Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fibromyalgia ja lääkitys

Opelia
24.03.2021 |

Millaisella lääkityksellä hoidat fibroasi ja miten ankaralla kädellä se sinun elämääsi dominoi? Itselläni nyt duloksetiini lääkkeenä. Toimii omalla kohdallani hyvin ja nivelkivut varsinkin pysyneet siedettävinä. Sivuoireena nyt on ne masislääkitykset oireet mutta mieluummin ne kuin kivujen kanssa sänkypotilaana.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain triptyl 10 mg illalla, joka päivä otan joko pronaxen, Panadol tai Burana tai jotain edes, työpäivän jälkeen en pysty tekemään enää mitään, nyt kivut erityisen pahat, haittaa jo yöunia

Vierailija
2/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain triptyl 10 mg illalla, joka päivä otan joko pronaxen, Panadol tai Burana tai jotain edes, työpäivän jälkeen en pysty tekemään enää mitään, nyt kivut erityisen pahat, haittaa jo yöunia

Käytin itse triptyliä aikaisemmin. Sillä oli itselleni liian rauhoittava vaikutus ja seuraava aamu meni aina niin sumussa etten autollakaan tykännyt ajaa. Nukuin kyllä hyvin mutta mielestäni muistutti enemmän unilääkettä. Nyt duloxetiini toista vuotta ja toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minulla alkoi tämä viimevuoden alussa, Olin 17 vuotias kipuoireet oli pahoja jouduin olemaan osastolla paljon kokeiltiin paljon lääkkeitä, sain viime elokuussa fysiatrille ajan siellä kokeiltiin duloksetiinia se ei käynyt senjälkeen otettiin käyttöön sertalin krka 50mg olen kokenut että se on lieventänyt kipuoireitani ja käytössä on kanssa mirzapin 15mg 4 osa otan joka ilta hyvät unet on tärkeät. Lämpö auttaa minuun myös, käytän lämpöpeittoa. Kävin viime lokaakuussa kreikassa siellä minulla ei ollut kipuja ja minun tuttu on käynyt kanssa siellä hänellä myöskään ei ollut kipuoireita voi johtua siellä olevasta ilmastosta ja lämmöstä. Fibromyalgian lisäksi diagnooseissa on myös toiminnallisuushäiriö ja lihasheikkous Olen soittanut fysiatrille jos oireet ovat ollut pahat. Minulla on keskeytyksessä ammattikoulu ja olen kokeilemassa mennä työpajaan siellä saa tehdä mistä tykkää lääkäri sanoi että se voisi piristää muuta käyntejä ei sairauteen liittyen ole. En ole moneen pv pystynyt kävellä ylensä se kestää 1 päivän mutta nyt kauemmin niin Kävin eilen ottamassa kortisoonipiikin lonkan lähelle ja sain uudelleen norflex 100mg käyttöön, tänään pystyn kävelemään. Kipuoireeni ovat aaltoina tai pysyy kauemmin. Joskus tuntuu että en jaksa tätä enään mutta menen silti eteenpäin ja olen hyväksynyt että joudun elämään tämän kanssa ystäväni piristävät minua ja kun olen heidän kanssaan se auttaa paljon.

Vierailija
4/4 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rauhoittui koko oireyhtymä vaihdevuosien hormonikorvaushoidon myötä. Samoin unet parani. Lisäksi suolistohormonien tasapainotuksen (saxenda) myötä hapenottokyky parani huomattavasti ja sain elämäni takaisin. 20 vuotta sinnittelin.