Naisen puheääni
Minkälainen ääni on mielestäsi kaunis naisella: korkea, matala, käheä, kirkas, lapsellinen, rauhallinen?
Kommentit (9)
Riippuu, mutta siis aika tyttömäinen ja naisellinen on mun makuun. En tykkää jos äänen muuntaa tarkotuksella matalaks ja hitaaks, tykkään nopeemmasta temmosta. Enkä tykkää erityisesti viskibassosta, mutta on se ihan hauska, mut ei mitenkään naisellinen. :) Tykkään heleästä ja vivahteikkaasta äänestä. :)
Aivan sama. Kunhan itse nainen sytyttää minut.
Ja vielä tärkeämpänä, minä hänet.
Monesti ihmisen puheäänestä voi jo päätellä ihmisen ulkonäön, mutta ei aina! Toisten äänestä tulee heti vahva mielikuva, että nyt on vaalea ja nainen, tummahiuksinen ja nainen, hoikka, pitkä ja vaalea mies, tukeva ja lyhyt mies jne, mutta toisilla on sellainen ääni, että ei millään osaisi uskoa minkälainen henkilö oikeasti on kyseessä esim. ääni heikko ja hauras, todellisuudessa henkilö on harteikas ja vahva tai vahva, karismaattinen ääni, todellisuudessa ei kovinkaan karismaattinen persoona, hukkuu muiden joukkoon jne.
Mulla on aika tyttömäinen ääni, puhelimessa kuulostan usein jopa lapselta jos en todella keskity puheäänen madaltamiseen. En kimitä, mutta on sellainen heleä ääni. Joskus harmittaa mutta olen jo 46 joten se nuorentaa ja olen mikä olen jos tässä iässä.😁
Korkea ääni mielletään nuoruuteen ja hedelmällisyyteen, matala taas on liian maskuliininen mutta toisaalta vakavammin otettava. Moni julkkisnainen muuttaa tahalleen äänensä korkeammaksi vaikuttaakseen naisellisemmalta ja nuoremmalta, esim. Paris Hilton ja Ariana Grande
Omasta äänestäni ja puhetavastani olen saanut paljon kehuja. Ääni ei ole erityisen matala tai korkea, mutta kuulemma pehmeä ja rauhallinen
Näin äänihäiriöisenä verenpaine ponnahtaa taivaisiin äänikeskusteluista. Taidan mennä ottamaan beetasalpaajaa.
Matala ja rauhallinen ääni paras. Korkeaääninen kimittäjä taas pahin.