Mikä on vaaleanruskea läikkä kaulassa?
Mulla ilmestyi perjantaina vaalean ruskea peukalonpään kokoinen tasaisen reunainen läiskä alas keskelle kaulan ihoa? Se on tasaisen vaaleanruskea sävyltään eikä muistuta mustelmaa, yritin myöskin raaputtaa ja kuoria ihoa siitä kohtaa, mutta ei muutosta, se ei myöskään tunnu miltään. Ehkä aavistuksen "klimppimäiseltä" kohta tuntuu kun sitä tunnustelee. Maksaläiskältä se ei näytä. Joten mikä tuo on? Seurailenko vai soitanko terveyskeskukseen?
Minulla ei ole koskaan ollut vastaavia iholla elämäni aikana. En ole myöskään palanut koskaan auringossa. Olen 24-vuotias nainen.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Savipuoli-ihottuma todennäköisesti. Minulla on tullut lapsesta lähtien muutaman vuoden välein, ilmestyy ensimmäisenä nimenomaan kaulaan sekä polvi- ja kyynärtaipeisiin.
Hmm, en ollutkaan koskaan kuullut tällaisesta. Katsoin kuvia googlesta ja voisi muistuttaa tuollaisia läiskiä, mutta olen toistaiseksi havainnut vain tuon yhden kaulassa. Tätyy seurailla ilmestyykö lisää.
Terra firma forme? Koitapa käsidesillä pyyhkiä sitä.
Savipuoli-ihottuma todennäköisesti. Minulla on tullut lapsesta lähtien muutaman vuoden välein, ilmestyy ensimmäisenä nimenomaan kaulaan sekä polvi- ja kyynärtaipeisiin.