Voinko mennä tuosta noin vain yksin laskettelemaan?
Olen siis keski-ikäinen nainen enkä ole koskaan lasketellut. Tehnyt jo vuosia mieli mennä muttei kukaan suostu kanssani.
Luin että paikan päältä voi vuokrata kamppeet jne, marssinko vaan lähimpään rinteeseen?
Kommentit (15)
Sinne vaan!
Eihän nyt korona-aikaan ole muutenkaan suotavaa olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Yksin vaan rinteeseen ja muista turvavälit niiden muiden laskijoiden kanssa.
Nii hullulta kui se voikaa kuullostaa, nii ei siihe muita tarvii. :D Välineet kannattaa vuokrata ekalla kerralla, ja sit jos tykästyt lasketteluun, nii sit kannattaa ostaa omat jossai vaihees.
Jos et koskaan ole kokeillut, suosittelen että otat pari tuntia hiihdonopettajalta. Lähtee uusi harrastus mukavammin käyntiin! Sittenhän kun pääset vaihtiin niin yksin on paras käydäkkin, ei joudu odottelemaan ketään ja saa mennä omaan tahtiin.
Jos et koskaan ole laskenut, kannattaa varmaan aloittaa laskettelukoulun kautta. Voi olla aika vaikeaa ihan itsekseen aloittaa jos on keski-ikäisenä ensimmäistä kertaa laskettelusuksilla
Jos menet alkuun johkin lasten rinteeseen opettelemaan etkä normi rinteeseen muiden päälle laskemaan.
Luulisi, että tuossa iässä voi ja osaa jo asioita tehdä yksin. Eli reippaasti vaan rinteeseen. Ehkä kannattaa ensin sopia vähintään opastus opettajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet alkuun johkin lasten rinteeseen opettelemaan etkä normi rinteeseen muiden päälle laskemaan.
No ei kai ole suotavaa mennä lastenkaan päälle laskemaan jos ei yhtään osaa
Ei muuta kuin hiihtokoulun kautta rinteeseen!
Lasken paljon ja useimmiten yksin. Teinit kavereineen ovat joskus rinteessä myös, mutta useimmiten kuitenkin lasken yksin.
Tämä on tosi kiva harrastus ja päivä kunnon rinteessä on hyvä treeni ja mukavaa ulkoilua myös.
Ihana tunne kun laskijana oppii ja kehittyy vielä näin täti-ihmisenä ja vaativat mustat rinteetkin ovat tulleet tutuiksi.
Tervetuloa laskijoiden joukkoon, toivottavasti nautit ja viihdyt rinteessä:)
Yksin minäkin usein käyn. Toisinaan kaveri mukana tai aikuiset tyttäret. Mies ei ole innostunut. Itse olen teinistä asti viihtynyt rinteessä, joka talvi sinne veri vetää. Kiva laji. Yksin laskiessa on ihan oma vapaus, rohkeasti vain mäkeen.
Tottakai voit!
Ota tunti-pari opettajan kanssa niin pääset helpoiten alkuun. Lähes kaikki keskukset tarjoaa vielä opetuksen yhteydessä vuokravälineisiin ja hissilippuihin reilut alennukset.
Nyt on paras aika mennä rinteeseen, kevätaurinko paistaa ja rinteet hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et koskaan ole laskenut, kannattaa varmaan aloittaa laskettelukoulun kautta. Voi olla aika vaikeaa ihan itsekseen aloittaa jos on keski-ikäisenä ensimmäistä kertaa laskettelusuksilla
Mä olin pari kertaa laskenut jossain työpaikan tapahtumassa ja otin sitte hiihtotunnin, kun kerran halusin laskea ollessani itsekseni Rukalla. Oli hyödyllinen se tunti, ope oli itseänikin vanhempi, vaikka pelkäsin, että tulee joku ylimielinen nuori (ennakkoluulo, olisihan nuorikin voinu olla kärsivällinen}. Rukalla ei silloin ollut aikuisille muuta kuin yksityistunnit, mutta siinä kerettiin hyvin käydä läpi laskuasennot yms.
Totta kai!
Minäkin olen jo kolmikymmpinen ja ekalla kerralla kaveri opetti laskettelemaan. Jos sinulla ei ole kaveria, niin kannattaa käydä loivissa rinteissä tai varata tunti opettajalta. Parasta o käydä yksin, kun voi ihastella maisemia ja mennä mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et koskaan ole kokeillut, suosittelen että otat pari tuntia hiihdonopettajalta. Lähtee uusi harrastus mukavammin käyntiin! Sittenhän kun pääset vaihtiin niin yksin on paras käydäkkin, ei joudu odottelemaan ketään ja saa mennä omaan tahtiin.
Niin tätä suosittelisin myös. Alkaisi kivammin uusi harrastus. Mutta ilman muuta voi mennä yksin, olen monesti käynyt.
Senkus alat mennä jo!
Yksin minäkin käyn.
N38