Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni viimeiset 3 vuotta, ja vielä ihmettelin miksi olen väsynyt

Vierailija
25.03.2021 |

Aviomies petti. Tuli avioero. Lapset jäi minulle. Tein pätkätöitä. Oli kikyt ja aktiivimallit. Tuli pandemia. Etäkoulut samalla kun itse käy töissä. Yhdellä lapsella ollut isot haasteet koulussa ja paljon palavereja, tutkimuksia... tuli autismidiagnoosi. Pandemia jatkuu.

Mistä olen kiitollinen niin kukaan ei ole kuolemansairas, kuollut ja meillä on ruokaa ja katto pään päällä. Mutta kyllä nämä on olleet elämäni raskaimmat vuodet, jos kolme vuotta sitten joku olisi kertonut mitä on edessä niin en varmaan olisi kestänyt sitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaalta kuulostaa. Onko sulla mitään henkireikää, jotain itsellesi mieleistä tekemistä, harrastusta tai omaa aikaa? Voimia 🌸

Vierailija
2/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaalta kuulostaa. Onko sulla mitään henkireikää, jotain itsellesi mieleistä tekemistä, harrastusta tai omaa aikaa? Voimia 🌸

Kiitos 🙏 On minulla kyllä onneksi läheisiä, ystäviä, omaa aikaa ja omia juttujakin. Ilman niitä olisin taatusti aika päiviä sitten jo masentunut. Nyt on vaan sellainen melko iso väsymystila, joka ei lähde nukkumalla. Niinkuin olisi kroonisesti väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama, lisäksi pääsyin ulosottoon, vaihdoin työpaikkaa, isä on pahoinpidellyt lapsia ja keskimmäisellä pojalla tutkitaan onko jotain vakavaa terveysongelmaa. Mutta hengissä ollaan, töitä on, maksan uo:ta pois, ruokaa on pöydässä ja pääsen välillä salille. Ystävien avulla jaksan vaikka rahaongelmista ei tiedä kukaan. Viiden vuoden päästä olen kuivilla.

Vierailija
4/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama, lisäksi pääsyin ulosottoon, vaihdoin työpaikkaa, isä on pahoinpidellyt lapsia ja keskimmäisellä pojalla tutkitaan onko jotain vakavaa terveysongelmaa. Mutta hengissä ollaan, töitä on, maksan uo:ta pois, ruokaa on pöydässä ja pääsen välillä salille. Ystävien avulla jaksan vaikka rahaongelmista ei tiedä kukaan. Viiden vuoden päästä olen kuivilla.

Ongelmilla on valitettavasti tapana kertaantua. Sen olen tässä joutunut toteamaan. Ei yhtä ilman toista, ja kolmatta, ja sit neljättä. Varmasti kova kolaus ja haaste tuo ulosotto. Itsellä ei onneksi vielä niin paha tilanne talouden suhteen, mutta eihän minulla taloudellisesti loistavasti pyyhi tietenkään.. pelottavinta on juuri oman lapsen tilanne kun hän vaatii nyt valtavasti tukea ja apua ja sit samaan aikaan minun pitäisi tehdä melkein kahden ihmisen edestä töitä jotta talous pysyisi pystyssä. Ihan mahdoton yhtälö. Joudun siis hakemaan tukea sieltä ja täältä ja euroa myöten kaiken laskemaan että rahat riittää. Otin sellaisen työn että pystyn lapsen asiat (esim. terapiat) hoitamaan. Mutta palkka on erittäin huono. Ap

Vierailija
5/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmilla on valitettavasti tapana kertaantua. Sen olen tässä joutunut toteamaan. Ei yhtä ilman toista, ja kolmatta, ja sit neljättä. Varmasti kova kolaus ja haaste tuo ulosotto. Itsellä ei onneksi vielä niin paha tilanne talouden suhteen, mutta eihän minulla taloudellisesti loistavasti pyyhi tietenkään.. pelottavinta on juuri oman lapsen tilanne kun hän vaatii nyt valtavasti tukea ja apua ja sit samaan aikaan minun pitäisi tehdä melkein kahden ihmisen edestä töitä jotta talous pysyisi pystyssä. Ihan mahdoton yhtälö. Joudun siis hakemaan tukea sieltä ja täältä ja euroa myöten kaiken laskemaan että rahat riittää. Otin sellaisen työn että pystyn lapsen asiat (esim. terapiat) hoitamaan. Mutta palkka on erittäin huono. Ap

Se on elämäni suurin häpeä mutta ei auta. Joskus mulla on vielä se tilanne, että se on maksettu. Onneksi olen aika vähään tyytyväinen. Ja onneksi on töitä.

Vierailija
6/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi elät arvojesi mukaisesti, eli esimerkiksi priorisoit lapsesi, vaikka tekee tiukkaa. Se on tosi kunnioitettavaa ja uskon, että myöhemmin elämässäsi tulet toteamaan, että toimit aivan oikein.

Tämä vaihe, mitä nyt elät, on raskas mutta väliaikainen. Joku kaunis päivä huomaat, että ei väsytä ihan niin paljon, ja että lapset pärjäävät. Ja aurinko paistaa ja voit ajatella välillä muita asioita.

Luulen myös, että tämä pandemia väsyttää osaltaan meitä kaikkia. Se heittää kuin harmaan peiton päälle. Nyt ei tarvitse jaksaa mitään muuta kuin pakolliset hommat.

7/7 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 🙏 On minulla kyllä onneksi läheisiä, ystäviä, omaa aikaa ja omia juttujakin. Ilman niitä olisin taatusti aika päiviä sitten jo masentunut. Nyt on vaan sellainen melko iso väsymystila, joka ei lähde nukkumalla. Niinkuin olisi kroonisesti väsynyt.

Ymmärrän sinua. Päivästä toiseen samat kuviot eikä mitään uutta.Voimia teille. 

Itse olen ollut minun rakkaan äidin apumoottori.Oli pakko oppia kaikki jo lapsena . Eikä siinä liikaakaan vapaa aikaa saanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi