Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usein ostatte vaatteita ja mistä?

Vierailija
26.03.2021 |

Minä käyn pari kertaa vuodessa vaatekaupassa, jos siellä on hyviä tarjouksia. Eli monet vaatteeni ovat jo 5-10 vuotta vanhoja. Lihomisen takia (ylipainoa nyt 10kg) on ollut pakko ostaa housuja. Neljän kympin kieppeillä kiloja tuntuu kertyvän, vaikka söisi miten terveellisesti.

Netistä en osta enää vaatteita, koska on tullut liikaa pettymyksiä verkko-ostoksista.

Olen erittäin pienituloinen, joten vaatteisiin ei ole oikeastaan koskaan varaa. Sukkia ja alusvaatteita ei tässä nyt huomioida. Niitä täytyy ostaa useammin.

Joskus tuntuu, että ihmiset tajuavat, miten vähän minulla on vaatteita. Niin onkin. Kolmet housut, pari hametta, muutamia neuleita ja 12 T-paitaa/toppia, kaksi paria kenkiä - lenkkarit ja saappaat, kaksi takkia. Ensi kesänä on ostettava taas lenkkarit, koska edelliset alkavat olla puhki.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kenkiä liiankin usein. Täytyy lopettaa niiden keräily eteisen kaappiin. Osta kyllä joka kesä mekkoja ja hameita, vanhat vien kirppikselle. Netistä tulee ostettua vaatteita ainakin joka toinen kuukausi. Kyllästyn kai helposti ja haluan vaihtelua.

Vierailija
2/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikaan tuli ostettua uusi aamutakki, koska olen kotona niin paljon, ettei paljoa muita vaatteita tarvitsekaan. Olisihan se kiva ostella hyvännäköisiä vaatteita netistä, mutta ei ole sellaista ylimääräistä rahaa. Yleensä ostan vaatteita ihan Citymarketista, kun ei täällä oikein muita kauppoja olekaan. Muutamia kertoja vuodessa, kun jotain todella tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, miten usein ostan vaatteita. Tuntuu, että jatkuvasti niitä pitää olla ostamassa, vaikka mulla siis ei ole mitään valtavaa määrää vaatteita. Ostan kirpparilta, tori.fistä ja nettikaupoista. Joskus kivijalkaliikkeistäkin. Tosi harvoin kuitenkin, koska asun pienellä paikkakunnalla. Täällä lähikaupungeissakin on lähinnä ketjuliikkeitä, joita vähän välttelen. Ostan kyllä halpatuotantovaatteitakin, koska mulla ei oo rahaa ostaa aina jotain kallista. Tämän lisäksi mulla menee housut helposti haaroista rikki, niin niihin ei tee mieli upottaa hirveitä määriä rahaa.

Vierailija
4/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Stockalta joka vuosi jotain, mutta nyt sekin jäänee. Stocka parka.

Vierailija
5/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös itse ennen vaatekaupassa pari kolme kertaa vuodessa, jolloin sovitin koot ja ostin useamman samaa tai eri väriä. Netistä tilasin tutulta merkiltä esim. sukat ja topit.

Nykyisin koetan etsiä suomalaisvalmisteisiä ja suomalaisten suunnittelemia vaatteita. Toki ne maksavat enemmän, mutta en minä enää tästä kasva tai paksune ( olen ollut vuosia saman kokoinen) niin uskaltaa hyvin ostaa. Laatu usein kestää myös kauemmin :)

Suomalainen ei toki automaattisesti ole laadukas, mutta itselleni on sattunut hyvä tuuri :) Saan myös kerralla sopivan kokoiset, kun pienelle yritykselle lähetän vielä varalta omat tuoreet mitat niin saan postissa sopivan kokoisen vaatteen.

Vierailija
6/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nettiostokset ovat pettymys?

Ostan aina netistä. Tietyiltä merkeiltä. Uusia kokeilen harvemmin suoraan netistä, lähden ensin kaupoille kokeilemaan. Ihan senkin takia kun eri merkeillä koot voivat olla erilaisia.

Minulla on vaatetta varmaan saman verran kuin sinulla. Housuja enemmän. Mutta sitten takkeja on ainakin kymmenkunta, kenkiä varmasti enemmänkin kun pelkkiä urheilulenkkareitakin on kolmet. Nahkakaukkuja ja asusteita on myös, eli villahuivit, pipot ynnä muut. En koe tarvitsevani juurikaan lisää. Pari kertaa vuodessa ostelen yleensä kerralla 2 paitaa tai neuletta tai parit housut. Kenkiä ja muita sitten tarpeen tullen, en vuosittain. Laitan vanhoja vaatteita myös kiertoon.

Vierailija
7/7 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nettiostokset ovat pettymys?

Ostan aina netistä. Tietyiltä merkeiltä. Uusia kokeilen harvemmin suoraan netistä, lähden ensin kaupoille kokeilemaan. Ihan senkin takia kun eri merkeillä koot voivat olla erilaisia.

Minulla on vaatetta varmaan saman verran kuin sinulla. Housuja enemmän. Mutta sitten takkeja on ainakin kymmenkunta, kenkiä varmasti enemmänkin kun pelkkiä urheilulenkkareitakin on kolmet. Nahkakaukkuja ja asusteita on myös, eli villahuivit, pipot ynnä muut. En koe tarvitsevani juurikaan lisää. Pari kertaa vuodessa ostelen yleensä kerralla 2 paitaa tai neuletta tai parit housut. Kenkiä ja muita sitten tarpeen tullen, en vuosittain. Laitan vanhoja vaatteita myös kiertoon.

Oisko ne nettiostokseti pettymys siksi, että useimmat ihmiset eivät käy ensin kaupoilla sovittamassa ja tilaa netistä, vaan tilaavat suoraan netistä, jolloin vaatetta ei voi sovittaa tai tutkia muuten etukäteen.