Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen omaishoitaja. Minulta kysytään aina pelkästään hoidettavani vointia.

Vierailija
28.03.2021 |

Olen ikäänkuin olemassa vain hoitajana. Minulta kysytään, kuinka hoidettavani voi, mikä on hänen terveydentilansa, miten pärjää jne. Omia kuulumisiani ja jaksamistani ei kysytä. Tyypillinen kohtaaminen: "No hei Tarja! Mites se Arja jakselee nykyään?"

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää :( Kai sitä ihmiset jostain syystä pitävät tähdellisempänä small talkkina kuin sinun vointisi kysymistä.

Kuinka sinä voit?

Vierailija
2/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, alkoi melkein itkettää. Ehkä olen aika väsähtänyt just nyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää :(

Vierailija
4/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, ihmiset eivät ymmärrä miten raskasta työtä teet.. Moni ajattelee että saa vaan rahaa ja voi löysäillä kotona...

Vierailija
5/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajia arvostetaan ihan liian vähän, siihen nähden miten paljon säästävät yhteiskunnan varoja ja miten rankkaa se on. Ihmeellistä, että tähän asiaan ei saada mitään parannusta. Voimia sinulle ❤

Vierailija
6/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle kuuluu ja miten jaksat?

Vierailija
7/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle kuuluu ja miten jaksat?

Kiitos kysymästä, olen aika väsynyt. Käyn osapäivätyössä ja toimin lopun aikaa omaishoitajana. Hoidettavani asuu meillä. Vielä pärjäämme, mutta tulevaisuus mietityttää. Ap

Vierailija
8/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistahan se on. Tsemppiä ap sulle. Mä olin itse 10v omaishoitajana. Saat kai edes joskus vapaata? Itse sain ensimmäisen mieheni loppuaikoina mm kylvetysapua hänelle ja joka toinen kuukausi kolmeksi vuorokaudeksi sairaalan vuodeosastolle hänet. Sinne hän sitten kuolikin. T. Ammattivalittaja

Vierailija
9/9 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitosysteemi on terveyssektorin suurin huijaus ja lähiomaisten hyväksikäyttöjärjestelmä. Palkkio mitätön, jos sitä edes saa, työtä ja vastuuta yötäpäivää 24/7, lakisääteisille vapaapäiville ei saa sijaisia, joten niitä ei voi pitää, vanhat ja sairaat hoitavat toisiaan ja yhteiskunta säästää.