Sisarussarjan ammatillinen suuntautuminen
Mua usein naurattaa kuinka me kolme sisarusta ollaan suuntauduttu niin eri aloille. Kuinkas teillä?
Meillä:
Tradenomi (rahoitus) - jalkaterapeutti - sisustussuunnittelija
Kommentit (17)
Kahdella on tila ja kahdella muullakin alan koulutus. Sekaan mahtuu sitten vielä muitakin koulutuksia ja muita ammatteja.
Minä olen ainoa, joka on suorittanut jonkun tutkinnon lukion jälkeen. Tosin kaksi nuorempaa sisarustani ovat niin nuoria vielä (22v. ja 23v.), että aikaa on vaikka mihin. Minullakaan ei ollut heidän ikäisenään edes sitä yo-tutkintoa.
Isällä on kuljetusliike, joten aika luonteva valinta. Tosin minä olen yo-merkonomi sihteerilinjalta, kun isä aikoi minut sinne toimiston puolelle. Heti kun ikä riitti kauppaopiston jälkeen, niin ratin taakse menin.
Minä lastenhoitaja, sisko lähihoitaja ja toinen sisko lakimies. Että menee ja ei mene samoihin.
Koulutuksetkin laidasta laitaan meillä viidellä:
- DI
- Lääkäri
- matemaatikko
- 2 valtiotieteilijää.
Eli lähes joka alan asiantuntija löytyy perheestä.
Siis molemmat vanhemmat ja kaikki lapset sekä näiden puolisot.
sairaanhoitaja
optikko
sairaanhoitaja
puhelin/sähköalan insinööri
sairaanhoitaja
myyjä/pukuompelija MINÄ
lähihoitaja
nuorin sisko yo ja haluaa hammaslääkäriksi
peruskoulun kesken ja yksi balettitanssija.
Vierailija:
Koulutuksetkin laidasta laitaan meillä viidellä:
- DI
- Lääkäri
- matemaatikko
- 2 valtiotieteilijää.Eli lähes joka alan asiantuntija löytyy perheestä.
1 juristi
1 puheterapeutti
1 hammaslääkäri
lastentarhanopettaja ja minä heh, kotiäiti/taiteilija.
Vanhimmalla veljellä on firma, joka myy tavaraa ravintoloille ja suurkeittiöille, sisko on suurtalouskokki ja leipuri ja itse kirjoitan mm. ruoasta. No, on meillä myös veli, jolla on remonttifirma.
mielikuvituksellinen perhe. Kaikki 3 TuTalta valmistuneita.
1 lääkäri, 1 hammaslääkäri, 1 osastonhoitaja ja 1 labrahoitaja. Ja kaikki tyttöjä, tuntuu tuo kunnianhimo muuten vähenevän ikäjärjestykessä. Mutta sehän oli jossain tutkittukin, että yleensä vanhin kouluttautuu sisaruksista korkeimmalle.
Sama ykkössyväri, kakkossyväri eri.
Miehen puolella
Mies ja veljensä samalla alalla, yksi veljistä palokunnan apulaispäällikkö (?) en ole varma ja yksi on PPH....
ja me siskot joita 3 ollaan kaikki auttamisaloilla ja työksemme koitetaan auttaa pulassa olevia ihmisiä- tosin hieman eri alueiden pulassa. veli on raksamies.