Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko runsaat hyytymät menkoissa kieliä veritulpan riskistä? (ällövaroitus)

Vierailija
25.03.2021 |

Suvussa muutenkin useampi syö verenohennuslääkkeitä. Mahtaakohan mulla olla samaa vikaa, kun menkat tahtoo aina olla yhtä hyytymää? Kun tamponikin ottaa pois, niin se ei ole edes imenyt itseensä niitä hyytymiä vaan klöntteinä tippuvat pönttöön. Joku hyytymä on yrittänyt valua aina ohikin. Semmosia kahden sormenpään kokoisia klönttejä. Siteiden kanssakin hyytymiä näkyy aina. Eivät imeydy, vaan jäävät siteen päälle klönteiksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkös ne menkkahyytymät ole kohdun limakalvoa?

Vierailija
2/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvoa ne on. Täysin normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin joskus gynellä onko normaalia hyytymät. Nauroi että odota vaan kunhan olet synnyttänyt. No, ei synnytys vaikuttanut asiaan mitenkään, mutta ymmärsin että on ihan normaalia. Mutta mielenkiintoista olisi kuulla onko joku yhteys veritulppiin! Minulla saattaa olla perinnöllinen apc resistenssi (suvussa on).

Vierailija
4/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ok. Itse oon luullut että sellaiset harmaat riekaleet on sitä limakalvoa. Mitäs ne sitten on?

-ap

Vierailija
5/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskemenoissa tulee myös klönttiä . Käy gynekologilla. Sehän on hyvä että tulee ulos kuitenkin. Ehkäisy asiat .

Vierailija
6/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutkii kirjoitti:

Keskemenoissa tulee myös klönttiä . Käy gynekologilla. Sehän on hyvä että tulee ulos kuitenkin. Ehkäisy asiat .

En ole harrastanut seksiä viiteen vuoteen.

-ap

Vierailija
7/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat riekaleet menee varmaan lääkäriin heti.

Vierailija
8/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ok. Itse oon luullut että sellaiset harmaat riekaleet on sitä limakalvoa. Mitäs ne sitten on?

-ap

Paha sanoa kun minä en taas ole koskaan sellaisia nähnyt. 

Vierailija
9/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaista riekaleista en osaa sanoa, en oikein ymmärrä mitä ap sillä tarkoitat?

Itsellä siteet/kuukuppi ollut käytössä yli puolet elämästä eli menkkojen ajan.

Noita hyytymä alkoi tulla ehkä joskus 15 v iässä (menkat alkoi kun olin 12) ja ovat käsittääkseni normaali juttu.

Liittyy siihen, että kun nainen alkaa ovuloida niin kohdun limakalvo paksuuntuu. Ja jos et raskaudu tulee tuo limakalvo kuukautisten aikana klöntteinä kuukautisveren mukana ulos..

Vierailija
10/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on veren hyytymisen ongelma, eli vereni ei hyydy normaalisti (eli minulla on verenvuototaipumus). Minullakin on klimppejä. Eli ei, ei kerro tukosriskistä, ainakaan automaattisesti.

Vierailija
11/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko  ap llä ikää miten?

Vierailija
12/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on veren hyytymisen ongelma, eli vereni ei hyydy normaalisti (eli minulla on verenvuototaipumus). Minullakin on klimppejä. Eli ei, ei kerro tukosriskistä, ainakaan automaattisesti.

Jatkan vielä, että syön kuukautisten aikana lääkettä, joka hyydyttää verta ja yleensä klimppejä tulee enempi sellaisessa kierrossa, jossa lääkettä en syö. Eli edes lääke, joka lisää veren hyytymistä, ei lisää klimppejä, päin vastoin.

-sama

Vierailija
13/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurille kirjoitti:

Harmaat riekaleet menee varmaan lääkäriin heti.

Itsellä oli synnytyksen jälkeen ulos tuli harmaata limakalvoa. No kohtutulehdushan siellä oli ja sain heti antibiootit. Tulehdusarvot huiteli ties missä, kun verikoe otettiin. Outoa kyllä vointi oli hyvä ja ei kuumetta. 

Vierailija
14/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli harmahtavia ja punaisia limakalvon/jonkin kudoksen riekaleita verisen vuodon mukana silloin kun sain keskenmenon. Kuukautisten aikana hyytymät ovat punaisia veriklönttejä ja joskus harvoin pieniä punaisia limakalvon riekaleita on myös.

Vierailija
15/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytymät kielii runsaista menkoista. Se on kohdun limakalvoa. Ei liity veritulppiin millään lailla. Klöntit eivät kieli siis paksusta verestä. Harmaan mössön takia kannattaa käydä lääkärissä.

T: Hoitaja

Vierailija
16/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmahtavat riekaleet keskenmenossa lienevät ennemmin sikiökalvoa kuin kohdun limakalvoa. Kuukautisissa veri tarttuu niiden kohdun limakalvon palasten ympärille, siksi ne näyttävät hyytyneeltä vereltä vaikkeivat olekaan.

Vierailija
17/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, on ne hyytymät vähemmän ällöjä kuin valkoiset kokkareet.

Vierailija
18/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isot hyytymät voi myös kertoa endometrioosista. Mikäli jos on kovia kipuja samalla. 

Vierailija
19/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roikkuu aina viiksissä klönttejä. Nam!

Vierailija
20/21 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtui myoomista kohdussa.

Tuli isoja klönttejä, kun nousi aamulla ylös niin valui solkenaan, lätinä vai kuului.

Myös tamponin ohi tulivat ja kuukautiset olivat todella runsaat.

Onko sinulta mitattu hemoglobiini? Minulla meni tosi alhaiseksi. Kannattaa mennä gynegologille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän