[color=red][size=5]♥[/size][/color] Maalismasujen viikonloppu [color=red][size=5]♥[/size][/color]
Aloitanpa pinon viikonlopuksi. Tässä taas linkki eiliseen pinoon. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8036954&p=1&tmode=1&smode…
Itsellä oli koko viime yön tosi etova olo ja aamulla maha sekaisin. Tuli yökittyä tyhjää mahaa pytyn äärellä tovi, aamupala toivottavasti nyt helpottaa oloa, sitä tässä napostelen. Esikoinen oli viime yönäkin kuumeessa ja valvotti ajoittain, onneksi menen vasta kahteentoista tänään töihin niin sain nukkua kahdeksaan asti. Mies oli viihteellä illalla ja vaikka piti vaan mennä vähän biljardia pelaamaan niin lopulta vasta viideltä tuli kotiin. Nyt se ei uskalla herätä kun tietää että tulee sanomista siitä miten TAAS sain yön valvoa neidin kanssa ;-)
Siinäpä nyt tärkeimmät aiheet oman navan ympäriltä!
Hauskaa viikonloppua kaikille.
Kaisu rv 9+4
Kommentit (49)
RIMMA; muistit ne porkkanat, tuli mullakin mieleen eilen. Siis maasta revittiin ja huutastiin jotenkuten järvivedellä mitä sadetin työns kasvimaalle..mä uskon ja luotan että tän eläinhistorian aikana mulla olis tokso ollu jo...i hope. Täytynee kysästä terkkarilta.
Aah, onkin tulossa rauhallisempi päivä, mies nappasi aamulla nuoremman koiran mukaansa töihin ja me jäätiin vanhemman hurtan kanssa kahden kotiin - JES! Ei huutamista, ei tavaroiden kantamista ja heittelyä, ei leikkimielistä murinaa, ei juoksemista TÄYSILLÄ sisään ja ulos...rauha maassa. Ronttikin makaa sängyssä selällään koivet suorina eikä suostu lähtemään ulos.
Nää on vähän kun lapsia meille, vaikka ovatkin selkeästi koiria :)
Nyt kun olen alkanu painoa tarkkailemaan ihan urakalla (ei ehkä kauheen hyvä juttu taustani tuntien), niin eilisestä turvotuksesta sain laskettua jo kilon! Ihan kylläkin juomalla vettä, mutta kuitenkin. Saldona enää +3kiloa (rv9+6). Kyllä tää tästä - ehkä. Vielä kun pääsisi kunnolla liikkumaan niin sekin auttais, pitää vaan ensin hoitaa tää flunssa pois.
Jos jollain olis mulle tälle päivälle ruoka-ehdotuksia niin antaa tulla...jotain kevyttä ja hyvää kiitos...mun pää on IHAN tyhjä.
Tappert 9+6
Tämä aamu alkoi ihmeen helposti. Ei pahaa oloa, eikä tullut ähkyäkään, kun söin vain vähän puuroa. Maha ei kestä isompia ruoka-annoksia, joten pitänee vain syödä hieman useammin.
Viikko mennyt taas oloa ihmetellessä, väsymys vaivaa päivittäin ja paha olo kummittelee taustalla. Voihan se olla, että tämä lämmin kelikin on osasyynä tähän ällötysolotilaan. Päänsärkykin on kummitellut taustalla koko ajan ja mietinkin josko kyseessä olisi kahvi, jota en ole saattanut juoda viikkoon oikein kunnolla. Eilen sain juotua iltakahvit ja nytkin aamulla puoli kuppia ihan kivuttomasti meni alas. Nyt ei sitten ole päänsärkyä.
Maha ei ole isompi(toivottavasti), puntarilla en ole käynyt, mutta sen verran tiukemmat housut ahdistaa, että laitan mieluummin päälle kevyempiä vaatteita, kuten hameita jne. Jotenkin ahdistaa sellaiset tiukemmat stretchhousut sun muut. Öisin pitää liikkua kuin hidastetussa filmissä, koska äkkinäiset liikkeet vihloo mahaa todella kovasti, varsinkin se kyljeltä toiselle kääntyminen.
Toksoplasmoosista sen verran, että naapurin kissat hieman ärsyttää, kun meillä ei voi mitään pitää ulkona, paitsi narulla, kun täällä on kauheasti irtokissoja. Ovea ei uskalla jättää auki, jos ei ole itse koko ajan vahdissa, kun ne tulee sisään. Kaiken lisäksi naapurin kissat on alkaneet kantaa meidän portaille, saaliinsa ja yhtenäkin päivänä portailla oli kai jonkun hiiren tai muun ökkömönkiäisen suolet. YÖKS
Eniten mietityttää, kun naapurin kissat käyttää meidän kukkapenkkejä omina pissa-astioinaan, ja minä kun olen sellainen mullassa mönkijä, että aina jotain oikomassa. Myös raksalla kulkee naapurin kissat ja mietityttääkin, kun ne ovat " lapsiystävällisiä" , (kuten niiden omistaja sanoi), mitenkähän voin lastani nukuttaa ulona rattaissa ??? Onko jotain millä kissat saa pysymään poissa ??? Tosin meille on tulossa koiranpentu myös ensikeväänä, joten voihan olla että ne poistuu ihan senkin myötä.
Jokohan tässä oli nyt tälle kertaa.... ai niin niistä ruokarajoituksista, syön ihan oman mieleni mukaan, en ole jaksanut vaivata päätäni niillä, koska ne tuntuu vaihtelevan aina. Olen syönyt savustettua kalaa, maksalaatikkoa, sekä tuorejuustoja.... Joisin myös tankkimaitoa jos uskaltaisin, mutta kun toi laktoosi-intoleranssi panee vähän varomaan kun maha tulee niin kamalan kipeeksi jos syö liikaa sitä " oikeeta" maitoa. Sitä paitsi jossain välissä halutti ihan hirveesti tuorejuustoja ja maksakastikettakin tekisi mieli....
Nyt hommiin, että saa jotain aikaseksi kun on näinkin hyvä päivä :)
Hauskaa viikonloppua kaikille masuille !
t. punkeli rv9+4
PUNKELI-ENKULI;
:) vaunuihin on ainakin olemassa jotain " verkkoja" tai jotain jotka estää kissojen vaunuihin pääsyn. Meillä ainakin tämän hankinta tulee eteen kun naapurustossa noita katteja vilisee, ja ovat NIIN mukavia että oksat pois...ääh. Eikä nuo kaks koiraakaan auta asiaa, kun tarha on takapihalla niin etupihalla hyppii kissat.
Tappi taas - ai kenellä tylsää? eeehei, sairaslomallahan on lystiä, hittovie!
Sydämet saat otsikkoon vain mustina,ei värejä joten riittää että laitat " ja merkin" ja sanan hearts yhteen ja siinä se,Helppoa=)&hearts
Meidän kuopus heräsi raivokohtaukseen klo 06 aamulla ja raivosi 30 min ellei enemmänkin.Nukahti sitten akansa huutaneena viereen,Sitten heräsimme vasta kymmeneltä.
Mitenkäs teillä kansasisaret toimii vatsa??
Huomaan että tämä kuumuus tekee tepposensa,minun aina niin hyvin toimivaan vatsaan=(Vaikka juon varmaan 3 litraa vettä päivässä.
Ja kun vatsa ei toimi,turvottaa.Kauttaaltaan.Se on kurjaa!
Palaan taas uudestaan kun mieleen tulee asiaa=)
leanna ja viisikko kera sissin 8+1
Itse parturi-kampaajana en voi sanoa että blondauksesta olisi jotain haittaa sikiölle.
Toki aineet on voimakkaat,mutta jos mahdollista niin käyttää miedompia aineita.ja varsinkin jos ei tule itsellesi vaan miehellesi laitat,käytä hanskoja ja koita olla hengittelemättä sitä.
Raskausaikana hormoonit voivat saada hiukset käyttäytymään kummasti.Joillakin yht' äkkiä saattaa tukka kihartua ja luonnonkiharat taas suoristua.Tukka kasvaa vauhdilla ja on joko normaalia kuivempi tai rasvottuu liikaa.
hiusten käsittelyjä ei suositella siitä syystä ettei voi aina tietää miten hiukset reagoi käsittelyyn rask.aikana.
Omakohtainen kokemukseni oli kun mulle ekassa raskaudessa laitettiin afro-kiharat,ne suoristui alta viikossa.ja uusinnalle kävi samoin.
usein myös iho saattaa olla herkempi raskaus aikana joten kannattaa väriainetta kokeilla ensin pienelle alueelle,esm kämmenselkään,mitä tapahtuu.
leanna
Joku varmaan pitää mua nyt valittajana, mutta en tosiaan voi kehua eilistä ekaa neuvolakäyntiäni. Mulle sattui tympeä terkka, joka ei ollut yhtään kiinnostunut asioistani eikä hän tuntunut mistään oikein tietävänkään. Verikoetta hän ei saanut otettua, vaikka aikansa kummastakin kädestä suonia kaiveli neulalla, vaan mun piti käydä erikseen kauempana labrassa (HIV-testit ym). Sikiötä hän ei löytänyt millään ja pahoitteli ettei saa sydänääniä kuuluviin, mutta onneksi noin 15 minuutin yrityksen jälkeen syke alkoi kuulua. Tiesin kyllä, ettei näillä viikoilla välttämättä kuulu, mutta ensimmäisessä raskaudessa kyllä kuului ihan hyvin. Silloin mulla oli eri neuvola ja tosi kiva terkka. Pahinta oli kuitenkin se, ettei mulle annettu seuraavaa aikaa pyynnöstäni huolimatta joko ihan aamukahdeksaksi tai neljäksi, jolloin voisin mennä joko ennen töihin menoa tai töiden jälkeen, vaan mun pitää keskellä päivää matkustaa töistä toiselle paikkakunnalle neuvolaan ja taas takaisin töihin. Ylimääräistä aikaa kesken työpäivän menee tämän takia 2 tuntia matkoihin + käyntiaika päälle. Oma terkkani ei ota ollenkaan vastaan aamulla eikä myöhään iltapäivällä, eikä mulle suostuttu vaihtamaan terkkaa. Minusta on kohtuutonta, että töistä pitää olla neuvolakäynnin takia pois 3 tuntia päivässä ja joudun kulkemaan tuon matkan nyt 4 kertaa päivässä, kun asun neuvolan vieressä. Kätevämpi olisi ollut käydä heti aamusta kello 8 neuvolassa ja mennä vasta sitten töihin, jolloin matkoja olisi tullut vain 2. Miten voidaan olla noin joustamattomia Suomen terveydenhuollossa!?!
Tämän takia harkitsen jopa siirtymistä yksityiseen neuvolaan, mutta se on aika kallista eikä siihen olisi periaatteessa mahdollisuutta. Tiedän jo nyt, että mun on pakko siirtää tuo seuraava neuvola-aika, koska se pakotettiin ottamaan sellaisella päivälle, jolloin en voi olla töistä pois. En halua olla pois enkä halua vielä kertoa töissä tästä.
Huoh. Painoa oli tulut turvotuksen takia jo 3 kiloa, mutta ei se mitään. Kyllä sen saa taas synnytyksen jälkeen pois, uskoisin. Hemoglobiini oli laskenut jo nyt 119:ään! Rautatabuja pitää alkaa popsimaan. Muuten oli kaikki ok, jos nyt sen tädin tutkimuksiin voi luottaa. Ei tuntunut oikein osaavan asioitaan, kyseli monta kertaa saman kysymyksen eikä muistanut, mitä olin siihen viimeksi vastannut.
Oletteko kaikki muut tyytyväisiä neuvolaanne?
On teillä aika hurjia pahoinvointeja; toivottavasti ne pian helpottavat!
Toksoplasmoosista: Meillä oli viime raskauteni aikana kissa ja siivosin kyllä kissan ulosteita paljain käsin, mutta hän olikin sisäkissa täysin.
Ai niin raskausviikoista vielä. Neuvolassa sanottiin, että mulla oli eilen perjantaina rv 10+6, vaikka mun mielestä sen olisi pitänyt olla rv11 tasan, koska mulla on la 2.3, joka on myös perjantai. Eikös raskausviikot vaihdu silloin aina perjantaina, jos la on perjantaina? Pe 2.3. on rv 40+0. En käsitä, miksi nyt rv 11 tulee vasta lauantaina eikä perjantaina! Myös ultralääkärin mukaan eilen on ollut rv 10+6 eli raskausviikot lasketaan täällä jostakin muusta kuin tuosta lasketusta ajasta, koska sitä ainiakin oma rv poikkeaa yhdellä päivällä.
Sellaista tänään. Pitää mennä syömään mihen kokkkauksia.
-esmeralda- rv 11+0 virallisesti, omasta mielestäni rv 11+1, la 2.3.
Tänään on ollut taas hyvä päivä, pahoinvointia ei ole ollut. Jospa se tästä :)) En kyllä vielä juhli, koska n. pari viikkoa sitten iloitsin samaa asia, ja takapakkia tuli! Ajatelkaa, kohta me saamme alkaa odotella Nt- ultraa, ja pian jo kuulla ensimmäisten kuulumisiakin sieltä! Niin se aika rientää. En muista kuka teistä, kertoi töykeästä terkkarista. Mielestäni sinulla on oikeus vaihtaa terkkaa, jos yhteistyö mahdotonta. On myös kohtuutonta ajeluttaa tuollaisia matkoja kesken työpäivän, minä vaatisin aamuaikaa sijassasi! Kehoittiko terkka aloittamaan raudan jo?? Mielestäni rautaa ei suositella aloitettavaksi ennen rv 12. Nyt en kyllä muista mikä siihen oli syynä. Vauvan kaikki elimet kehittyy ekan 12 viikon aikana, ja luulisin, et siksi ei suositella, olisko tujua tavaraa? Jos joku muu muistaa " oikean" syyn kertokoon :)) Tällä haavaa ei kummempia! Palailen, jos muistuu mieleen!
T. Caius rv 10+5
Heikunkeikun ;)
Esmeralda --> Jos oikein ymmärsin, niin ultraaja on " korjannut" noita viikkoja. Eli vauva mahassasi täsmää muuta ikää kuin se kuukautisista laskettu ikä. Eivät vain helposti muuta laskettua aikaa, varsinkin jos kyse on vain muutamista päivistä.
Caius --> Minä olen syönyt jo ennen tietoa vauvasta monivitamiinia (multitabs special 2+), jossa on lisänä myös rautaa. Tuota valmistetta markkinoidaan ihan jo raskautta suunnitteleville, eikä terkkarikaan sen käyttöön puuttunut. JOten en usko että raudan syöminen ennen viikoa 12 olisi pahasta. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä.
Sitten hieman omia kuulumisia, jotka on saatava pois sydämeltä. Olen ollut ihan kamalan itkuinen. Itkin toissailtana yksin kotona aivan kamalaa huutoa yli tunnin. Olo oli niin kertakaikkisen lohduton, ettei mitään järkeä. Säikähdin ihan itsekin. No, jos haluaa nähdä asiassa jotain positiivista, niin onhan tuo aika selkeä merkki siitä että olen raskaana. Näin ainakain haluan uskoa. Meillä kun ei ole mitään todisteita vielä. Sydänääniä ei silloin lääkäri saanut kuulumaan ja ultraan on vielä melkein kolme viikkoa.
Nooh, aika aikaa kutakin ja muita kliseitä... Täysillä vain eteenpäin, vaikkakin välillä se tarkoittaa aika hidasta etenemistä :p
Nuttura 10 tasan
Ai niin raskausviikoista vielä. Neuvolassa sanottiin, että mulla oli eilen perjantaina rv 10+6, vaikka mun mielestä sen olisi pitänyt olla rv11 tasan, koska mulla on la 2.3, joka on myös perjantai. Eikös raskausviikot vaihdu silloin aina perjantaina, jos la on perjantaina? Pe 2.3. on rv 40+0. En käsitä, miksi nyt rv 11 tulee vasta lauantaina eikä perjantaina! Myös ultralääkärin mukaan eilen on ollut rv 10+6 eli raskausviikot lasketaan täällä jostakin muusta kuin tuosta lasketusta ajasta, koska sitä ainiakin oma rv poikkeaa yhdellä päivällä.
Sellaista tänään. Pitää mennä syömään mihen kokkkauksia.
-esmeralda- rv 11+0 virallisesti, omasta mielestäni rv 11+1, la 2.3.
[/quote]
Hei!
Minäkin mietin noita raskausviikkoja, että miten ne oikeasti menevät. Minulla on sama laskettu aika kuin sinulla eli 2.3.07 ja viimeiset kuukautiseni ovat alkaneet 27.5.06. Itse olin sitä mieltä kun kävin torstaina neuvolassa että minulla olisi ollut silloin menossa rv 10+5 kun terkkarin mukaan oli 10+6 . Mielestäni siis lauantaina olisi tullut täyteen 11 viikkoa kun taas terkkarin mukaan se tulisi täyteen perjantaina. Noh, en kysynyt siitä mitään. Kotona vaan aloin miettiä, että miksi se muka olisi mennyt niin.. Sitten kekkasin sen logiikan eli raskausviikot aletaan laskea kuukautisten alkamispäivästä ja omalla laskutavallani ajattelin että se on päivä yksi ja siitä seuraavaan lauantaihin tulee 1 rv täytee. Mutta tuo täytyy tietenkin ajatella niin, että kuukautisten alkamispäivä on 0+1 eli 0 viikkoa ja 1 päivä. Ja silloin seuraavaana perjantaina tulee täyteen 1+0 ja lauantai on sitten taas 1+1. En tiiä ymmärrätkö tästä kovin sekavasta tekstistä mitä yritän selittää. Mutta itse olin ajatellut tuon asian samalla tavalla kuin sinäkin. Ja 2.3. on perjantai.
Piti iha lukea uudestaan, että mitä olit kirjoittanut ja siis mielestäni sinä olet oikeassa eikä tuo terkkarisi. Itse ajattelin ekaksi, että sinä olit sitä mieltä mitä terkkasi ja toisin päin, mutta siis kyllä se menee ihan just niin kuin sinä sen ajattelet =)
Itselläni on todella ihana neuvolatäti, hänen kanssaan on tosi kiva ja helppoa jutella asioista ja ajat ovat täysin neuvoteltavissa.
Raskausviikoilla 9+6 kävin alkuraskauden ultrassa ja totesivat heti ettei viikot pidä paikkaansa ja ensiksi laskivat sikiön olevan 8+1 ja seuraavana päivänä lääkäri ultrasi 7+1. Kummassakaan ultrassa ei näkynyt sykettä. Käskivät odottaa kaksi viikkoa uusintaultraan. Odottavan aika on pitkä.. pelkään, että vaavi ei ole elossa ja ihmettelen noita viikkojen määrityksiä, sillä kuukautisten mukaan (jotka säännölliset ja kierron pituus kellon tarkka!) Olis pitänyt olla 9+6. Nyt pyörii kaikenlaiset mielessä ja tuntuu kurjalta odottaa, josko pikkuinen on edes elossa. Onko muita saman kokeneita?
eihän se päivä pari sinne tänne merkkaa vielä mitään. Np-ultrassa viikot varmistuu (jos siis siihen menee/pääsee), eikä silloinkaan muuteta jollei ole yli viikon heittoa.
Olen ollu ite ihan pihalla viikkojen kanssa, ja nyt viimein tyytyny siihen minkä äippäpolilta laskivat, ja jonka mukaan menen loppukuusta np-ultraan.
Mulle on eripaikoissa heitelty viikkoja ihan miten sattuu, ekassa nlassa annettiin vkot jotka olis nyt 9+6, samoin antoi äippäpoli (varmaan sama ohjelma jolla laskevat), Omasta mielestäni (kun kierto ei ole sitä vakkari 28pvää vaan 31pvää) olis vasta 9+3, varhaisultran ja " kysta" tarkistusultran viikot heittikin että nyt olis vasta 8+4!! Tästä huvittavaa tekee se, että jos viikkoja on 8+4, olen saanut plussan raskaustestiin periaatteessa vajaan viikon päästä ovulaatiosta (tiedän ajankohdan koska tikutin oviksen) , tällöin taas alkio ei olisi edes ehtinyt kiinnittyä ennen plussaa.
Jossain mättää mutten tiedä missä, lopullisesti viikot selvinnee kuitenkin vasta np-ultrassa, joten siihen asti menkkojen mukaan..nlan typerillä laskureilla...9+6 :)
koettakaa ymmärtää, mulle tuli jo kauheita traumoja näistä viikoista kun aina pudotettiin viikolle 6+
Onko muut huomanneet oireiden voimakkuudella ja vuorokauden ajalla eroa? Mulla kun ei oireita juurikaan ole aamusin eikä päivisinkään, mutta tässä illansuussa alkaa jomotukset ja ähky-tunne..ja jos yöllä herään jomotukseen niin se tuntuu paljon voimakkaampana kun muullon. Onkohan sillä vaikutusta, että iltasella jotenkin " rauhottuu" kuuntelemaan itteään enemmin? Ootteko huomannu mitään eroa?
Ja kertokaa nyt hitsivie miten ihmeessä mä kerron tästä äidille?! Hän on varmaan järkyttynyt mutta kuitenkin ihan onnellinen, mutta silti mua vähän pelottaa kertoa.
Ja miten sen sitten sanoisi...suoraanko vaan toitotan että olen raskaana? Miten tällaisestakin asiasta voi tehdä näin hiton vaikean..
Tappert
TÄältä pikainen viesti. TUltiin esikoisen kanssa molemmat viime yönä 39 asteen kuumeeseen ja joka paikkaa särkee ihan kamalasti. Esikoiselle yskä ja nuha, mua vaan jomottaa.
Kaikenlisäksi vatsa oli aivan sekaisin koko yön ja aamun ja oli taas todella paha olo :-( Ja alavatsaa jomottelee ihan kauheasti. Onko teillä muilla koviakin kipuja välillä, siis mua nimenomaan VIHLOO alavatsasta oikealta ja vasemmalta tosi terävästi ja kipesti ,niin että tekis mieli mennä kippuraan asti. Tänään ollut megakipeä päivä tai sitten vaan johtuu tästä räkätaudista joka jyllää....
viikot sekaisin, öö olisko nyt 10+5
Tänäänkin ollut kohtalaisen hyvä päivä, eli en ole oksentanut ja kuvotus on tullut vain muutamaan otteeseen. Mutta kohdussa ollut kasvukipuja sitäkin enemmän, aika kipeitä sellaisia. Ja jotenkin olen ollut hermostunut, ja äyskinyt miehelle. Syömisiä olen koittanut hieman vähentää ja syödä enemmän hedelmiä, ja mandariinit maistuukin samoin karviaiset, noita molempia söisin koko ajan .. Mutta, jotenkin olen ollut alavireessä, koko päivän ja harmittaa, kun on lauantai ja miehelläkin vapaata .. Onko teillä muilla ensi odottajilla sellainen jännä tunne, että olette jotenkin muuttuneet eri-ihmiseksi ? Jotenkin tuntuu, etten ole enään ollenkaan se sama ihminen kuin ennen raskautta :-/
Siskomakkarakeitto olikin namia- sitä olisin lusikoinnut vaikka 4 lautasellista eilen, mutta suosiolla jätin kahteen. Syömisen jälkeen tuli sellainen ähky-kammotus olo, ettei voinnut edes nukkua. Illalla ennen nukkumaan menoa keittelin vielä lautasellisen kaurapuuroa.
Mietin jo ultraan menoa ensi viikolla, koska kunnan puolesta pääsen todella myöh. vaiheessa about vkolla 15-16 ja se tuntuu liian myöhäiseltä ajankohdalta.
Minä vaan sanoin meidän äidille kun jäätiin kahdestaan, että taitaa tulla lisää lapsenlapsia teille ensi vuonna .. Meni perille :-)
Saudi: toivotaan, että vauvelilla olisi kaikki hyvin ja lääkärit vain olisivat erehtyneet kuten monesti näin tapahtuu alkuraskaudessa, sen takia haluavat odottaa vielä 2 viikkoa. Koita jaksaa ..!!!
Olen kyllä super kateellinen kaikille teille joilla ei ole näitä alku raskauden oireita, koska ne on todella ikäviä. Itse odottelen, että pian alkaisi tuntumaan normaalilta ja voisi palata töihin.
Rinnat kipeytyivät enemmän viime yönä, heräsin siihen, että niitä oikein jomotti ... Oikein pelottaa ottaa liivit pois ... Edelleen sama kuppikoko, mutta sellaiset painavan tuntuiset ovat.
Iltoja kaikille t. emmi rv-7+6
ihana vkonloppu\o/
pikkusisko teinihirviö " hoidossa" täällä,mies ja esikoinen mökillä,tämä päivä meni ikeassa...pikkusen liikaa sain rahaa menemään..
olo on ollut mitä mainioin oikeastaan,pitkiin aikoihin..
ynnäsin tässä eilen aamulla 1+1,eli jos herään viimestään 7.30 ei pahoinvointia koko päivänä ja saan juotua aamukahvin ilman yhtäkään yökkimistä, mutta jos herään vasta 9jälkeen niin ihan takuuvarmasti oksettaa koko hemmetin päivän.
maha on iso,tissit on isontuneet ja itkut vähentyneet=)
Tappert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eihän teillä satu olemaan berninpaimenkoiria? *uteliaana kyselee ja myhäilee*****
Mun maha on nyt huonossa jamassa (refluksivaivoja). Polttelee,oksettaa ja ei tiedä mitä vois syödä..Olen ottanut Rennietä,Gavisconia eikä ne oikeen auta vai onko tämä mahataudin alkua? Miten tämän jaksaa jos loppuun asti kestää..edellisessä raskaudessa tuli vasta puolen välin jälkeen mahakivut..
Olipas valitus mutta nyt nukkumaan!
sinna rv 10 :)
Mies lähti viihteelle ja poika nukkua tuhisee, joten on aikaa istua hetki koneella.
Saatiin vihdoin ja viimein varattua matka ja lähtö olisi 31.8, ei enää kauaa :). Kohti Bulgariaa, siis suuntaamme. Vähän pelottaa, et miten matka menee kun on tätä pahoinvointia, mutta jospa se olisi jo helpottanut. Nyt on ainakin oolut muutama parempi päivä, koko ajan on kyllä huono olo, eikä hirveesti pysty syömään, mutta en ole oksentanut. Keskiviikkona olis ultra ja sairaslomakin loppuu, ajattelin mennä kokeilemaan töissä oloa jos vain ei olo enää tästä huonone.
Mulle ei ole painoa tullut lisää, laskenut vaan, mutta maha on kasvanut ja kohtu tuntuu pulleana, kun alavatsaa kokeilee, Kävin siis tänään varastosta etsimässä vanhat äitiysvaatteet, koska kohta ei muut enää mene. Täällä on paljon puhuttu tuosta painon noususta, niin haluaisin lohdutella: Minullakin paino nousi ensimmäistä odottaessa alkuun tosi nopeasti ja rv 8 painoa oli tullut jo neljä kiloa, mutta sitten tahti rauhoittui, taisi seuraavalla neuvola käynnillä olla samana tai vähän laskenutkin. Ei siis kannata liikaa tuijotella vaakaa, vaan nauttia odotuksesta (jos vain ololtaan pystyy).
möhkis rv 9+3?
Äidille kerroin, kun juteltiin kahdestaan ja iloittiin kun helmikuussa olisi syntymässä seitsemäs lapsenlapsi (veljeni saa perheen lisää), tokaisin että mitenhän se mummin aika riittää kahdeksan lapsenlapsen kanssa, Ymmärsi vihjeen ja oli mennä suunniltaan ilosta. Anopille taas en tällä kertaa haluunut päin naamaa kertoa, kun sillä on ärsyttävä tapa ylireagoida ja saada hepuleita, tiedän että se on vähän esitystä, eikä tarkoitettu pahalla, mutta silti pahoitan yleensä mieleni. Laitettiin siis viesti: Salaisuuden suuren
kuiskaan mukaan tuulen
on masussani sormet varpaat
nyt jo varmaan arvaat?
On ilo suuri rajaton
meille vauva tulossa on!
Näin siis meille, ja anoppi soitti ilosena uutisesta :).
Täällä olis yksi yökyöpeli joukkoonne lisää, maaliskuussa siis laskettu aika, jipii! Vähän kyllä epäilyttää koko raskaus, kun oireita on niin vähän eikä neuvolaa tai ultraa ole vielä ollu, mut 2 testiä on plussannu. LA olis omien laskujen mukaan 31.3, viimeiset menkat alkoi siis 24.6. Onko kellään samaa LA:ta?
Hyviä vointeja kaikille & kuulumisiin!
Tekniikan ihmelapsi...