Ulostekirjeitä, nimetöntä vihjailua ja väkivaltaa – "Käytössä ovat kaikki koulukiusaamisen muodot"
Kun Pohjois-Pohjanmaalla sijaitsevan Haapaveden viime kuntavaalien äänikuningatar Päivi Ollila (kesk.) valittiin kaupunginvaltuuston uudeksi puheenjohtajaksi, nousi valtuutettu Ilkka Repo (ps.) ylös ja aplodeerasi.
Puolen vuoden kuluessa Repo kuitenkin pettyi Ollilaan ja hänen puolueensa politiikkaan. Hän alkoi tytötellä ja vähätellä puheenjohtajaa, kylvää häntä kohtaan epäilystä ja sepittää kuvitteellisia tarinoita. Alustoina olivat Revon Facebook-sivu ja blogi.
Myöhemmin Repo alkoi tehdä Ollilasta perusteettomia tutkintapyyntöjä poliisille.
https://yle.fi/uutiset/3-11840400
Hienoa johtamista. Suomi.
Kommentit (29)
Yllättääkö ketään kiusaajan puoluekanta. Kyllä ennenkin valtuustoissa riideltiin ja oltiin eri mieltä, mutta valtaosa ajasta sentään osattiin riidellä kuin aikuiset ihmiset ja pysyä kuitenkin asiassa. Sitten tosiaan tuli persut, ja taso meni jälkeenjääneiden koulukiusaajateinien perseilyksi.
Siinä ope antaa hyvää mallia oppilailleen, millä kaikilla keinoilla voikaan kiusata sitä omasta mielestään tyhmää ja väärää mieltä olevaa luokkakaveria. Vuoden opettajan palkintoa odotellessa. On varmaan koulun rehtorikin ylpeä, kun on tuollainen kansankynttilä palkkalistoilla. Hyvää mainosta työilmapiiristä ja varmaan kaikki vanhemmat jonottavat saadakseen lapsensa tuonne kiusattavaksi.
Kiitos, Mestari! Johdat joukkojasi uljaasti ja vahvasti vasaran iskuvoimankaltaisella tiukkuudella!
Ei pidä paikkaansa. Politiikka on aina ollut kovaa ja suurin kiusannut pienempiään.
Valtuutettu
Keskusta näköjään alotti viimein vaalikampanjan. Silmätikuksi löydettiin yksi perussuomalainen.
Minulla on paljon kunnanjohtajia kavereina, koska olen itse ollut vuosia kunnassa töissä hallinnollisissa tehtävissä eri puolella Suomea. Sen jälkeen, kun Persuista tuli salonkikelpoinen puolue, kuntien johtaminen on muuttunut ihan hirveäksi. Pelottelua, häirintää, vittuilua, vastustamista. Aloitteet lainvastaisia, hyviä aloituksia vastustetaan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Yllättääkö ketään kiusaajan puoluekanta. Kyllä ennenkin valtuustoissa riideltiin ja oltiin eri mieltä, mutta valtaosa ajasta sentään osattiin riidellä kuin aikuiset ihmiset ja pysyä kuitenkin asiassa. Sitten tosiaan tuli persut, ja taso meni jälkeenjääneiden koulukiusaajateinien perseilyksi.
En puolustele Repoa, mutta kyllä vasemmisto on pahimmasta päästä. Paras kun pitää poliittiset mielipiteet omana tietonaan tai työpaikka voi lähteä alta.
Persujen fanipojat saivat itsensä organisoitua peukuttelemaan, kun on tärkeästä asiasta kyse. On ne vaan söpöjä. Etusormi tiukkana klikkaillaan niin monta peukkua kun vain välineet ja yhteydet myötä antavat :D.
Persut: Mikä Halla-ahon tekemistä kunta-aloitteista on suosikkenne Hesassa?
Kuka näitä uskoo?
Sen sijaan Baltzharin lasten hyväksikäyttö-oikeudenkäynnistä ollaan täysin hiljaa.
Kun edustaa sitä parempaa rikollisuutta ja pääministeripuoluetta
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää riidellä. Eikö riitä että on vaan eri mieltä?
Persu
Otsikossa mainitaan ulostekirjeet, mutta artikkelissa ei edes puhuta niistä ja kenelle niitä on lähetetty.
Hienoa maalittamista ja baittaamista, eikä yhtään tarkoitushakuista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon kunnanjohtajia kavereina, koska olen itse ollut vuosia kunnassa töissä hallinnollisissa tehtävissä eri puolella Suomea. Sen jälkeen, kun Persuista tuli salonkikelpoinen puolue, kuntien johtaminen on muuttunut ihan hirveäksi. Pelottelua, häirintää, vittuilua, vastustamista. Aloitteet lainvastaisia, hyviä aloituksia vastustetaan periaatteesta.
Persut vastustavat jopa esityksiä, joita kannattavat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/36f18e24-6716-48ec-a05d-882d69049…
Vierailija kirjoitti:
Onhan se leppoista päättää kunnan asioista, kun on ollut suuressa osassa maata yhden puolueen show. Siis keskustan. Elikkä tässä on hiukan tätäkin, että ottaa päähän, kun ovat menettämässä absoluuttista valtaansa.
Persut voi näyttäytyä hankalana pelkästään siitäkin syystä kun ovat eri mieltä. Näinhän ei saisi olla, vaan kepun pitäisi nöyrtyä yhteistyöhön.
Mielestäni edustaja Huhtasaari on vainoamishenkisin nykyisistä kansanedustajista. Hän usein näkee suurta vaivaa tehdäkseen haittaa ja kiusaa toisille edustajille. Tässä mielessä kyseenalaistaisin ajatuksen, että poliittisessa häiriköinnissä olisi miehet vastaan naiset asetelma. Häirintä on äärioikeistolainen strategia, ja äärioikeisto ei ole kovin sukupuolittunutta. Heillä on runsaasti naisia edustajina, johtajina, aktiivisina toimijoina ja somevaikuttajina.
Ei tää aiemmin ollut tyypillistä valtuustoissa. Sitten tulivat persut ja loppu on kiusaamishistoriaa.