Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt viikon sairastanut koronaa, eikä meinaa millään parantua

Vierailija
28.03.2021 |

Flunssa jatkuu, köhä on hirveä ja välillä tuntuu pientä lämpöäkin. Milloin tämä oikein menee ohi? Ja missä vaiheessa pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin marraskuussa. Minulla oli vain vähän kurkku kipeä ja 5 päivää aivan voimat pois. Haju- ja makuaisti katosi, eikä ole palannut vieläkään täysin. Yskää eikä hengenahdistusta ollut lainkaan. Paranin täysin kahdessa viikossa, paitsi hajuaisti ei ole vieläkään kokonaan palannut.

Vierailija
22/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssa saattaa kestää 1 kk. 

Ja influenssa liittyy aiheeseen miten? Korona ei ole influenssa eikä edes hengitystieinfektio.

Miksi ne aina sitten varmistaa joka paikassa, että eihän ole hengitystieoireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sulla siis vasta alussa.

Mä olen sairastanut koronaa 1 v 3 kk. Luulin parantuneeni tammikuussa, oli jopa 2,5 kk oireetonta aikaa, mutta nyt oireet taas palasivat. Tämä ei taida mennä koskaan ohi.

Vierailija
24/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova keuhkokuume on yksi koronan mahdollisista tuliaisista. Tsemppiä ap, tauti voi olla sitkeä mutta lähes varmasti siitä selviät.

Vierailija
25/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on vielä lyhyt vitsaus tuon sairauden kanssa. Monilla kesää kuukauden tai kauemminkin. Yksi tuttu sairastui vuosi sitten keväällä, ei ole vieläkään täysin kunnossa :(

Vierailija
26/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas koronan saanut saa pitkittyneen koronan. Se voi välillä tuntua parantuneen, mutta palaakin aina taas. Se on se koko koronan huonoin puoli, ei niinkään melko harvinaiset kuolemat tai sairaalaan joutuminen. Aika harva hahmottaa tuota pitkäaikaisuutta. Toivottavasti se joskus paranee, mutta on mahdollista, että joillain ei koskaan. Korona on sars2 ja sars1:ssä aika moni sairasti jälkioireita neljä vuotta.

Vierailija
27/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testissä.

ap

Vierailija
28/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla 5g puhelin

Vierailija
29/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollosta soitetaan päivittäin voinninseurantaa jos on korona

30/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti lääkäriin. Voi olla vuodenkin jos et ajoissa hoida. Tommy Körberg, kuuluisa ruotsalainen laulaja opettelee kävelemään koronan jälkeen. Samoin minun naapuri, vaikea liikkua .Korona alkoi 2 kk sitten. 

Mitä kauemmin odotat sitä vaikeammaksi teet itsellesi.

Vierailija
31/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä koko ajan elimistössäsi C-vitamiinia. Ota extramäärä pillereitä, koska ylimääräinen C-vitamiini poistuu kehosta ja juo koko päivän ajan vähän appelsiinimehua tms. Älä anna C-vitamiinin hävitä.

32/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lanko sairastui koronaan tammikuussa. Menee töihin takaisin huomenna.

Vierailija
33/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vasta? Seuraava viikko on se pahin. Sitten alkaa helpottaa ellei pahene.

Vierailija
34/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini on tärkeä, ei keräänny elimistöön. Käytäthän D-vitamiinia? Suomessa on aivan liian matalat suositukset. 100mikrogrammaa on turvallinen. 1000 olisi liikaa.

Syö paljon tuoreita kasviksia monipuolisesti. Muista laadukkaat vihreät. Marjoja myös. Terveellinen ravitsemus tukee osaltaan toipumista.

Pikaista paranemista ja voimia kovasti

💚

Vierailija
35/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä parantunut normiflunssasta 2 viikossa. Aina kestää 3-7 viikkoa parantuminen.

Vierailija
36/36 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sulla siis vasta alussa.

Mä olen sairastanut koronaa 1 v 3 kk. Luulin parantuneeni tammikuussa, oli jopa 2,5 kk oireetonta aikaa, mutta nyt oireet taas palasivat. Tämä ei taida mennä koskaan ohi.

Mistä tietää, että kyseessä sama tauti eikä vaikka 6 eri flunssaa? Tai laskeneen kunnon aiheuttamat oireet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme