Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko serkun vauvassa jotain vikaa?

Vierailija
07.08.2008 |

Syntyi keskosena, muttei ihan pikkukeskosena.

Ikää pikkuisella on jo reilut 2 kk ja edelleen nukkuu tosi paljon ja silmät muljuu hereillä ollessa. Ihan kuin olisi koko ajan unen ja valveen rajamailla.

Onko tuo ihan normaalia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet vauvat nukkuvat ensimmäiset kuukaudet. meillä esikoinen oli hyvin virkku vauva, joka valvoi heti alussa jo monta tuntia. kaksi nuorempaa olivat täysiaikaisia, normaalikokoisia vauvoja, jotka söivät kovasti ja kasvoivat mahtavasti.

Olin kuitenkin kummastakin huolissani, sillä sekä kakkonen että erityisesti kolmonen olivat hereillä vain muutaman tunnin päivässä, kerrallaan ehkä puolisen tuntia. Ekat pari kk meni niin, että hereilläolokin oli jokseenkin utuista, tuollaista puoliksi tässä, puoliksi unessa. N. 3-kuisena tilanne alkoi muuttua ja normaaleja, liiankin vähän nukkuvia ja hyvin kehittyviä poikia tuli kummastakin.

Onko vauva kasvanut hyvin? Minkä kokoinen? Onko terveen näköinen vai jotenkin heiveröinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos syntyi 8vko etuajassa, niin vastaa nyt vastasyntynyttä kehitykseltään. Korjattua ikää käytetään keskosten kasvun ja kehityksen seurannassa ekat pari vuotta.

Vierailija
4/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vauva kunnossa. Ottaa aikaa että näkyy kehittyykö normaalisti.

Keskosilla on suurempi riski syntyä sairaina.

Mun lasten silmät ei ole muljuneet mutta kyse onkin täysaikaisina syntyneistä.

Vierailija
5/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi 4 viikon iässä heräillä vasta itse syömään suht hyvillä ruokailuväleillä, ja varmasti 2 kk iässä nukkui vielä paljon.

Vierailija
7/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pieni ja heiveröinen on tämä vauva-ressu.

Helpottaa tietää, että vauva voi olla normaalikin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme