Olen nainen, enkä ole koskaan itkuinen, en itkeskele, en itke kivusta tai surusta. Outoako?
Liikutuksesta ja onnesta osaan kyllä tirauttaa tipan. Mutta tuntuu ihan vieraalta monet ketjut missä puhutaan että on itkuisa, itkeskelee tai itkee vaikka jos sattuu.
Mä en vaan osaa itkeä, eikä mikään kipu itketä. Läheisen kuolemakaan ei itketä, surua tunsin kyllä. Ei ole mitään hormoni-itkuja, ei ollut raskaana itkuja, ei koskaan.
Tunteeton en mielestäni ole sillä osaan iloita, surra, rakastaa jne.
Onko tämä jotenkin outoa? Onko muilla samaa?
Kommentit (29)
Mulla sama, ja ärsyttää että jotkut väittää että on tunteeton jos ei itke. EI OLE! Voi olla hyvin tunteellinen ja silti ei itke.
Mä olin ennen ihan samanlainen, mutta nyt viimeisen 5 kuukauden aikana olen itkenyt päivittäin. Joskus useammankin kerran ja myös unissani, koska olen herännyt omaan itkuuni.
Itken ilman syytä sekä liikutuksesta ihan vaikka mainoksessa tulevan biisinpätkän takia.
Pikkuisen mietityttää, että mitähän vttua tämä meinaa.
Minuakaan ei itketä ikinä, ei vaikka suututtaisi tai surettaisi todella paljon. Ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole itkuherkkä. Minulla on naisesihenkilö, jolla on kyyneleet tosi herkässä. Kun kuka tahansa kertoo mitä tahansa liikuttavaa, hän kyynelehtii vuolaasti.
Itse toljotan vieressä kuivin silmin.Itken kyllä kun olen riittävän raivoissani ja turhautunut. Myös itkin kun läheiseni kuoli, mutta en juurikaan julkisesti.
Itku on minulle erittäin yksityistä.
Joo, sama. Suuressa raivossa tulee lopulta se hiton itku (jota vihaan ja suututtaa vain entistä enemmän ja siinäpä se kierre sitte on). En todellakaan itke ”vähän väliä ja liikutu”. Itkinköhän viimeksi töissä jossain salaa vuonna 2017.
Tavallaan helpottava kuulla että on muitakin. Muakin ärsyttää kun naisilta odotetaan että ”tunteellisuus” näkyy itkeskelynä.
En tosiaan vaan koe itkemisen tunnetta, paitsi siis ilosta. Esim lapsen syntymä. Ap
En ole itkenyt vuosiin, muuta kuin liikutuksesta tirauttanut muutaman kyyneleen. En edes tajua, miten jotkut saavat itkun tulemaan tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vapaa?
Naimisissa olen :)
Mutta siis epäilen että mun kaltaisia naisia on aika paljonkin, ei kaikki ole itkeskelijöitä. Ap
Minäkin olen sellainen.
Itken useammin ilosta kun surusta. Uutiotsikko esimerkiksi - positiivisia sellaisiakin näkyy.
Mä myös ihmettelen avn kuvauksia siitä miten itkeskellään, itketään riidoissa, itketään jos sattuu, itketään jos töissä kurjaa.
Mitä ihmettä? Ei tuollaisista itketä :)
En, vaan kyyneleet.