Saako omaiset soittaa synnytyssaliin?
Jos omaiset ovat huolissaan, pystyykö synnytyssaliin soittamaan ja kysymään mikä siellä on tilanne?
Kommentit (8)
Eli naistenklinikalla mulla oli ainakin puhelin synnytys salissa ja siihen sai soittaa.
jäivät suoraan kontrollikäynniltä sairaalaan (käynnistys + lopulta sektio). Äiti odotteli heitä puoli toista vuorokautta kotiin (asuvat naapureissa) ja kun mitään ei kuulunut ja hän oli jo ihan paniikissa, että siellä on jokin vialla, hän soitti synnytysosastolle tyyliin onko se meidän poika siellä vaimoineen synnyttämässä, kun ei mitään kuulu:) Hakivat velipojan puhelimeen:) Vauva oli syntynyt vähän aikaisemmin, eivät olleet ehtineet vielä ilmoittaa:)
 meillä ainakin omaiset sai soittaa synnytyssaliin.Oltiin ennen saliin siirtymistä osastolla ja osastolla ollut numero siirtyi sitten synnytyssaliin meidän mukana.
 Muistan vieläkin kun puhelin soi kesken ponnistusvaiheen ja kätilö kysyi,että haluatteko vastata?Arvatkaapa vastattiinko? :)
 eräs kaverini soitti saliin.Kiva siellä supistusten keskellä jutella..
 Näin siis Naistenklinikalla vuonna -97.
 Jos et halua puheluita saliin, älä ilmoita lähteneesi synnyttämään :) Uutisen voinnee kertoa lapsen synnyttyäkin :)
 Näin me meinaamme tehdä, koska tiedän etttemme saa olla appivanhemmilta rauhassa, jos tietävät että olemme synnyttämässä.....
 Asia muuttanee kuviota tarvittaessa jonkin hätätilanteen sattuessa kohdalle.
 Hankalampi juttu silloin, jos lapsia entuudestaan jotka tarvitsevat vahtia....
Mulle tuli edellisen kerran lähtö kotoa aamuyöstä. Mies kävi jossain välissä (avautumisvaiheessa) kaupungilla syömässä ja vaikka varta vasten olin kieltänyt kertomasta kellekään, mies ei kestänyt jännitystä vaan soitti siskolleni, joka soitti mm. äidilleni. Siinä saivat sitten kärvistellä iltaan asti huolissaan ennen kuin vauva oli syntynyt, siirretty teholle ja mä pääsin kertomaan kuulumiset.
Yksi työpalaveri piti synnytyssalista käsin perua. Jossain ilokaasunaukkailujen välissä soitin työkaverille ja kerroin olevani supistusten takia tarkkailtavana. Tyyliin " ei tehrä tästä nyt numeroo..."
-sykerö:
Jos et halua puheluita saliin, älä ilmoita lähteneesi synnyttämään :) Uutisen voinnee kertoa lapsen synnyttyäkin :)
/i]
kaverini oli kuullut huhun, että olisimme -ehkä- menneet synnytyssairaalaan ja päätti kysäistä, olisimmeko ehkä jo osastolla. No näpsäkkä puhelinkeskus oli yhdistänyt kätilöjen kansliaan ja sieltä puhelu tuli synnytyssaliin.. eli kyllä ainakin nkl:llä synnytyssalista voi soittaa ja sinne voi soittaa.. hassua!
Ei varmaan mitään suoraa numeroa saa, mutta eiköhän puhelun yhdistäminen onnistu. Mutta hoitohenkilökunta ei saa ilman äidin suostumusta antaa tietoja eli kannattaa nimetä etukäteen ne ihmiset, joille saa luovuttaa tietoja terveydentilasta.