Alan pyöräillä töihin, vaikka olen läski nainen... katsookohan muut pitkään?
Hävettää, mutta eipähän tarvitse bussikortista maksaa. Eikä toisaalta ottaa riskiä koronasta. En siis ole mikään koronahysteerikko, mutta en kipeäksikään halua tulla. Aloitan ruokavalion myös, heti kun tilipäivä koittaa (nyt ei vielä rahaa tarpeisiin) puolentoista viikon päästä.
Miten pääsisin eroon tästä häpeän tunteesta? Ylipainoa 15 kg.
Kommentit (45)
Ulvon aina naurusta kun läski pyöräilee takakumi lintassa 🤣
Pyörivä liike tekee hyvää lonkkanivelille. Pyöräily on erityisen hyvä, jos on ylipainoa juuri siksi, että saa nostettua sykettä ilman että paino on nivelillä. Tosin kevyempää kuin kävely, joten tee pitempiä lenkkejä. Stringit pyöräilyhousuina olen joskus nähnyt, eikä näky unohdu. Älä laita niitä, jos on ahterissa kokoa.
Ihan mahtavaa, että alat pyöräillä! Kunto kasvaa ja kyllä se itsevarmuuskin ihan varmasti myös pikkuhiljaa. Ei kai kukaan oikeasti katso ketään kieroon siksi, että liikkuu, oli sitten minkä kokoinen tahansa? Mulla on ollut viime keväänä vielä 20 kiloa ylipainoa, saanut ne tässä vuoden aikana karistettua. Ymmärrän kyllä tuota epävarmuutta. Mutta aivan loistava päätös, paljon tsemppiä ja ihanaa kevättä😊
En ookkaan ennen tienny että urheilua harrastavilta katsotaan meikit, kasvonpiirteet, ruumiinrakenne ja painokin :DDDD
Pyöräily ja uintihan on esim nivelille tosi hyviä lajeja. Jos sua tollanen hävettää, niin sehän on sama kun joku sanois että tyyliin lihava ihminen ei saa kävellä kauppaan tai että nainen ei voi harrastaa jumppaa jollei sillä oo sixpäkkiä.
Tai että urheilija jonka paino nousee 15 kg massakaudella, ei saisi enää massakaudella urheilla :'DDD Kas kun ei saisi pudottaa painoakaan enää koskaan jos on paino isompi joskus. :D
Järki käteen. :)!
Mulle on huudeltu vaan "vitsi miten hyvä perse" :D kun oon pyöräilly ohi. :D ja oon siis 20 kg "ylipainoinen", jolle joskus joku anoreksiaa sairastava on kuittaillu "lihavuudesta". :D
onppa kumma kun taas kuulen aina noita "hyvä perse" kommentteja nimenomaan just pyöräillessä. :DD kun perse on oikeen esillä, mulla on kyl 30 cm erotus perseessä ja vyötärössä että ehk johtuu siitä sit?? ;DD
en usko että ketään noista mun arvostelijoista pahemmin kehutaan hyväperseisiks niinku mua pyörän kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ulvon aina naurusta kun läski pyöräilee takakumi lintassa 🤣
Miten ulvot naurusta? Oletko tyhmä? Enemmän sinun laIsesi kiinnittää huomiota kuin pyöräilevä ihminen.
Mä oon kävelevä laihduttava läski ja huomaan usein +60-v naisten mulkoilut. Varsinkin jos naisia on enemmän kuin yksi niin miltei voin kuulla supinat ja naureskellut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on huudeltu vaan "vitsi miten hyvä perse" :D kun oon pyöräilly ohi. :D ja oon siis 20 kg "ylipainoinen", jolle joskus joku anoreksiaa sairastava on kuittaillu "lihavuudesta". :D
onppa kumma kun taas kuulen aina noita "hyvä perse" kommentteja nimenomaan just pyöräillessä. :DD kun perse on oikeen esillä, mulla on kyl 30 cm erotus perseessä ja vyötärössä että ehk johtuu siitä sit?? ;DD
en usko että ketään noista mun arvostelijoista pahemmin kehutaan hyväperseisiks niinku mua pyörän kanssa. :)
Hih hih...kaikkea sinäkin uskot. Hih hih
Laita minari niin katson. Ja ei helmaa pepun alle, haluan nähdä pepun
Nistinä saatan päihtymyksen tilasta riippuen heittää sinua omenalla tai vain nauraa röhöttää.
Osta Fat Bike niin et erotu niin selvästi.
Ylipainoa 15kg ja häpeät pyöräilyä?
Höpö höpö, sen kun pyöräilee vaan.
Jos on kohtuullinen pyöräilymatkss, ei kai ole tarvetta mihinkään makkarankuoriin pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöränkumit ei kestä ylipainoisilla. (sivusta)
Eiköhän se pyörä ja ne kumit jonkin verran elopainoa kestä, ei se niin heikkoa tekoa ole. Toisaalta voihan joku olla pitkä ja lihaksikas ja painaa saman verran kuin ylipainoinen, mites se pyörä sitä kestäisi sen paremmin?
-ihan tavis markettipyörä kestää hillittyä kaupunkiajoa jos paino ei ole reilusti toisella sadalla. Vähän parempi maastopyörä varmasti enemmän.
-pyöräily ja uiminen on yöipainoiselle paljon parempi tapa laihtua kuin kävely ja juoksu# nekin voit ottaa kuvioihin jos bmi on liebätinylipainoinen tai normaali.
-pääsääntöisesti terveellinen syöminen ei ole kalliimpaa kuin epäterveellinen, toki jos joudut menemään näkkileipä-makaronilinjalla niin tilanne toinen. Kasviskuidun ja liikkumisen lisääminen ja herkkujen ja juomien välttely lienee hyvä tapa laihtua.
-liikuntaa kannattaa tukea kevyellä voimaharjoittelulla.
-pyöräilijää ja yleensä liikkujaa on turha sohvaperunoiden naureskella. Useimmat katsoo kadehtien. Lisäksi moni mies katsoo ihaillen tuollaista vähän pyöreää
Arvosta itseäsi ja löydä kauneutesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pyöräily oikeastaan laihduta.
Sekö estää tukevan pyöräilyn?
Eräs sukulaiseni pyöräili kesät, talvet töihin 20km päähän. Vilkasliikenteisen tien piennarta.
Oli aina lihava, mutta hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei 15kg ylipainoa kukaan huomaa ellet survo pyöräilyvaatteita päälle. Olet ehkä laihin nainen alueellasi joka pyöräilee.
Riippuu vähän onko ylipainoa se 15 kg, vai 15 kg sen perus +20 kg päälle joka on ”vielä normaalipainon rajoissa!!1!”
Minä ainakin yleensä katson arvostaen vähän tuhdimpaa liikkujaa.On vihdoin saanut itseään niskasta kiinni. Eli pyöräilemään vaan, jos joku katsoo niin omapa on häpeä. Ihmiset kyllä tuijottaa paljon, sen olen huomannut. Osti itselle pipon lasten osastolta (kun sellaista ohutta fleecevuorellista ei löydy aikuisten osastolta), ja voi että sitä tuijotusten määrää lenkillä...varsinkin iäkkäämmät naiset tuntuu katsovan kun jotain vähä-älyistä...Mutta ei kiinnosta, hyvä pipo näille keleille.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit sä heräsit ja päästit kissan ulos.
T. M42
Mikä ihmeen häpeä? Sehän on vain positiivinen juttu, että liikut. Eikä 15kg liikaa ole niin huomiotaherättävää, että kukaan edes katsoisi.