Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kuin lapsi - tyttö tai poika

11.08.2006 |

Minun on pakko kirjoittaa jotain teille kaikille. Lueskelin tuossa muita ketjuja ja huomasin, että joku oli kovasti pahoittanut mielensä tuosta tyttökuumeketjusta. Siitä tuli minulle paha mieli, koska olin itsekin siihen ketjuun kirjoittanut. Tiedän, että täällä palstailee monia, joita keskenmenot, tai lapsettomuus muuten, vaivaavat kovasti, eikä silloin ole helppoa seurata muiden viestejä, jotka hehkuttavat nopeita plussia tai kuinka saisi toivomansa tyttö- tai poikalapsen.

Itselläni tuli esikoisen kanssa veristä vuotoa raskauden alussa, joka osoittautui ihan vaarattomaksi. Mutta muistan sen järkyttävän pelon, kun tajusin, että raskaus voi mennä kesken. Muistan itkeneeni yhden viikonlopun verran ihan hysteerisesti ja vielä enempi satutti jotkut typerät kommentit, joita kuulin nk. kavereilta, tyyliin :" no alkuraskauden km ovat tosi yleisiä" . Siis siinä tilanteessa sanottuna, kun minulle se ei ollut vaan raskaus vaan oma lapsi, jonka puolesta pelkäsin.

Haluan sanoa, että vaikka nämä kommentit tyttö- ja poikalapsista tuntuisivat itsekkäiltä, niin pohjimmiltani me kaikki (uskoisin ainakin) olemme täysin tyytyväisiä siihen, kumpi lapsi meille syntyisikin, kunhan vain syntyisi. Kyllä me kaikki ennen kaikkea lasta haluamme, ja sehän yhdistää kaikkia meitä tällä palstalla, muistetaan se. Jos minä puhuinkin että mieluummin tyttö, niin muistaakseni olen kyllä sanonut, että poikaa rakastaisin ihan yhtä paljon. Ja kaikkein eniten toivoisin nyt ylipäätään tulevani raskaaksi, koska lapsen ikävä on kova.

Mutta elämäntilanteet palstalaisilla ovat tietysti vähän erilaisia. Ne jotka ovat lasta pidempään yrittäneet eivät arvatenkaan tuhlaa ajatusta tulevan lapsen sukupuolelle, heille olisi kultaakin kalliimpaa ylipäätään saada lapsi, tyttö tai poika, terve tai ei. Mutta yleensähän sitä toivotaan. että tulisi terve lapsi ja jotkut sitten ajattelevat tässä hieman valikoivammin ja miettivät saisivatko juuri sen toisen sukupuolen (vaikka olisivat ihan yhtä tyytyväisiä siihen toiseenki sukupuoleen).

Itselläni kun on poika, niin haluaisin kyllä tytönkin. Olen säästänyt lapsuuteni nuket ja ne odottavat siististi pahvilaatikkoon pakattuna vaatteineen päivineen. Minä haluaisin nähdä pienen tyttöni leikkivän niillä nukeilla. Ehkä olen vanhoillinen, mutta en minä niitä barbienukkeja ole kyllä pojalleni tarjonnut, joitain vauvanukkeja kyllä. Minä haluaisin letittää pienen tytön hiuksia, ostaa koruja ja kauniita hameita. Totta kai poikaani rakastan ja minusta on kivaa potkia palloa hänen kanssaa, kuormata tukkeja rekkaan ja pois, leikkiä vesisotaa, leikkiä autoilla jne. Ja tottakai rakastaisin toistakin poikaa, enkä pettyisi, vaikka pojan saisin.

Eri elämäntilanteissa olevat ihmiset saattavat tahtomattaan loukata toisia. Kun me nyt olemme kuitenkin tämän saman palstan sisällä, niin yritetään silti ymmärtää erilaisia ihmisiä.

En oikein osaa nyt pukea sanoiksi kaikkea mitä mielessäni kävi. Mutta ketään en ole tarkoittanut loukata tyttöpuheillani. Toivotan kaikille täällä hyvää jatkoa, ja toivon että kaikille meille suodaan se oma pienokainen, jota me kovasti toivomme.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihana saada jonon jatkoksi . tai kaksi poikaa niin kuin minulla niin tyttökin olisi ihana saada.

Vierailija
2/2 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä hyvinvointiyhteiskunnassa ollaan hyvin tarkkoja onko maito sinistä, punaista, rasvaista, rasvatonta. Onko leikkeleessä rasvaa tarpeeksi vähän, onhan pihvi tarpeeksi medium ja auta armias kokkia, jos onkin raakaa...

Jos joku ymmärsi asiasta mitään, niin kehitysmaan ihmiset ovat onnellisia saadessaan " edes jotain" safkaa, siinä missä meikä mannet kuskaa kaatopaikalle syöntikelpoista sapuskaa.

Sama kaava toistuu tässä: ne, jotka eivät meinaa saada muksua millään syyllistävät ne, joilla on lasten suhteen jotain vaatimuksiakin, ja jotka siis saavat muksunsa kertalaakista. Itse en suostu syyllistymään siitä, että sain kahden pojan jälkeen kaipaamani tytön, en syyllisty, en sitten millään (vaikka sain vielä terveenkin). Monikohan täällä keskenmenojensa jne. vohkaava ajattelee niitä kehitysmaiden lapsia, joille teidän roskiin heittämät safkat olisivat suurta ylellisyyttä (siis saako lapsen, tytön pojan, terveen sairaan).

Nyt tulee paljon tekstiä niiltä, joiden mielestä ruoassa ja lapsissa ei ole mitään samaa, mutta jotkut ymmärtänevät vertauksen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla