Pehmolelun puhdistus?? vinkkejä!
Miten pehmolelun voisi puhdistaa ilman pyykikonetta?
Lapsen pehmolelu ei kestä konepesua mutta valkoinen osa eläimen turkista on hieman kellastunut...
Auttaisikohan höyrypesuri?
Kommentit (17)
Höyrypesu on hyvä kaikille leluille, varsinkin nyt koronan takia kannattaa pitää hygienia hyvänä.
höyrypesuri ei varmaan "kuluta" tai rasita lelun kuntoa?
-aloittaja
Jos lelussa ei ole pattereita niin huoletta pyykkikoneeseen, valitse esim villapesu.
Vierailija kirjoitti:
Jos lelussa ei ole pattereita niin huoletta pyykkikoneeseen, valitse esim villapesu.
tämä ei oikein kestä sellaista pyöritystä :(
Jospa ostaa myös lisää pehmoleluja, jotka voi pestä koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pehmolelul ei kestäisi pyykinpesukonetta? Onko kyseessä joku hyvin vanha lelu? Jos on, vie pesulaan. Eiköhän ne siellä saa pehmolelun hellävaraisesti puhtaaksi.
Mä oon pessyt kaikki pehmolelut aina pesukoneessa käsinpesuohjelmalla, vaikka lähes kaikissa on 'ei saa pestä'-merkintä. Eivät ole menneet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pehmolelul ei kestäisi pyykinpesukonetta? Onko kyseessä joku hyvin vanha lelu? Jos on, vie pesulaan. Eiköhän ne siellä saa pehmolelun hellävaraisesti puhtaaksi.
Suurisilmäiset-kovasilmäiset eivät ehkä kestä tavan pesukonetta.
Pesula on hyvä idea!
Kokeile: ripottele pehmolelun päälle ruokasoodaa, annat vaikuttaa tunnin pari ja sitten kopistelet pois.
Pese käsin varovasti pinnat, älä upota koko lelua veteen.
Hörypesuria kokeilisin myös, se desinfioi lelun samalla. Jos itsellä ei ole höyrypesuria niin sellaisen voi vuokrata joiltain bensa-asemilta tai Claes Ohlsonilta.
Pesin juuri yhden käsin lavuaarissa, hyvä tuli. Yleensä kyllä konepesu, tää oli vähän hauras, rikkinäisiä osia.
Mä olen käyttänyt pesukoneen höyrypesuohjelmaa, kunnon pakkasilla taas laittanut ulos niin sekin vähän raikastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurisilmäiset-kovasilmäiset eivät ehkä kestä tavan pesukonetta.
Pesula on hyvä idea!
Mä oon pessyt aina koneessa noi, niissä on sellainen rouhemainen täyte, mikä ehkä se syy miksi konepesu kielletty, luultavasti siksi että täyte ei levähdä koneeseen, mutta kestää kyllä pesua kun linkoaa kevyesti..
Tekstiilipesuri voisi toimia, ainakin auton penkit saatiin hyvään kuntoon sellaisella. Vuokraa viikonlopuksi ja vetele samalla matot, sohvat ja sängyn patjat