"Flunssan tuntu" terveydellinen syy maskittomuuteen?
https://yle.fi/uutiset/3-11842864
Lady, meillä kaikilla muillakin on nokat ja kurkut tukossa jatkuvasti maskien takia. Get over yourself.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Minun naamalla, et tule maskia näkemään. Myös muut rajoitukset saavat minun osaltani olla. Minulle riitti!
Iina-Katariinan törkyviesti, Pirita Hagmanin lakanoissa kieriskely, Aki Manninen kohu ja nyt tämä get over it ja vihreät arvot. Ei vaan enää pääse yli.
En ole ostanut kertaakaan maskeja enkä osta. Get over it!
Nyt sentään on vihdoin ymmärtänyt ottaa junamatkoilla käyttöön visiirin, jota käyttää myös työssään.
Flunssakin voi tuntua toisista erilaiselta kuin toisista. Myös siinä on isoja eroja miten auki hengitystiet ovat ilman maskiakaan. Jos hengitys on ilman maskiakin vaikeampaa, vaikeutuminen maskilla luo eri tilanteen kuin henkilöllä, jolla on avoimemmat hengitystiet.
Nämä ap:n kaltaiset maskipoliisit ovat kyllä vastenmielisin ihmistyyppi, mitä korona-aikana on tullut huomattua. Jos joku ei voi käyttää maskia, hän ei voi käyttää maskia, ja se ei kuulu teille poliiseille pätkän vertaa, joten antakaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ap:n kaltaiset maskipoliisit ovat kyllä vastenmielisin ihmistyyppi, mitä korona-aikana on tullut huomattua. Jos joku ei voi käyttää maskia, hän ei voi käyttää maskia, ja se ei kuulu teille poliiseille pätkän vertaa, joten antakaa olla.
Oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan.
Jos oma terveys on etusijalla, sellainen ei käytä maskia. Itse en ala oman terveyden uhalla pitää maskia hengitysilmani esteenä. Sehän ei edes itseä suojaa millään tavalla , muita hiukan mutta mua nyt ei kiinnosta jonkun randomin terveys.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma terveys on etusijalla, sellainen ei käytä maskia. Itse en ala oman terveyden uhalla pitää maskia hengitysilmani esteenä. Sehän ei edes itseä suojaa millään tavalla , muita hiukan mutta mua nyt ei kiinnosta jonkun randomin terveys.
Niinpä. Väärinkäytetystä maskista on sitä paitsi enemmän haittaa kuin hyötyä. Tuskin kukaan tuolla ulkona käsittelee maskia niin kuin pitäisi ja virus tulee näin ollen vain levitetymmäksi. Vai mistä syystä tartuntaluvut tuntuvat kasvavan sitä mukaa, mitä maskin käyttö kasvaa? Viime keväänä juuri kukaan ei käyttänyt maskeja, mutta tartuntaluvut saatiin hillittyä. Millähän? No turvaväleillä tietysti. Nyt ihmiset luulevat maskin luovan jonkun maagisen suojakentän viruksia vastaan, ja tunkevat kaupassa ja joka paikassa iholle vailla huolta mistään. Siihen päälle vielä likaisen maskin koskettelu likaisilla käsillä niin avot. Sen takia koko maskin käyttö on aivan turhaa. Ja olen hieman huolissani näiden maskifanaatikkojen mielenterveydestä.
Junalauta mikä muija! Meillä muillakin allergisilla ja astmaisilla on paha olla maskin kanssa, mutta niin vaan vedetään 8 tunnin työpäivät maskit päässä. Fyysisessä työssä maski lisää vielä rasitusta, kun rehkii liki hapettomassa tilassa. Ja kurkussa tuntuu myöskin tosi pahalta, kun puhuu 8 tuntia päivässä maski päässä.
Kurkun tukkoisuus selkeytetään sitten aina vapaapäivinä, kun pääsee ulkoilemaan happirikkaassa ilmassa.
Minulla on myös astmaa sairastavia työkavereita, joille työnantaja yrittää järkätä vähemmän aspa-hommia, mutta niin vaan hekin vetävät työpäivät sitten muissa hommissa maski päässä.
Voisiko joku kertoa noille "Tuntuu pahalta" tai "En voi tehdä töitä maski päässä" -tyypeille, että niin tuntuu ihan meistä kaikista muistakin, mutta niin vaan käytetään maskeja, koska joillain työpaikoilla on ollut pakko jo vuoden tai puoli. Ja siihen pahaan oloon tottuu.
Ja kun olen riskiryhmää, matkustan todellakin työmatkat omalla autolla. Siihen pystyn sentään itse vaikuttamaan.
Höpö höpö ja turvat tukkoon. Jos ei voi maskia käyttää, ei myöskään liiku missään. Pysyy kotona neljän seinän sisällä ja säästää kanssaihmiset pöpöiltään.
Nämä vinkujat on niitä pahimpia tautipesiä.
Ei maskia, ei kotoa poistumista. piste.
P.S. Ei kannata käyttää noin paljon meikkiä, jos haluaa käyttää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiahan nää ihmiset nykyään on.
Turha ihmetellä miksi maailma on tällainen kun tää on.
Minun naamalla, et tule maskia näkemään. Myös muut rajoitukset saavat minun osaltani olla. Minulle riitti!