Muuttaisitko vuokra-asuntoon, joka on..
myynnissä mutta vuokranantaja ei itse kerro asiasta? Herättää tähän perheeseen ainakin epävarmuutta, kun muuten on ilmaistu halukkuutemme muuttaa asuntoon mutta vuokran-antaja epäröi eikä kertonut tuosta asunnon myyntiaikeista sanallakaan vaikka kävimme jo esittelyssäkin.
Asunto on laitettu siis yhtä aikaa vuokralle kuin myyntiin. Riski?
Kommentit (14)
Ei kuulosta hyvältä. Ostajahan voi haluta asunnon itselleen. Ja tuo epärehellisyys on se pahin, mitä muuta epäselvää tai epärehellistä tilanteessa onkaan?
Kuka tahansa vuokranantaja voi myydä asuntonsa milloin vain, joten aina on pienoinen riski. Jos asunnon saatte niin ilmaise selkeästi että olet huolissasi asiasta ja haluat pitkän vuokrasuhteen. Älä kirjoita sopimusta ennen kuin olet vakuuttunut asiasta.
Joo seuraava kiitos. Sano vaan terveiset suoraan et jos olisivat rehellisiä olleet alusta saakka niin toisin olisi voinut käydä. Kyllä vuokrasuhteessa tulee olla hyvät keskusteluyhteydet. Aikuiset ihmiset sentään.
Linkki myynti-ilmoitukseen? Voidaan katsoa kuinka todennäköisesti se menee kaupaksi.
Ei mikään laki vaadi kertomaan vuokralaiselle myyntiaikeista.
Vierailija kirjoitti:
No laki ei velvoita, mutta miksi ei kertoisi? Yleensä vuokranantajat itse etsivät pitkäaikaisia vuokralaisia ja utelevat suunnitelmista sekä jopa pakkositouttavat sopimuksen vuodeksi.
Alle vuoden asunnossa asuneella vuokralaisella taitaa olla kolmen kuukauden irtisanomisaika. Tästä huolimatta en muuttaisi asuntoon, mikä myynnissä ellei itsellä olisi haussa lyhyt aikainen paikka asua.
En muuttaisi tuollaiseen. Omistaja myy sen heti kun menee kaupaksi, eli todella epävarmaa asumista.
Vierailija kirjoitti:
Noloahan se on, että vuokralainen saa asian tietoon muuta kautta, jos se on julkisessa myynnissä. Ja entä näytöt ja muu asian aiheuttama ylimääräinen säätö? Jossain vaiheessa se on pakko kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laki ei velvoita, mutta miksi ei kertoisi? Yleensä vuokranantajat itse etsivät pitkäaikaisia vuokralaisia ja utelevat suunnitelmista sekä jopa pakkositouttavat sopimuksen vuodeksi.
Myös vuokralainen voi edellyttää minimissään vuoden sopimusta, joten missä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös vuokralainen voi edellyttää minimissään vuoden sopimusta, joten missä ongelma?
No onko se kiva asua, jos harva se viikonloppu pidetään asuntonäyttöjä? Tällaisena aikana niitä pidetään vielä enemmän, kun moni vastuullisesti pitää vain yhdelle ostajaehdokkaalle kerrallaan. Voi olla että välittäjä vaihtuu ja asunnolla pitää saada uudet myyntikuvat stailauksineen otettua jne.
Onhan mahdollista, että jos ilmoittavat halukkuutensa ottaa teidät asukkaaksi niin poistavat myös myynti ilmoituksen? Ehkä epäröivät ja punnitsevat asiaa.. myydäkkö vaiko ei?
Toki olen sitä mieltä että fiksumminkin asian olisi voinut hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan mahdollista, että jos ilmoittavat halukkuutensa ottaa teidät asukkaaksi niin poistavat myös myynti ilmoituksen? Ehkä epäröivät ja punnitsevat asiaa.. myydäkkö vaiko ei?
Toki olen sitä mieltä että fiksumminkin asian olisi voinut hoitaa.
Jos näin kävisi niin kyllä silti takaraivossa olisi stressi siitä haluavatko joskus uudelleen koittaa myydä tai voiko muutenkaan luottaa...
En kyllä haluaisi olla heti muuttamassa uudelleen sen takia että asunto on mennyt kaupaksi toiselle.