Osaan tehdä herkullisimmat artesaanipizzat
Kommentit (42)
Otsikko huijasi klikkaamaan. Olisin ollut kiinnostunut nikseistä. :(
Pysyykö tavallisessa hiiligrillissä lämpö tarpeeksi korkealla pizzan paistoon, jos on kansi päällä?
Mitä mieltä Ap, tarvitseeko taikinaa kohottaa yön yli jääkaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Pysyykö tavallisessa hiiligrillissä lämpö tarpeeksi korkealla pizzan paistoon, jos on kansi päällä?
Pysyy kyllä. Helposti. Käytä pizzakiveä apuna. Hiiligrillipizzanpaistoon liittyy sellainen temppu vielä että leikkaa leivinpaperista tarkasti pizzan kokoinen pala, mikä estää lätyn palamisen kiinni siihen pizzakiveen ja helpottaa käsittelyä.
Nro2
Mikä on artesaanipizza?
Onko siinä kinkkua ja ananasta?
Sano nyt vielä että osaat tehdä aitoja italialaisia artesaanipitsoja, niin voisin hiukan nauraakin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko huijasi klikkaamaan. Olisin ollut kiinnostunut nikseistä. :(
Minä voin kertoa niksejä, en ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyy kyllä. Helposti. Käytä pizzakiveä apuna. Hiiligrillipizzanpaistoon liittyy sellainen temppu vielä että leikkaa leivinpaperista tarkasti pizzan kokoinen pala, mikä estää lätyn palamisen kiinni siihen pizzakiveen ja helpottaa käsittelyä.
Nro2
Thanks, olit kiva kun vastasit! Kokeilen, kun pakkaset lauhtuvat. Grillikausi on jo korkattu.
Millaisesta pizzapohjasta tykkäätte?
Vierailija kirjoitti:
Tuplanollajauhot?
Tuplanollajauhot ovat hyviä, muistathan kuitenkin että niillä on vähäisempi vedentarve kuin erikois- tai puolikarkeilla vehnäjauhoilla.
55-60% hydraatiolla saa oikein hyvän pizzapohjan tuplanollista.
Nro2
Miksi Suomessa juusto laitetaan päällimmäiseksi? Kuuluisiko se laittaa heti tomaattikastikkeen päälle oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta pizzapohjasta tykkäätte?
Paksusta jossa reunat on rapeat. Ohuessa pohjassa ei täytteet pysy niin hyvin kun tippuu haarukasta puolet pois takaisin pitsaan.
Mitä päällisiä lisätään paistetun pizzan päälle kuumentamatta? Tiedän rucolan ja basilikan. Kuivatusta oreganosta olen nähnyt eri käytäntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa juusto laitetaan päällimmäiseksi? Kuuluisiko se laittaa heti tomaattikastikkeen päälle oikeasti?
Pääsääntöisesti juusto tulee tomaattikastikkeen päälle, ja varsinaiset täytteet juuston päälle.
Joissain tapauksissa kannattaa laittaa juusto viimeiseksi, jos täytteet ovat jotain tosi helposti kuivuvaa.
Sähköuunissa kypsemmän pelkkää pizzapohjaa 300 C lämmössä pelti uunin pohjaa vasten 2-3 min, jonka jälkeen lisään tomaattikastikkeen ja paistan keskiosassa 2-3 min. Sitten juusto ja täytteet ja pizza yläosaan kunnes juusto ja pizzan reuna hiukan ruskistuu.
Nro2
Minä epäilen että puhut baskaa, ja itse asiassa minä paistan parhaat artesaanipizzat.
Minulla on myös kunnollinen puulla lämpenevä pizzauuni.