Uusien kampaajien taksat
Olen jo pitkään ihmetellyt, miten parturit ja kampaajat ja ehkä myös jotkut kosmetologit alkavat veloittaa samoja hintoja, mitä paikkakunnan kalleimmat vastaavat yrittäjät laskuttavat. Tämähän ei onnistu muuta kuin yrittäjänä. Millä muulla alalla aletaan saada heti ammattikoulusta tai muusta koulusta valmistuttua samaa palkkatasoa kuin 20-30 vuotta työtä tehneet kollegat.
Olen parilla tällaisella vastavalmistuneella asiakkaana käynyt eri syistä. Toisesta on niin kauan aikaa, että en muista oikein hyvin enää. Nyt kävin uudella kampaajalla, koska vakikampaajani ei käytä kasvomaskia. Olen melko tyytyväinen hiukseeni, mutta en siihen, että työhön meni neljä tuntia. Kyse monivärjäyksestä eli lähinnä juurivärin korjausta ja raidat ja leikkuu. Yleensä kampaajilta on mennyt kaksi tai korkeintaan kaksi ja puoli tuntia. Jo värien valintaa hän mietti 20 minuuttia, mikä kokeneelta kampaajalta onnistuu viidessä minuttissa kokeneelta. Värien laittaminen oli ehkä hiukan hidasta, leikkuu normaalilla nopeudella. Noilla työajoilla tämä kampaaja ei tule pärjäämään edes kovilla taksoilla eikä ole asiakkaan asia maksaa tunneista vaan suorituksesta. Tällä kertaa minulla ei onneksi ollut kiire mihinkään sovittuun menoon ja liukuvan työaikani ansiosta asia onnistui, mutta puoli työpäiväähän siihen minulta meni. Siihen minulla ei ole mahdollisuutta yleensä eli voin unohtaa tämän kampaajan palvelut.
Onneksi valinnan varaa kampaajissa on.
Kommentit (2)
Ja tarkoitin uusilla siis juuri koulun penkiltä valmistuneita kampaajia yms.
T. Aloittaja
Kallista ja huonoa palvelua. Ei kiitos. Leikkaan ja värjään itse. Onhan se työlästä, mutta hinta vain sen vaalennusaineen, värin ja veden verran. Jotain 10€/kerta.