Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä sikiää tämä suomalaisten maidonjuontivimma?

Vierailija
11.08.2006 |

Joka paikassa etenkin lapsille maitoa tuputetaan ja tuputetaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä juo :(

Vierailija
2/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä juodaan muuallakin kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten kalsiumin hyödyntäminen on sen takia todella huonoa

Vierailija
4/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko lisää? Miksi se on tärkeää?

Vierailija
5/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kalsiumia. maito polttaa myös rasvaa kehosta, sopii myös laihduttajille ja estää osteoporoosia.

Vierailija
6/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et max 2 lasia maitoa päivässä. ennemmin vaik jogurttia. maito turvottaa paksusuolta. en kyllä sit ite tiedä mitä tapahtuu kun paksusuoli turpoo...

Vierailija
7/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen suurin osa suomalaista asui maalla viljellen maata. Ihmiset söi perunoita, lanttuja, lihaa, riistaa ja kalaa ja hörppi maitoa päälle..

Vierailija
8/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, ihminen ei tarvitse maitoa lainkaan (paitsi tietysti imeväisikäinen).

Vierailija
9/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvänmakuista. Onko tääkin nyt keltä pois, jos joku juo maitoa?

Vierailija
10/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tai minä emme kumpikaan juo ollenkaan maitoa, mutta lapsi ei muuta joisikaan - eli ei ole mallioppimista, vaan lapsi vain pitää maidon mausta.

Vierailija
11/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaan ruokavalio on näissä luonnonolosuhteissa ollut melko kapea. Eipä ole juuri ollut kasviksia talvisin käytössä. Ihan ymmärrettävää kun ajattelee siitä näkökulmasta. Maito on ollut merkittävä energianlähde lihan, kalan, viljan ja perunoiden lisäksi.

Nykyään on toki toisin, ei aikuisten tarvitse maitoa juoda. Kalsiumin saa muutenkin.

Vierailija
12/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten, tuli tuosta mieleen; Mun sisko joi muksuna ihan sikana maitoa ja oli kauheassa korvatulehduskierteessä ja minä taas olin atoopikko ja maitoallerginen enkä ole juonut maitoa 31 vuoteen eikä ole tänäkään päivänä ollut ikinä korvatulehdusta tai muutakaan häikkää korvissa.....

Vierailija
13/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jännä juttu muuten, tuli tuosta mieleen; Mun sisko joi muksuna ihan sikana maitoa ja oli kauheassa korvatulehduskierteessä ja minä taas olin atoopikko ja maitoallerginen enkä ole juonut maitoa 31 vuoteen eikä ole tänäkään päivänä ollut ikinä korvatulehdusta tai muutakaan häikkää korvissa.....

Vierailija
14/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten sen kalsiumin saa muusta ravinnosta, suomessa ruoka on vähän erilaista kuin esim. Aasia/välimerenmaat

Kuinka moni syö juustoja paljon, seesamitahnaa, parsakaalia, äyriäisiä, kalaa jne.

Täällä on suurin osa vuodesta sellaista että d-vitamiinia et auringosta saa ja se on ihan varmasti monta vuotta tiedettyä.

Itse en juo maitoa, en syö jogurtteja ja pelkään että saan tosi niukalti ravinnosta:(

Vierailija
15/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan lehmät olivat monesti " ummessa" talvisi, eli maitoa oli harvoin koko talven saatavilla... Käsitttääkseni tuo maidon tulon loppuminen johtui siitä, etteivät lehmät saaneet tarpeeksi/tarpeeksi hyvää ravintoa talvisin...

Ja jokaiselle LUOMUmaidon juojalle tiedoksi: luomumaitoon EI ole lisätty D-vitamiinia, joten vaikka eettisesti onkin parempi vaihtoehto kun tavallinen maito, niin terveydellisesti voikin olla huonompi juttu... Suurin osa maitoa juovista kun uskoo saavansa tarpeeksi D-vitamiinia maidosta, mutta luomumaidossa tätä ei ole. Sitä juovien kannattaakin syödä paljon kalaa/napsia D-vitamiinia purkista...

Vierailija
16/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuulin ettei siinä ole D-vitamiinia. Jännä juttu etteivät ihmiset yleisesti tiedä sitä!

Vierailija
17/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut maitoa runsaasti koko lapsuuteni. Eikä mulla ikinä korvatulehduksia ole ollut.

Ei myöskään lapsillani, vaikka juovat paljon maitoa.

Vierailija
18/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On säilynyt osana kulttuuria sitten monillakin suomalais-ugrilaisilla.

Vierailija
19/19 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu tarkoittaa luonnonmukaista, eli silloin maitoon ei ole lisätty mitään. D-vitamiinia saa purkistakin, itse asiassa suurella osalla suomalaisista on D-vitamiinin puutos, joten kannattaisi syödä vitamiineja enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi