Pojan kaveri laittelee pojalleni itsetuhoisia viestejä
Mitä ihmettä teen? Poika kertoi, että hänen kaverinsa oli laittanut viestillä yrittäneensä, no tiedätte kyllä mitä, eilen. Poikani on 12 ja tämä kaveri vasta 11. Kaveri oli sanonut olevansa masentunut ja että äiti ei välitä. Sopivat että menevät yhdessä koulun terkkarille maanantaina, mutta onhan tässä vielä sunnuntai välissä.
Kommentit (22)
Et ole ottanut yhteyttä pojan vanhempiin?
Mistä poika päättelee, että äiti ei välitä?
Tämä kaveri vannotti poikani, ettei saa kertoa kenellekään. Mutta eihän tätä voi salaisuutena pitää. Poika kertoi minulle heti ja hyvä että kertoi. Äitinä itse toivoisin, että minulle kerrottaisiin heti, mutta miten on tässä tapauksessa kun äiti ei kuulema välitä, vaikka tietää masennuksesta. Ap
Eikö tuossa voisi soittaa jo hätäkeskukseen jos poika on itsetuhoinen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaveri vannotti poikani, ettei saa kertoa kenellekään. Mutta eihän tätä voi salaisuutena pitää. Poika kertoi minulle heti ja hyvä että kertoi. Äitinä itse toivoisin, että minulle kerrottaisiin heti, mutta miten on tässä tapauksessa kun äiti ei kuulema välitä, vaikka tietää masennuksesta. Ap
Vaikea uskoa. Teinistä voi tuntua siltä tai sitten vaan sanoo niin, ettei äiti saa tietää. Itse ainakin soittaisin heti vanhemmille tai suoraan hätäkeskukseen.
Mene hyvä ihminen käymään siellä pojan kaverin kotona. Ota poikasi mukaan ja käykää juttelemassa! Tämä on aika vakavaa!
Itse ainakin haluaisin äitinä heti kuulla, jos lapseni olisi tuollaisia viestejä lähetellyt.
Äiti ei kuulemma välitä? Oikeasti uskot masentunutta lasta tässä kohdin? Yhteys vanhempiin ja jos sen jälkeen asia on todennettu, niin sosiaalipäivystys.
Tai kutsutte lapsen teille, laita iltapalaa, puhu ja kysy. Sanot, että aikuisena sinun nyt pitää asiaan puuttua.
Sä soitat sosiaalipäivystykseen heti!
Itsetuhoisuudesta kertova haluaa apua.
Terkkari on tuossa ihan turha välikäsi joka tapauksessa. Ilman muuta puutut asiaan heti.
Mietipä vaan, miltä tuntuisi, jos lapsi oikeasti tekisi jotain itselleen tänään tai huomenna, etkä olisi tehnyt mitään.
Toimi nyt, ettet vaan joutuisi katumaan huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Teinistä voi tuntua siltä tai sitten vaan sanoo niin, ettei äiti saa tietää. Itse ainakin soittaisin heti vanhemmille tai suoraan hätäkeskukseen.
11-vuotias ei ole lähellekään teini.
Hei Pitänee Kertoa tän Pojan Vanhemmille , Heidän Kuuluu Huolehtia Pojastaan Ei Hyvänen Aika !Poikasi Ja Sinun Tarvi Tätä Asiaa Hoitaa Ei Saa Järkyttää Poikaasi , Ei Vaan Sanoa Tälle pojalle ettei niin saa tehdä .Että on väärin tälläinen. Kysyä miksi näin tekisi joo sanoa että ei sellainen on väärin ei niin saa tehdä , ja sanoa että Vanhemmat Kyllä Varmasti Rakastaa välittää Pojastaan vaikka joskus näyttää siltä.
Joo Ymmärrän saattaa Tykätä huonoa Tää Poikasi kaveri mutta on Minusta Parhainta että , nyt vedätte yhtä köyttä , että Keskustelet Rauhanomaisesti Tän Itsemurha ajatuksia lähettävän pojan Vanhempien kanssa.
Itse Kyllä Yrittäisin Tälläistä .
Se on liian Raskas taakka Kantaa Minkä ikäisellä tahansa.
Tuollainen ei Missään Nimessä On Varmasti kasvavalle pojalle ei Hänen mieli vielä järkkyy.
.Sitten Pojan Vanhemmat keskustella opettajan kanssa Asiasta , ja ehkä Sitten ohjaavat Pojan Lääkärille niin sieltä koulusta , jolle Tämä Poika voi kertoa Ajatuksensa sinne.
Ja saa Apua tähän siinä vaiheessa asia koskee Heitä .
No Toivon Että Voitte Keskustella Tämän Pojan Vanhempien kanssa Rauhanomaisesti ensiksi ja saa Apua .Semppiä Teille joo ei pojan harteille heittää noin Raskasta Asiaa .Pojan pitää saada Kasvaa käydä koulussa ilman että hänen mieli järkkyy kuten aiemmin oon kommentoinutkin.
Lapsen äiti on nyt tietoinen asiasta. Kertoi, että lapsi ollut koko eilisen kotona eikä oikeasti ole yrittänyt mitään, mutta hankalaa on ollut. Oli yhtä mieltä siitä, että menevät nuoret yhdessä terkkarille jos se auttaisi omaa lastansa avautumaan kun toinen lähtee tueksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsen äiti on nyt tietoinen asiasta. Kertoi, että lapsi ollut koko eilisen kotona eikä oikeasti ole yrittänyt mitään, mutta hankalaa on ollut. Oli yhtä mieltä siitä, että menevät nuoret yhdessä terkkarille jos se auttaisi omaa lastansa avautumaan kun toinen lähtee tueksi. Ap
Tuota. Jos se äiti oikeasti o n välinpitämätön, kuten poikansa asian ilmaisi, niin voiko tuohon uskoa? Entäs, jos se ei edes ole tietoinen jostakin yrityksestä tai sen suunnitelmasta? Mitäs jos poika on vaikka testaillut itsekseen kotona hirttoköyttä ja äitinsä vaan istunut somessa tai lojunut sammuneena sohvassa?
Suojele omaa lastasi myös tuossa, hänen ei kuulu olla masentuneen ja itsetuhoisen kaverinsa tukihenkilö ja terapeutti. Se vaikuttaa väistämättä myös oman lapsesi hyvinvointiin. Lapsen tilanne kuuluu arvioida mielenterveyden ammattilaisen toimesta eli hänestä pitäisi viedä lastenpsykiatrian päivystykseen. Maanantaina voi olla liian myöhäistä.
Meillä kävi juurikin noin. Lapseni 11v. oli koulussa jonkin välikohtauksen seurauksena alkanut itkeä ja kertonut luokassa, että on masentunut ja haluaa tappaa itsensä. Nuori sijaisope järkyttyi lapseni puheista ja soitti heti meille vanhemmille. Meillä oli jo entuudestaan hoitosuhde lastenpsyk. polille, koska lapsellani on nepsy dg. Päästiin nopeasti psyk. pkl:lle palaveriin ja lapselle järjestettiin osastojakso psyk. sairaalaan. Lapseni oli tosi helpottunut pääsystään sairaalaan, koska oli kovasti ahdistunut. Lapselleni aloitettiin siellä mielialalääkitys ja kaiken kaikkiaan hän oli osastolla n. 1kk, joista viikonloput kotona. Mieliala lääkitys alkoi toimimaan yllättävän hyvin ja jatkui n. 2 vuotta kunnes lopetettiin tarpeettomana. Nyt sairaalajaksosta on aikaa 4 vuotta ja lapseni voi huomattavasti paremmin. Masennus ei ole onneksi uusiutunut, mutta nepsy dg tuo tietysti omat haasteensa hänen ja meidän perheen elämään.
Joten suosittelen, että teet vaikka nimettömänä lasu ilmoituksen, jos muuten et halua itse ottaa yhteyttä vanhempiin, jotta lapsi saa tarvitsemansa avun. Nyt on kyse lapsen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä uutisia. Poika kertoi juuri, että kaveri on tappanut itsensä.
ap
Älä viitsi trollata vakavalla asialla!
Vierailija kirjoitti:
ap
Kevyet mullat.
Vierailija kirjoitti:
ap
Toivon tosiaan että tämä on joku sairas vitsi..
Lasu, sieltä tulee päivystävä työnte vaikka heti jos tarvitsee, ois ihan hyvä kun soitat sen ilmoituksen että luet mitä lapset ovat kirjoittaneet toisilleen.