Hiusystävällisin keino haalistaa liian tummaksi mennyttä hiusväriä?
Syväpuhdistavalla pesty, ei tehoa... Väri on ns. kevytväri miedolla hapetteella. Huonokuntoisista latvoista väri lähti liukumaan pois, mutta parempikuntoisessa tyvessä tuntuu pysyvän :-(
Kommentit (20)
Raidat. Vaaleammat ihan ohuet. Tekee hiuksista luonnollisemman ja elävämmän näköisen.
Askorbiinihappojauheella, sekoitettuna syväpuhdistavaan shampooseen. 10 g, josta riittää kahteen kertaan, maksaa alle 3 e apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Öljyä hiuksiin ja paketoi hiukset kelmulla tai muovipussilla ja anna olla aamuun asti. Tai laita syväputsari ja anna olla muutaman tunnin.
Noilla olen ainakin kestoväriä saanut haallistettua, en tiedä toimiiko kevytväriin samalla tavalla.
Täällä kans suositus tolle pitkän mallin syväpuhdistukselle!
Vierailija kirjoitti:
Raidat. Vaaleammat ihan ohuet. Tekee hiuksista luonnollisemman ja elävämmän näköisen.
Vaalentaminen ei kyl oo hiusystävällistä. Eikä tumma saa vaalennettua värillä tai kevytvärillä.
Ei ole hiusystävällistä keinoa vaalentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljyä hiuksiin ja paketoi hiukset kelmulla tai muovipussilla ja anna olla aamuun asti. Tai laita syväputsari ja anna olla muutaman tunnin.
Noilla olen ainakin kestoväriä saanut haallistettua, en tiedä toimiiko kevytväriin samalla tavalla.Täällä kans suositus tolle pitkän mallin syväpuhdistukselle!
Niin ja tuon öljyn jälkeen kannattaa hiukset pestä syväputsarilla tarvittaessa pariin kertaan.
Öljyhoito päähän saunaan ja siihen päälle pesu syväpuhdistavalla shampoolla, tai värinpoistoon suunnitellulla shampoolla. Voit joutua toistamaan. En suosittele muovipussi päässä nukkumista enkä askorbiinihappoa. Ensimmäinen vaarallinen ja toinen hapertaa hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Askorbiinihappojauheella, sekoitettuna syväpuhdistavaan shampooseen. 10 g, josta riittää kahteen kertaan, maksaa alle 3 e apteekissa.
Ja lisään tähän, että tuota sekoitusta pidetään päässä jonkun aikaa, vähintään 15 min. Mä olen saanut tosi hyvin hiusvärin vaalennettua näin.
Myös ihan tavalliset C-vitamiini-tabletit käy, kun ne murskaa ja liuottaa ihan pieneen vesitilkkaan. Sitten vaan sekaan hoitoainetta, mieluiten öljypitoista ja seos päähän tunniksi. Muovihuppu päähän.
Kannattaa tehdä sen paksuinen seos, ettei se valu pois päästä, mutta kuitenkin kastelee hyvin hiukset.
Olen monenlaista kotikonstia kokeillut, mutta C-vitamiinilla haalenee parhaiten. Lyhyisiin hiuksiin murskasin kolme tablettia. Haittapuoli on, että se kuivattaa hiuksia. Käsittelyn jälkeen tarvitaan tehohoitoa hiuksiin.
Tämä on siis oma kokemukseni värinpoistosta kotikonstein.
Vierailija kirjoitti:
Öljyhoito päähän saunaan ja siihen päälle pesu syväpuhdistavalla shampoolla, tai värinpoistoon suunnitellulla shampoolla. Voit joutua toistamaan. En suosittele muovipussi päässä nukkumista enkä askorbiinihappoa. Ensimmäinen vaarallinen ja toinen hapertaa hiukset.
No eipä ole mitään hiuksia hapertanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mitään hiuksia hapertanut.
No täällä on ja samoin monella muulla. Ehkä hiuksesi ovat hyvässä kunnossa? Johan tässäkin ketjussa joku kirjoittaa että se kuivattaa hiukset. Eli ei ole hiusystävällinen keino.
Tuo ascorbiinihappo on hyvä, ei hapertanut paljon blondattuja hiuksiakaan, oikeestaan päinvastoin. Tuli siis kokeiltua jotain tummanvaaleeta hiusväriä ja tuli tosi tummat. Olen käyttänyt tuota ja hilseshampoota, hyvin toimii. Jotkut kampaajatkin käyttää ja suosittelee ascorbiinihappoa (googlella löytyy).
Hilseshampoolla pesu useaan kertaan, väliin reilusti hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Kuivattaa, mutta ei haperra. Hunajavaalennuskin voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivattaa, mutta ei haperra. Hunajavaalennuskin voi toimia.
Täällä meni kyllä ihan katkeilevaksi, kuivaksi haperoksi latva. Sehän siis riippuu ihan kokonaan hiuslaadusta, aikaisemmista kemiallisista käsittelyistä ja hiusten kunnosta.
Luin että ruokasoodaa shampooseen vai oliko se hoitoaineen joukkoon.Kevytväri lähtee kyllä nopeasti pesukerroilla.
Löysin tämän ketjun, kun epätoivosena etsin keinoja ruskean kevytvärin poistoon. Ajattelin lisätä oman kokemukseni, jos joku googlella tänne vielä eksyy.
Lähtötilanne oli, että mulla oli pitkät värjäämättömät hiukset, joita aurinko oli kurittanut useamman kesän. Halusin palauttaa omaa väriä ja hölmönä päätin laittaa Vivahde kevytvärinä vaalean ruskeaa. Lopputulos oli aivan liian tumma ja se kuuluisa värikypärä. Kadutti ihan vietävästi.
Tein seoksen 0,5 dl vettä, 0,5 dl oliiviöljyä joita kuumensin ja murskasin joukkoon c-vitamiinitabletteja. Seos hiuksiin ja pussi päälle, annoin vaikuttaa 45 min.
Pesin Bizelin värinpoisto shampoolla tämän jälkeen kahdesti antaen aineen aina vaikuttaa hetken (pyyhe päässä käväisin saunassa). Kolmannen pesun (jälleen pyyhkeeseen käärittynä saunassa haudutellen) tein hopea shampoolla lämpimien sävyjen taittoon. Homman viimeistelin kosteuttavalla hiusnaamiolla, jonka annoin vaikuttaa pitkään.
Lopputuloksena sain värin lähes kokonaan pois. En koske enää ikinä hiusväreihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään tähän, että tuota sekoitusta pidetään päässä jonkun aikaa, vähintään 15 min. Mä olen saanut tosi hyvin hiusvärin vaalennettua näin.
Ei sitä tarvi noin kauaa pitää päässä. Jo parin minuutin vaikutusaika haalistaa hiusväriä.
Ja sen askorbiinihapon voi sekoittaa veteenkin ja liottaa siinä hiuksia. Mielestäni parempi noin, koska syväpuhdistava shampoo varmasti kuivattaa hiuksia jos sen jättää vartiksi päähän.
Noilla olen ainakin kestoväriä saanut haallistettua, en tiedä toimiiko kevytväriin samalla tavalla.