Jos henkilöä X on jostain eri mieltä tai on ymmärtänyt jotain väärin niin suostutko puhumaan hänen kanssaan?
Vai pyritkö välttelemään ja välttämään henkilöä X kaikissa mahdollissa tilanteissa jotta et joutuisi tekemisiin tämän henkilön X kanssa koska esim pidät tämän mielipiteitä väärinä ja epämiellyttäviä?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä roikkuu.
Poliittisen kannan takia en välttelisi, paitsi jos on na tsi.
Uskonnollisen kannankaan takia en välttelisi.
Lähtökohtaisesti jos henkilön mielipiteisiin liittyy toisten vahingoittaminen, niin en halua olla heidän kanssaan tekemisissä.
Samoin ajatuksin tosin lisäisin että salaliitto ihmisten kanssa en halua myöskään olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä roikkuu.
Lähtökohtaisesti jos henkilön mielipiteisiin liittyy toisten vahingoittaminen, niin en halua olla heidän kanssaan tekemisissä.
Minusta uskovia ja ylipäätään uskonnoista puhuvia kannattaa kiertää kuin ruttoa. Ei ole mikään sovelias eikä hyväksyttävä puheenaihe josta voisi keskustella. Jos joku uskoo tai on uskomatta niin pitäköön omana tietonaan sillä se on jokaisen oma yksityisasia eikä kuulu muille.
Mun tuttavapiirii koostuu hyvin erilaisista ihmisistä mielipiteineen, eikä toistaiseksi ole tarvinnut ketään heivata elämästäni ulos.
Kiva, että kaikissa maissa ei olla noin ahdasmielisiä. Minusta on ihanaa keskustella eriävistä mielipiteistä, jos vastapuoli osaa keskustella ja muotoilla sanottavansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirii koostuu hyvin erilaisista ihmisistä mielipiteineen, eikä toistaiseksi ole tarvinnut ketään heivata elämästäni ulos.
Miten pystyt elämään ja tulemaan toimeen sen kanssa? Eikö se ala yhtään suututtamaan ja keittämään sappea että joku on eri mieltä kanssasi ja sitten alkaa väittely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt elämään ja tulemaan toimeen sen kanssa? Eikö se ala yhtään suututtamaan ja keittämään sappea että joku on eri mieltä kanssasi ja sitten alkaa väittely?
Harvemmin, väittelyhän on yleensä ihan mukavaa ja kannattavaa puuhaa :) Ja oikeasti melko harvoin edes väitellään, lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin, väittelyhän on yleensä ihan mukavaa ja kannattavaa puuhaa :) Ja oikeasti melko harvoin edes väitellään, lopulta.
Eikö sinua yhtään inhota se miten toinen pyrkii väittelyssä manipuloimaan ja voittamaan sinut puolellesi?
Riippuu. Jos henkilöllä on erilaisen mielipiteensä lisäksi naurettavia väärinkäsityksiä minun mielipiteestäni, niin on ahdistavaa keskustella hänen kanssaan. Kun ajattelee, että joidenkin käsitys muista on muodostunut jo vuosien "aivopesun" tuloksena, niin tuskin voisin vaikuttaa mihinkään. Minulla ei ole tarpeeksi kärsivällisyyttä jutella rakentavasti, jos saan osakseni outoja syyllistämisiä, ivaa tms. Tulee vain paha mieli.
Minä ja parhain kaverini ollaan poliittisesti eri äärilaidoilla. Kahdestaan heitellään vitsejä puolin ja toisin eikä kumpikaan pahoita mieltänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja parhain kaverini ollaan poliittisesti eri äärilaidoilla. Kahdestaan heitellään vitsejä puolin ja toisin eikä kumpikaan pahoita mieltänsä.
Normaalit ihmiset hakeutuvat saman henkisten ja saman mielisten ihmisten pariin mikä vielä on normaalia ja tervettä, mutta eri henkisten ja eri mielisten pariin hakeutuvat hakeutuvat hakevat ihmissuhteeltaan ainaista riitaa ja eripuraa eikä se ole terveellistä.
Riippuu mistä roikkuu.