelen yliopistossa tällä hetkellä ja yritän ensi vuodeksi päästä työharjoitteluun ulkomaille ja sitä kautta kokonaan pois täältä. En keksi enää yhtään syytä jäädä tänne kun mieskin on alkanut haaveilla lähtemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos työttömyyskorvauksista paljon vielä leikataan niin Norjaan.
Meinaat että Norja mukisematta elättää sut työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi suurin unelmani päästä pois täältä. Täällä ei ole mitään minulle, en ole yhtään samalla aaltopiduudella suomalaisten kanssa, en yhtään.
Kenen kanssa tunnet olevasi samalla aaltopituudella?
Muutan kesällä Ruotsiin! En voisi onnellisempi olla.
Niin tärkeä kuin tämä isänmaa on minulle ollut niin nyt on tapahtumassa suomessa sellaisia asioita että ratkaisun tekeminen oli helppoa.
Mikä menossa huolettaa? Minne aiot mennä?
Meillä on tarkoitus tässä lähivuosina. Tosin vain osaksi vuodesta. Meillä on talo maksettu, lapset omillaan, ja sitten taas eläkevuosiin vielä toistakymmentä vuotta aikaa.
Kiinnostaisi asua osa vuodesta esim. Italiassa. Mutta toki pitää seurata mihin koronat ja eu-jäsenyydet kääntyy. Ja toisaalta, jos lapseni saisivat perheenlisäystä minusta olisi ehkä kamalaa olla liian kaukana. Toki, voivathan hekin perheineen päättää muuttaa jonnekin kauas.
Kesällä loppuu nykyinen sopimus, nyt mietin että teenkö uuden sopparin vai lähdenkö keskieuroopan suuntaan. Viime kesänä oli sama tilanne ja silloin päätin jatkaa vielä vuoden. Nyt en tiedä.
Muutin jo 25 vuotta sitten. En aio palata takaisin.
En muuta pois. Olen valmis antamaan henkeni paremman tulevaisuuden puolesta.
Eihän tilanne ikinä muutu paremmaksi jos kaikki juoksevat karkuun.
Tämä maa on menossa tuohon itä-naapureiden suuntaan tämän flunssan takia. Valveutuneet ja älykkäät ihmiset varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan.
Joten pois on päästävä!
Ei täältä nyt enää pääse ilman rokotetta,pakko jäädä tänne.
Reaktio oli sama myös Itä-Saksassa.
Suomessa on niin hienot ihmiset että täältä on pakko päästä pois. Ilmapiiri on hedelmällistä lähinnä mt-ongelmille. Muuallakaan ei ole täydellistä mutta ainakin aurinkoa on mahdollista saada enemmän ja suorittaminen ei ole niin paljon keskiössä että ihmiset on vähän rennompia.
Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olen miettinyt.. sellaiseen maahan joka palkitsee työnteosta, yrittämisestä ja jossa pääsee nauttimaan elämästä. On lämmintä, edullista ruokaa ja juomaa, hienot asunnot, edulliset autot ja mukavia ihmisiä.. Siis vähän niinku Suomen vastakohta.
Utopia?
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa on menossa tuohon itä-naapureiden suuntaan tämän flunssan takia. Valveutuneet ja älykkäät ihmiset varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan.
Joten pois on päästävä!
Missä maassa ei ole ollut rajoitteita tämän vuoden aikana? Suuressa osassa paljon tiukemmat.
Kyllä, jos työttömyyskorvauksista paljon vielä leikataan niin Norjaan.