Me Naiset selvitti: kahvimitan koko vaikuttaa valmiin kahvin vahvuuteen
Me Naiset paljasti suomalaisten kahvinkeitosta tämän yllättävän tiedon.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa!
Keksin tuon itse jo 5-vuotiaana, kun keitin äitille ja iskälle kahvia. Itse en juo sitä myrkkyä.
Äidille ja isälle keitettyä kahvia...?
Kyllä. Keitin vanhemmille aamukahvit pikkulapsena. Kahvinkeittimellä toki, en sentään pannukahvia.
Jouduin myös tekemään päätöksen, eroavatko he vai eivät. Tämä tais tapahtua jossain ala-asteen ylemmillä luokilla.
Eipä yllätä, että juttu on MeNaisissa.
Juhla-mokka-paketissa mainittiin ainakin ennen, että kahvinporoja pitäisi laittaa 7-8 grammaa kuppia kohden. Olimme automaalauslinjalla ja kerran kun keitimme kahvit labranluokassa eikä ollut mitään kahvilusikkaa, niin käytimme tietenkin tuhannesosagramman osoittavaa maalinsekoitusvaakaamme saadaksemme kahvista sopivan vahvuista. Eräs luokkalaiseni sitten päätti soittaa Juhla-Mokan asiakaspalvelunumeroon ja tiedustella tarkempia tietoja oikeasta poromäärästä ja sanoi asiakaspalvelijalle, että 7 gramman kohdalla kahvi on laihaa kuin tee ja 8 grammaa aiheuttaa kamalaa kakihätää. Asiakaspalvelija tutki ihmeissään asiaa ja antoi lopulta hämmentävän vastauksen typerään kysymykseen: "Oikea määrä on 15 grammaa kuppia kohden". :D
Olen tehnyt tämänkin asian aina väärin.
Mullapa on Clasulta ostettu 20 ml kahvimitta, mitäs siitä sanotte?!
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on Clasulta ostettu 20 ml kahvimitta, mitäs siitä sanotte?!
Onnittelut asian johdosta.
Voisko joku tehdä jatkotutkimuksen siitä, miten erikokoinen teepussi vaikuttaa teen vahvuuteen? Oon aina miettinyt tätä. Entä jos laittaa eri määrän vettä, miten sitten käy?
Tottakai on erikokoisia kahvimittoja. ei ole universaalia kahvimittatilavuutta määritetty. Myös keittimien vesimäärä ilmoitetaan kuppeina. Kuppejakin on monen kokoisia.
Mieskin ihmetteli kuinka viinapullon koko vaikuttaa kännin määrään.
Höpöhöpö.
Kahvin vahvuuteen vaikuttaa veden määrä.
Käytän ihan silmämittaa. Sillä saa aikaiseksi niin monta kuppia kuin haluaa.
On julistettava kansallinen kahvihätätila, sillä valtion kahvinkeittosääntöjä rikotaan ympäri maata.
Mitenpä sitä kahvia osaisi keittää oikein kun ei ole vähintään kahta hyvin palkattua avustajaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitenpä sitä kahvia osaisi keittää oikein kun ei ole vähintään kahta hyvin palkattua avustajaa?
Ulisijakin tuli paikalle.
Ihanko todella annostelu vaikuttaa???
Oliko tämäkin niitä hallituksen tilaamia tutkimuksia?
Vierailija kirjoitti:
Käytän ihan silmämittaa. Sillä saa aikaiseksi niin monta kuppia kuin haluaa.
Haittaavatko purut näkemistä vai huuhteletko silmän?
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku tehdä jatkotutkimuksen siitä, miten erikokoinen teepussi vaikuttaa teen vahvuuteen? Oon aina miettinyt tätä. Entä jos laittaa eri määrän vettä, miten sitten käy?
Pitäisi myös tutkia, vaikuttaako erikokoinen kivespussi sperman määrään.
Kuinka moni kommentoijista kävi lukemassa jutun? Ap ei sitä ilmeisesti tehnyt, tai sitten ei ymmärtänyt lukemaansa tai sitten vaihtoehto c, joka on todennäköisin - ihan tahallaan referoi juttua väärin eli väittää siellä lukevan jotain, mitä siellä ei lue, koska on maailman fiksuin ihminen eli mies, ja siksi hänen velvollisuuteensa kuuluu saattaa naisia naurunalaiseksi vaikka valehtelemalla, kun ei muuten siihen pysty.