Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö ruskea kastikkeen itse vai valmiina?

Vierailija
26.03.2021 |

Miten on? Itse olen ostanut valmiina.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. En ole ikinä ostanut valmiina.

Vierailija
2/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, tietysti itse, se on niin helppo tehdä ja maku parasta mitä voi saada. Kokeile nyt ihmeessä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta valmiina

4/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussikastikkeissa on "liisteriä " joka voi vahingoittaa. 

Kastike on niin helppo tehdä itse että miksi ei tehdä ?

Vierailija
5/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään ruskeaa kastiketta. On olemassa vain kastikkeita. Jokainen kastike on tasa-arvoinen.

-vihreä-

Vierailija
6/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen, niin teen itse. En kyllä aivan heti muista milloin oisin tehnyt, on jo vuosia siitä kun olen ruskeaa kastiketta syönyt. On helppo tehdä itse ja aikoinaan tein useastikin, mutta ei enää kuulu ruokavalioon.

Vierailija
7/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, tulee paljon parempaa ja helppo tehdä. Pitää vaan uskaltaa ruskistaa tarpeeksi pitkälle niin tulee hyvää. Valurautapannulla helpointa.

Vierailija
8/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään ruskeaa kastiketta. On olemassa vain kastikkeita. Jokainen kastike on tasa-arvoinen.

-vihreä-

Ei ole olemassa mitään vihreää ihmistä. On olemassa vain ihmisiä. Jokainen ihminen on tasa-arvoinen.

Vierailija
9/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tehny ruskeaa kastiketta sitten köksäntunnin 20v sitten. Ei oo meidän menussa...

Vierailija
10/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teen itse, joskus käytän valmiita. Siitä valmiista Valion ruskeakastikkeesta lapset ainakin tykkää (mitä saa kylmäkaapista). Siihen paistan lisäksi nakkeja ja sipulia ja vielä töräys ketsuppia.

Itse tykkään enemmän siitä palaneen jauhon ja rasvanseokselta, mistä tulee niin lapsuus mieleen. 😁

Vierailija
11/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi yhtäkään syytä, miksi ostaisin valmiina. Vähän sama kuin ostaisi valmiiksi paistetun jauhelihan tai valmiiksi keitetyn kananmunan tai valmiiksi pilkotun sipulin. Mutta ilmeisesti markkinat on näillekin tuotteille. Itse tehty on halvempaa, parempaa, tuoretta eikä sisällä mitään turhaa tököttiä. Aktiivinen valmistusvaihe ei monta minuuttia kestä.

Vierailija
12/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen ruokaa nopeasti, niin valmisjauheella mennään - muulloin ruskistan jauhot itse ja hauduttelen tunnin pari.

Vierailija
13/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummitäti teki lapsuudessa ruskeaa kastiketta ja oli kyllä hyvää. Äiti ei tehnyt koskaan.

Vierailija
14/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tee sellaista, en keksi yhtään syytä syödä/ syöttää perheelle sellaista. Mihin ihminen tarvitsee sellaista???

Jos tekisin, niin ainakin sitten en pussista.

Vierailija
15/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan valmiina. En jaksa sitä jauhojen paistamista. Pussissa se ruskeasipulikastike on ihan ok vaihtoehto.

Vierailija
16/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhojen paistaminen voissa on sen verran helppoa, ettei tulisi mieleenkään ostaa valmiskastiketta. 

Vierailija
17/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, en tee, en syö. Kiintiöni tuli täyteen 80-luvun lopussa.

Vierailija
18/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo tehny ruskeaa kastiketta sitten köksäntunnin 20v sitten. Ei oo meidän menussa...

Samaa mietin. Meillä ei ole koskaan ruskeaa kastiketta.

Vierailija
19/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sellaista tarvitsee?

Vierailija
20/28 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan tee sellaista, en keksi yhtään syytä syödä/ syöttää perheelle sellaista. Mihin ihminen tarvitsee sellaista???

Jos tekisin, niin ainakin sitten en pussista.

Aika ankea elämä, jos kaikki pitää miettiä sen perusteella tarvitseeko sitä. Meillä syödään useimmiten sillä perusteella, että tykätään jostain. Ei ihminen tietenkään tarvitse ruskeaa kastiketta (tai mitään muutakaan kastiketta), mutta hyvää se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä