Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keisarinleikkauksen kokeneet huomio!!

12.08.2006 |

Kaipaisin tietoa suuresti itselläni nähtävästi edessäpäin diabeetikko-äitinä... 1.Miten paljon ennen laskettua aikaa tehdään?2.Onko kovinkin kivulias toimenpide?3.Meneekö kotona kauemmin parannellessa ja kuinka kauan suurinpiirtein?4.Miten kauan kestää sairaalassa olo? ym mahdollisia kokemuksia kirjotelkaa ajalta sairaalaanlähtö-kotiutuminen myös sähköpostiin vastauksia kiitoksia kauhiasti!!! Itselläni esikoinen poika tulossa laskettuaika 21.joulukuuta .... j-catwoman@hotmail.com

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli kolmas synnytys sektio. tehtiin jalkatarjonnan takia.

kaks viikkoa ennen laskettua-aikaa. Itse leikkaus ei sattunut yhtään, mutta ensimmäiset 3 päivää olin kyllä aika kipeä ja lääkkeitä piti ottaa aika vahvoja. kaks kokonaista viikkoa söin särkylääkkeitä. 4 päivää olin sairaalassa

Vierailija
2/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin nyt heinäkuussa sektio jalkatarjonnan takia. Eka lapsi syntyi alateitse. Sektio tehtiin viikkoa ennen laskettua aikaa. Toimenpide ei ollut kivulias, eka ilta oli pahin ja sain piikkimuodossa kipulääkettä. Sit aloin paranemaan nopsaan, jo ekana yönä hoidin itse vauvan ilman apua. Sairaalassa olin 2 vrk ja lähdin heti kun vauva oli tarkastettu lääkärin toimesta ja mut oli tarkastettu. Särkylääkitystä (Burana 600mg ja Panadol 1g) söin kotona viikon ajan. Nyt sektiosta kulunut 3 viikkoa ja eilen kävin ekalla juoksulenkillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty sektio vuonna 2001 ja muutaman viikon päästä tehdään taas.

Eli mulla on myös diabetes. Tyttö synty sektiolla rv36+ ja paino oli tasan 4kg. Rv34+ tehtiin punktio. Diabeetikon synnytyksethän eivät aina välttämättä ole sektioita. Mulla kaikki synnytykset tulee olemaan sektioita sen takia kun mulla on häntäluu niin edessä. Ja tyttöä kun odotin niin hän oli vielä isokokoinen ja oli perätilassa.

Sektio meni tosi hyvin. Eikä se satu. Kipu tulee sitten kun tunto on palautunut takaisin. Sektio tehtiin aamulla ja illalla mies vei mut pyörätuolilla keskolaan. Seuraavana päivänä jo kävelin. Olin 5 päivää osastolla ja tyttö oli 10 päivää keskolassa. Keskolassa hän sai sokeria ja opetteli pikkuhiljaa syömään.

Jälkivuotoa tuli noin 2-3 viikkoa. Kotiin päästyäni jouduin ottamaan silloin tällöin särkylääkettä kun kipuja oli vielä sen verran.

Vaikka kipuja oli jonkun verran olen silti onnellinen että tämäkin kaveri syntyy sektiolla, se oli kuitenkin ihan hyvä kokemus.

Huomenna mulla on lääkäri ja saan ajan punktioon. Nyt on rv33+

Kysele jos haluat tietää jotain enemmän :)

Vierailija
4/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sektio reilu kaksi kuukautta sitten. Sektio ei ollut elektiivinen vaan tehtiin kiirellisenä. Kipua en tuntenut leikkauksessa laisinkaan, ainoastaan lääkärien voimakkaat otteet ja " muljahtelu" tuntui, mutta se ei ollut mitenkään epämiellyttävää. Mulle laitettiin kipupumppu, joka otettiin leikkausta seuraavan päivän iltana pois. Tämän jälkeen sain vielä kipupiikkejä sekä Buranaa ja Panadolia päivittäin. Sairaalassaoloaikana isä hoiti lapsen pääosin, koska kivuiltani en pystynyt. Öisin kuitenkin nostelin vauvaa itse aika paljon. Mulla toipumiseen vaikutti varmaan myöskin se, että jostain syystä menetin verta 2.5 litraa leikkauksessa. Sairaalasta pääsin viidentenä päivänä synnytyksestä. Kipuja oli noin kaksi viikkoa, jonka aikana söin särkylääkkeitä säännöllisesti. Kolmen viikon kuluttua olin ekan kerran pienellä juoksulenkillä

Vierailija
5/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Oli ihana kuulla, miten olette toipuneet sektiosta. Itse odotan toista ja olen päätynyt sektioon (on jo luvattu ennen raskautta pelkopolilla). Eihän siinä edes joudu olemaan kovin sairaalassa, jos kaikki menee hyvin (esikoisen synnytin alateitse ja kaksi viikkoa sairaalassa). On myös todella lohduttavaa kuulla, että siitä ei ole kovin kipeä kuin muutaman viikon! Viimeksi kun meni koko kesä toipuessa ja vielä vuoden päästä oli välillä pieniä kipuja.

Tosin kyllä sektio pelottaa yhtä lailla, mutta siinä riskit ovat sentään jotenkin hallittavissa ja mukana toivottavasti asiansa osaava tiimi. Olisin kyllä halunut synnyttää alateitse, mutta kukaan ei takaa että se sujuisi " normaalisti" , enkä halua ottaa sitä riskiä että tällä kertaa vaurioituisin yhtä pahasti.