Mitä mieltä olet ympärileikatuista värkeistä?
Itselläni on ympärleikkaus pian edessä ja oon miettinyt vähän sitä, että mitäköhän naiset ajattelee siitä. En haluis, että mua luultaisi rituaalisilvotuksi tai että mahdollinen poikalapsi pitäisi ympärileikata. Minulle tehdään siis täysin lääketieteellisistä syistä.
Kommentit (28)
Mun poikakaverin esinahka on ympärileikattu niin et sen terska on aina paljaana. On kyl kiihottavan näkönen ja tekee aina mieli kosketella sitä kun näkee se on alasti.
Kestävätkä ympärileikatut miehet kauvemmin kun leikkaamatomat?
En ole koskaan kokeillut enkä halua kokeillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella poikaystävälläni oli sellainen, ja täytyy sanoa, että pidin. Olivat ihanan hajuttomia ainakin. :D Olen harrastanut seksiä myös useiden ympärileikkaamattomien kanssa, ja vaikka nuo miehet olivat täysin siistejä ja itsestään huolehtivia, niin täytyy sanoa, että värkit usein haisivat. En tiedä miksi on niin vaikea pestä se kunnolla. Mutta siis, nuo ympärileikatut penikset olivat sellaisia, että otin jopa mielelläni suihin.
Itse rupesin pesemään peniksen tarkemmin vasta yli kolmekymppisenä. Ehjässä peniksessä on pieneen kokoon pakattuna hämmästyttävän paljon ihoa; peniksen iho pitää vetää todella kireälle, että ihan jokainen millimetri saadaan altistettua vedelle ja suihkulle. Mitään haittaa 'vain' perushuolellisesta pesusta ei kuitenkaan ole. Ihmisen nenä on harvoin paljaan sukuelimen lähellä ja jos seksiä on odotettavissa, voi sitten pestä todella tarkkaan.
Mietin myös sitä, että sekoittaako osa naisista hajun ja tuoksun. Naisenkin elin voi luonnostaan tuoksua joltain, mutta kyse ei ole varsinaisesta epäpuhtaudesta, vaan ominaistuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Käsitteenä naisen ympärileikkaus ei ole yhtenäinen. Ainoastaan sen kaikkein säästävimmät muodot ovat samastettavissa miehen ympärileikkaukseen. Tosiasiassa naisen ympärileikkauksella tarkoitetaan naisen ulkoisten sukupuolielinten osittaista tai täydellistä poistamista, ja näin voidaan puhua perustellusti naisen sukupuolielinten silpomisesta.
Naisen sukupuolielinten silpominen
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim
1993;109(11):959-
Maaria Purhonen
Ja käänteisesti ainoastaan vähiten säästäväiset muodot ovat vaikeita rinnastaa miehen ympärileikkaukseen. Feministit kikkailevat kielenkäytöllä. Tuo artikkeli on todella vanha ja nykyaikana WHO on määritellyt naisen sukupuolielinten silpomiseksi esim. neulanpiston tai naarmun tekemisen. Nämä kuuluvat kategoriaan 'määrittelemättömät' tai joku numerotyyppi, mihin voi kuulua kaikkea vähemmän vahingoittavaa.
Lisäksi tuossa kielipelissä on ongelmallista se, että pojan pakkoleikkauksen tapauksessa tosiaan nimityksessä viitataan siihen, mitä toimenpiteessä tapahtuu ja tehdään se neutraalisti eli kuvataan, että elimeen tehdään koko ympäryksen kattava amputaatio. Sen sijaan mistään naisen toimenpiteestä puhuttaessa ei käytetä neutraalia ja toimenpiteen teknisen puolen paljastavaa nimitystä, vaan siirrytään suoraan arvolatautuneeseen kieleen, vaikka pojan ympärileikkaushan tarkoittaa ulkoisen sukupuolielimen osittaista poistamista tai yhden osan kokonaista poistamista.
Iso ja leikattu temmi oli aika yhdistelmä. Iso tuntuu ja leikatussa tunto on vähäisempi ja panot kestää pitkään. N27
Vierailija kirjoitti:
Kahdella poikaystävälläni oli sellainen, ja täytyy sanoa, että pidin. Olivat ihanan hajuttomia ainakin. :D Olen harrastanut seksiä myös useiden ympärileikkaamattomien kanssa, ja vaikka nuo miehet olivat täysin siistejä ja itsestään huolehtivia, niin täytyy sanoa, että värkit usein haisivat. En tiedä miksi on niin vaikea pestä se kunnolla. Mutta siis, nuo ympärileikatut penikset olivat sellaisia, että otin jopa mielelläni suihin.
Satuja ja tarinoita,tai sitten olet huolimaton tavarastasi.
Käsitteenä naisen ympärileikkaus ei ole yhtenäinen. Ainoastaan sen kaikkein säästävimmät muodot ovat samastettavissa miehen ympärileikkaukseen. Tosiasiassa naisen ympärileikkauksella tarkoitetaan naisen ulkoisten sukupuolielinten osittaista tai täydellistä poistamista, ja näin voidaan puhua perustellusti naisen sukupuolielinten silpomisesta.
Naisen sukupuolielinten silpominen
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim
1993;109(11):959-
Maaria Purhonen