Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti altistumisesta olette saaneet tiedon karanteenista?

Vierailija
21.03.2021 |

Helsingissä siis..ihmettelen, kun viikko mennyt jo

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

Vierailija
2/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätty karanteeni, yhteydenotto tuli kahden päivän päästä, kun kaveri oli suoraan minulle ilmoittanut tartunnastaan.

(Ehdin siis hoitaa kauppareissut yms tärkeät asiat sitä ennen=vitsi).

Vilkku ilmoitti, että olen ollut viimeisen 10 vrk aikana ollut tekemisissä ilmoittajan kanssa. Tiedän, että siinä oli vähintään 4 vrk:n viime, koska viimeiseen neljään päivään en ollut ollut ihmisten lähellä. Kontakti olis siis pakko tapahtua aikaisemmin.

Vierailija
4/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Olet siis saanut suoraan henkilöltä tiedon että hän on sairastunut. Ehkä hän ei ole antanut jäljittäjille sinun tietojasi, tai et ole ollut sopivaan aikaan (tarttumisen suhteen) hänen kanssaan tekemisissä. Käsittääkseni jäljityksessä katsotaan ketkä on ollut 48h: n sisällä tekemisissä kun sairastuneen oireet on alkanut. Ja tosiaan voi olla ettei sairastunut annan tietoja, niin kukaan ei tiedä antaa sinulle virallista karanteenia.

Vierailija
5/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Olet siis saanut suoraan henkilöltä tiedon että hän on sairastunut. Ehkä hän ei ole antanut jäljittäjille sinun tietojasi, tai et ole ollut sopivaan aikaan (tarttumisen suhteen) hänen kanssaan tekemisissä. Käsittääkseni jäljityksessä katsotaan ketkä on ollut 48h: n sisällä tekemisissä kun sairastuneen oireet on alkanut. Ja tosiaan voi olla ettei sairastunut annan tietoja, niin kukaan ei tiedä antaa sinulle virallista karanteenia.

Jos joku, jonka läheisyydessä olen ollut, ilmoittaisi minulle olevansa korona-positiivinen, niin kyllä jäisin välittömästi karanteeniin. Minulla ei ole mitään haluja olla potentiaalinen viruksen levittäjä ja muiden sairastuttaja. En jäisi odottamaan terveydenhuollon määräystä. Omaa päätäänkin voi aikuinen ihminen käyttää eikä jäädä odottamaan käskyjä kuin lapsi.

Vierailija
6/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen jäänyt karanteeniin. Lukiko tuossa nyt niin etten oisi jäänyt? Tässä on aikamoinen aukko sillä VIRALLISTA karanteenipäätöstä ja jäöjityspuhelua pitää odottaanäin kauan. !!! Kaikki eivät suinkaan toimi yhtä vastuullisesti. Ja virallinen päätös on tultava ihan jo sen takia, että saa karanteenirahaa. Luuletteko että ihmisillä on varaa jäädä töistä pois noin vain?!

Vierailija
7/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti Helsingissä kuukauden, että tartunnanjäljityksestä soitettiin virallinen karanteenipäätös. Onneksi olimme saaneet tiedon tartunnasta tuttavaperheeltä heti saman tien ja jääneet omaehtoiseen karanteeniin. Pahoittelivat viivettä. 

Ilmeisesti Helsingin jäljitys on aivan ruuhkautunut. Eipä ole mitään hyötyä noin myöhään tulevista soitoista, jos emme olisi asiasta tuttavilta jo kuulleet. 

Vierailija
8/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kesti Helsingissä kuukauden, että tartunnanjäljityksestä soitettiin virallinen karanteenipäätös. Onneksi olimme saaneet tiedon tartunnasta tuttavaperheeltä heti saman tien ja jääneet omaehtoiseen karanteeniin. Pahoittelivat viivettä. 

Ilmeisesti Helsingin jäljitys on aivan ruuhkautunut. Eipä ole mitään hyötyä noin myöhään tulevista soitoista, jos emme olisi asiasta tuttavilta jo kuulleet. 

Voiko tämä enää olla edes totta?! Uskomatonta!

Vierailija
9/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Uusimaa kuukausi sitten, jäljitys soitti kolmen päivän kuluttua. Virallista päätöstä postitse ei ole tullut vieläkään, onneksi ei tarvitse hakea päivärahaa, joten sitä paperia ei tarvita, mutta ikävä tilanne niille jotka tarvitsevat.

Vierailija
10/10 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Hgin ala-asteen koulussa koulu ei ilmoita itse mitään kuin että joku on ollut koronassa 800-oppilaan koulussa. Jos lapsen vanhemmat ei avaudu aiheesta jossain luokan WhatsApissa, muut perheet on onnellisen tietämättömiä ja kullannuput levittää oireettomina koronaa koko sen 4 viikkoa mitä menee jäljityspuhelun saamiseen.

Omille kavereille ilmoittaisin toki altistumisestaan, jos omalle kohdalle kävisi, mutta tuo koko luokalle ilmoittaminen voi kyllä olla aika leimaavaa ja outoa, että jää vanhempien harteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan