"Satu Ruotsalainen meni tietämättään omiin häihinsä"
Tuskin kukaan nyt täysin tietämättään päätyy omiin häihinsä.
Kommentit (8)
Esteiden tutkinta on pitänyt hoitaa kuntoon. No, ehkä Satu on ollut huumattuna silloin tai niin väsynyt yövalvomisista, ettei muistanut koko juttua =)
Ajattelin kans välittömästi tota esteiden tutkintaa eli ei voinut olla täydellinen yllätys. Eli ei mikään romanttinen juttu kuten annettiin ymmärtää.
myöhäisemmästä ajankohdasta ja nyt sitten mies olikin järkännyt kaikki
*Naimisiinmenosta oli ollut puhetta, mutta ajankohtaa oli suunniteltu myöhemmäksi. Kosintaakaan ei ollut kuulunut.*
*Itse ristiäistoimitus kirkossa oli kaunis ja lämmin. Isosisko Peppi, 6, luki tilaisuuteen valitut raamatunkohdat. Varsinaisen ristiäistoimituksen jälkeen pappi ilmoitti seurakuntalaisille, että nyt seuraa ylimääräinen numero.
- Siinä hetkessä mieheni polvistui eteeni ja kosi minua. Olin täysin ällikällä lyöty - samoin kuin koko kirkkoväki. Yllätys oli kaikille niin suuri ja odottamaton, että onnen kyyneleet tulvahtivat sekä minun, kummien että varmaan myös suurimman osan vieraittemme kasvoille. Itkin niin paljon, etten ole varma, sainko selvästi vastatuksi kosintaan tahdon.
Vain pappi ja kanttori tiesivät asiasta. Myös se vaihtoehto oli otettu huomioon, että Satu vastaa kosintaan kieltävästi.*
Lainaukset Tuolta lehdestä
Onhan kuuluutuksetkin haettava yhdessä? Tai sitten maistraatissa on yhteisellä hakemuksella haettava esteiden tutkintaa...
Satuileeko satu?
Todellakin ansaitsee nyt onnensa sen Pakarisen jälkeen!
Onhan kuuluutuksetkin haettava yhdessä? Tai sitten maistraatissa on yhteisellä hakemuksella haettava esteiden tutkintaa...
Oltiin samaan aikaan vauvojemme kanssa Kättärillä.
otsikoi Ilta-Sanomat tänään. Tuore aviomies oli kuulemma ihan salaa järjestänyt vihkimisen lasten ristiäisten yhteyteen, kosintakin tapahtui vasta siellä, joskin naimisiinmenosta "joskus myöhemmin" oli ollut puhetta.
Uskoisko tuota? Avioliiton esteiden tutkinta on haettava yhdessä, molempien allekirjoituksella varustettuna, "naimaluvan" saaminen kestää vähintään viikon ja se on voimassa enintään neljä kuukautta. Niin että luulisi morsiamella olleen jonkunlainen haju siitä että vihkiminen on tulossa lähiaikoina...